Bibliotecas Escolares de Galicia

Carteis Bibliotecas escolares 2008-2016
 
Carteis editados para a visualización da Biblioteca escolar (2008-2016)

Actividades do Día do Libro nas bibliotecas escolares galegas

Arredor do 23 de abril principalmente, pero durante todo o "mes dos libros" as bibliotecas escolares galegas ferven de actividade e espallan por aulas, corredores e patios o pracer da lectura. Velaquí algúns exemplos: 

Premio dos Clubs de lectura 2017 para Miguelanxo Prado

Co gallo do Día Mundial do Libro, o Portal Educativo publicou a Resolución da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos, de 21 de abril de 2017, pola que se recoñece ao debuxante e autor de banda deseñada Miguelanxo Prado co Premio dos Clubs de Lectura pola súa contribución áao impulso da lectura en galego entre o alumnado que participa nos clubs de lectura de ensino secundario de Galicia. Miguelanxo Prado foi un dos autores máis lidos polos clubs de lectura no curso 2015/2016.  O premio seralle entregado o 17 de xuño na que será a X Xornada dos Clubs de Lectura, e que se celebrará en Compostela coa asistencia de un milleiro de lectores e lectoras, entre profesorado e alumnado, en representación dos máis de 11.000 lectores dos clubs de lectura de Galicia, do ámbito educativo.. 
Este galardón, creado en 2015 para recoñecer o apoio dos escritores e escritoras galegas aos mediadores no seu labor de fomento da lectura con adolescentes e mocidade, concédese cada ano a un autor ou autora diferente, en función das lecturas realizadas polos clubs, de forma autónoma, no curso anterior. Foron xa galardonados con este Premio dos Clubs de Lectura Agustín Fernández Paz e Ledicia Costas.

Dia do Libro 2017

Coma en anos anteriores, a Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria edita, co gallo do Día Mundial do Libro, un pequeno marcapáxinas cun texto orixinal dun autor ou autora galega. Nesta ocasión é Rosalía Fernández Rial a poeta que agasalla co seu texto sobre o libro e a lectura ás Bibliotecas Escolares de Galicia.

Rosalía lévanos co libro ao mundo da palabra, da música, da maxia, do imprescindible aire para respirar. 

Proxecto Escornabots na biblioteca escolar - 2017

O Portal Educativo publica a Resolución de 17 de abril de 2017, da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos, pola que se convoca o Proxecto Escornabots na biblioteca escolar para o ano 2017, no contexto do Plan LÍA 2016/2020. Esta iniciativa, que botou a andar no ano 2016,  ten dados excelentes resultados nos 20 centros integrados até o momento no proxecto piloto (En breve, difundirase o informe de valoración cos resultados do primeiro ano do programa).

Poderán participar os centros públicos, de titularidade da consellería, ntegrados no Plan de mellora de bibliotecas escolares no presente curso 2016/2017 e, así mesmo, poderán solicitar a súa continuidade os centros xa integrados. Seleccionaranse un total de 20 centros de nova incorporación entre as solicitudes presentadas. Para a selección terase en conta a valoración acadada na memoria PLAMBE do curso 2015/2016 (ou proxecto, no caso dos centros novos no PLAMBE). Terán prioridade, en igualdade de condicións, os centros situados en concellos de ámbito rural.  A participación neste programa conleva un compromiso de participación nas actividades formativas previstas na convocatoria. O prazo de presentación de solicitudes remata o 27 de abril.

Encontros do Plan de mellora de bibliotecas escolares 2016/2017: vídeo-resume

Encontros do Plan de Mellora de Bibliotecas Marzo 2017 from Bibliotecas Escolares de Galicia on Vimeo.

Vídeo-resume dos Encontros do Plan de mellora de bibliotecas escolares 2016/2017, celebrados os días 16 e 17 de marzo de 2017 no Palacio de Congresos de Santiago de Compostela. Asistiron, convocados porla Consellería de Cultura, Educación e O.U., un total de 615 profesores e profesoras, todos eles responsables ou integrantes dos equipos de biblioteca dos seus centros, integrados neste programa da consellería que pretende a renovación e actualización constante das bibliotecas dos centros non universitarios e que beneficia ao 66% do alumnado dos centros públicos galegos.

Plan LÍA 2016/2020 de Bibliotecas Escolares

O Plan LÍA 2016/2020 de Bibliotecas Escolares é a folla de ruta  da que se dotou a Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria para continuar o seu traballo  a prol das bibliotecas escolares e o fomento da lectura nos vindeiros anos. 
Lectura, Información e Aprendizaxe son os ámbitos de actuación da biblioteca escolar e dan nome a un plan de actuación estruturado en:
  • Obxectivos xerais do Plan LÍA de bibliotecas escolares
  • Unha ducia de desafíos, ou retos que cómpre abordar
  • Liñas de acción medidas concretas
Aínda que xa se vén traballando con esta nova folla de ruta, desde a a administración educativa galega quíxose formalizar e presentar este PLAN LÍA 2016/2020  de bibliotecas escolares nunha biblioteca en pleno funcionamento. Así hoxe, e con este motivo, o Presidente da Xunta de Galicia e o Consellerío de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria visitaron a biblioteca do IES Maruxa Mallo, de Ordes, e mantiveron un encontro co profesorado do centro, cunha visita incluída ao alumnado que neses momentos traballaba na materia "Investigación e Tratamento da Información", intimamente ligada aos obxectivos que se perseguen no desafío número 5, "as competencias ALFIN/AMI", e que conciben a biblioteca escolar, como instrumento imprescindible para a adquisición de competencias no uso, tratamento e produción de información. 
 

VII Xornadas de Bibliotecas Escolares de Galicia. Vídeo-resume

Os días 18 e 19 de novembro tiveron lugar en Compostela as VII Xornadas de Bibliotecas Escolares de Galicia, coa participación de preto dun milleiro de docentes da nosa comunidade. En RedeBE están dispoñibles os materiais destas xornadas.  Velaquí o vídeo resume:

VII Xornadas de Bibliotecas Escolares de Galicia. Vídeo-resume from Bibliotecas Escolares de Galicia on Vimeo.

CEIP Plurilingüe Pepe de Xan Baña: TODOS SOMOS MAKER! Obradoiros maker internivel

Dende o CEIP Plurilingüe Pepe de Xan Baña achégannos unha experiencia internivel innovadora dentro do Proxecto "Escornabots na biblioteca escolar": Obradoiros maker internivel.

"Como todos somos maker e neste cole nos encanta mezclarnos @s peques c@s maiores, organizamos uns obradoiros maker internivel. Mezclados por idades, dende os 3 aos 12 anos, pasamos unha divertida e interesante xornada, na que ademais de aprender, ampliamos as nosas posiblidades de xogo no recanto maker.

Os obradoiros elexidos foron 6, 4 relacionados cos escornabots e a programación, onde puxemos a proba aspectos matemáticos e creatividade. Un de littleBits, onde animamos ao Mago Fuco, e outro no que fixemos un proxecto maker que puidemos elaborar con material do máis cotiá, unha man robótica. Porque para ser maker non fai falta gran cousa, so moita imaxinación e creatividade."

21 de marzo, equinoccio de poesía

Coincidindo co equinoccio de primavera, celebramos hoxe o Día Mundial da Poesía. Esta conmemoración, aprobada pola UNESCO en 1999, ten como principal obxectivo apoiar a diversidade lingüística a través da expresión poética e dar oportunidade ás linguas ameazadas de ser vehículo de comunicación artística nas súas comunidades respectivas. 
Leamos poesía porque como di Fran Alonso: A poesía é unha barricada de palabras rebeldes, un aturuxo de liberdade. A poesía é diurética, dixestiva e antiestresante; é flexible coma o chicle e o seu ADN é profundamente subversivo. Un poema no aire é unha bomba de palabras

Poesía

Materiais dos Encontros PLAMBE 2016/2017 en RedeBE

 
 
 
 
 
Celebrados os Encontros PLAMBE 2016/2017, desde a Asesoría de bibliotecas escolares se poñen a disposición de todo o profesorado interesado os materiais (presentacións e outros) das diferentes intervencións, a través do espazo Moodle RedeBE. En breve engadiranse os vídeos das diferentes sesións, así como un vídeo resume dos encontros. 
 

Os Encontros do PLAMBE 2017 en twitter

IV Concurso de Traballos por Proxectos. Convocatoria 2016/2017

O Portal Educativo publica a Resolución da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos, de 10 de marzo de 2017, pola que se convoca o IV CONCURSO DE TRABALLOS POR PROXECTOS (coordinados ou coa participación da biblioteca escolar) destinado a centros de titularidade da Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria. Poderanse presentar traballos realizados durante o curso 2016/2017, nalgunha das seguintes modalidades: 

  • Proxectos de carácter interdisciplinario (os chamados Proxectos Documentais Integrados), coordinados desde a biblioteca escolar, que conten cunha participación dun mínimo do 40% dos grupos-aula existentes no centro (ou cun 40% dos departamentos).
  • Proxectos de investigación dirixidos por profesorado dun grupo, nivel, ciclo ou departamento, coas seguintes sub-modalidades: Traballos de grup/nivel - Traballos de ciclo/departamento - Proxectos realizados na materia de libre configuración de 1º/2º de ESO "Investigación e Tratamento da Información", ou noutras materias equivalentes de ESO ou primaria.
  • Proxectos de investigación inter-centros, promovidos desde as bibliotecas de até un máximo de 3 centroS (nova modalidade).
A temática escollida para o proxecto pode ser de calquera ámbito do coñecemento, pero contemplarase un apartado especial de traballos de ámbito científico. Entre as investigacións presentadas recoñeceranse un total de 19 proxectos.O prazo límite de presentación da solicitude de participación e da memoria correspondente remata o 10 de xullo de 2017.

Encontros do Plan de mellora de bibliotecas escolares 2016/2017

Os vindeiros 16 e 17 de marzo o Palacio de Congresos de Santiago de Compostela acollerá unha vez máis os ENCONTROS DO PLAN DE MELLORA DE BIBLIOTECAS ESCOLARES. Coma en anos anteriores, está convocado para a primeira xornada o profesorado dos centros que se incorporaron a este programa no curso 2016/2017, así como unha treintena de coordinadores da biblioteca do seu centro que son novos nesta responsabilidade. Xa na segunda xornada, o 17 de marzo, reuniranse os responsables da biblioteca da totalidade dos centros Plambe, que neste curso inclúe  615 bibliotecas (605 centros públicos e 10 centros privados concertados). 

En tempos de evolución e cambios profundos no ámbito social e educativo cómpre empregar utensilios ben calibrados para acertar no rumbo a seguir; imponse a necesidade de estudar ben as direccións dos ventos e a súa intensidade; é obrigatorio dotarse de argumentos e razóns para seguir adiante nos camiños de innovación encetados e sortear, así, perigos diversos. O faro como símbolo da luz e o coñecemento tense empregado para referirse ás bibliotecas. Reivindicámolo aquí tamén como invento humano imprescindible para guiarse na escuridade: o mesmo que a biblioteca escolar.

 

Novas experiencias do EEI Barrionovo (Arteixo, A Coruña) cos Escornabots e as familias

Nestes días quixemos que as familias formaran parte opinando sobre os okupas que tiveron nas casas durante unha semana a través das mochilas viaxeiras. Outra visión do traballo coa robótica desde a biblioteca escolar.

8 de marzo, e seguimos a traballar pola igualdade

As bibliotecas escolares, na súa actividade cotiá, brindan moitas oportunidades para practicar e aprender a vivir e medrar en igualdade. Pero iso só é posible cando o equipo de biblioteca é consciente do seu papel "regulador" das circunstancias para que estas sexan favorables. O profesorado ha estar atento e intervir cando "eles" pretendan copar os equipos informáticos (por exemplo) ou cando "elas" se retraian e non tomen a iniciativa cedendo o espazo que lles corresponde. A selección de lecturas e outros materiais para a colección da biblioteca é unha decisión clave tamén, e cando non se fai con intención coeducadora pódense colar os ventos da desigualdade polas catro esquinas porque a gran industria editorial ou audiovisual  serve a outros intereses. Empoderar é posible tamén desde a biblioteca escolar. O espazo manipulativo (robótica, inventos, espazo creativo...) é unha oportunidade máis da biblioteca ao servizo da igualdade.

Compartimos unha achega bibliográfica sobre coeducación que fixemos  para o Salón do Libro de Pontevedra 2017.  

Velaquí algunhas actividades das bibliotecas escolares galegas arredor desta data:

Medremos co libro!

 

Achégase abril, o mes dos libros (como acostuman a denominalo moitas bibliotecas escolares) e con el unha das datas máis significativas para os mediadores e mediadoras de lectura, o 2 de abril, Día Internacional do Libro Infantil no que se celebra o nacemento de Hans Christian Andersen. Coma en anos anteriores, a IBBY (International Board on books for Young People), a súa sección española a OEPLI xunto coas entidades colaboradoras como GALIX, en Galicia, editan un cartel cunha mensaxe e unha imaxe especialmente deseñada para este día.

Nesta ocasión, a sección de Ibby de Rusia foi a encargada da elaboración deste cartel. O texto, do escritor ruso Sergey Makhotin fala da importancia do libro como acompañante imprescindible no proceso de maduración persoal ao longo da vida, e do pracer que o libro e a lectura proporcionan.  O debuxante e ilustrador Mikhail Fedorov pon a imaxe a este cartel que se difunde xunto co texto nas catro linguas do estado. Tamén está accesibe en inglés e ruso a través da páxina de Ibby. 

Coma en anos anteriores, GALIX anima a centros escolares, bibliotecas e librarías a colaborar na difusión desta mensaxe. Así mesmos, as bibliotecas e centros educativos poden participar no concurso "Andersen hoxe" que para a celebración deste día organizan a OEPLI e todas as súas seccións.  Pódese acceder a toda a información nesta ligazón.

24 de febreiro, Día de Rosalía

O Calendario do Libro e da Lectura 2017 que publica a Secretaría Xeral de Cultura recolle o día 24 de febreiro como o 180 aniversario do nacemento de Rosalía de Castro. Hai xa tempo que as bibliotecas escolares veñen celebrando o DÍA DE ROSALÍA nesta data a instancias da AELG (Asociación de Escritoras e Escritores en Lingua Galega). Así Rosalía vive na voz de nenas e nenos que recitan os seus poemas; as mozas e mozos descubren nos seus versos á muller que é, como ben di Ledicia Costas no seu Manifesto polo Día de Rosalía, "unha xigante que non precisa respiración asistida, nin prantos, nin ritos florais. Os pulmóns da súa obra aférranse ao futuro e ínflanse coa forza dun país que respira cultura por cada fenda".

Velaquí algúns exemplos da actividade que percorre estes días as bibliotecas escolares galegas: 


Resolución da convocatoria de Clubs de lectura para o curso 2016/2017

 

O Portal Educativo vén de publicar a Resolución da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos pola que se asignan as contías destinadas ao funcionamento de clubs de lectura en centros públicos de ensino secundario de titularidade da consellería. Segue aumentanto o número de centros que matriculan alumnado de ESO, bacharelato, formación profesional ou ensinanzas de réxime especial, que poñen en marcha un club de lectura con un ou varios grupos de lectores e lectoras. Neste curso 2016/2017 recibirán axuda da consellería un total de 243 centros.

Os clubs de lectura están a ser espazos de encontro e de intercambio de experiencia lectora; lugares para aprender a convivir coas ideas e opinións dos outros e onde poder expor, nun clima de confianza as ideas propias, compartir inquedanzas, coñecemento e entusiasmo. En definitiva, lugares nos que aprender a ser cidadáns activos e críticos, persoas lectoras que tecen vínculos entre sí e cos libros e a cultura. Na imaxe, alumnas e alumnos do Club de Lectura do IES San Mamed, de Maceda (Ourense). 

Traballos premiados no III Concurso de Traballos por Proxectos

Desde a Asesoría de Bibliotecas Escolares iremos dando difusión detallada dos traballos galardoados no III Concurso de Traballos por Proxectos recollidos na Resolución de 1 de decembro de 2016, da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos, responsable desta iniciativa integrada no Plan LÍA (Lectura, Información, Aprendizaxe).

Este certame pretende "estimular, mediante o recoñecemento de boas experiencias de traballos por proxectos, o deseño e desenvolvemento de proxectos de carácter interdisciplinario ou de proxectos de investigación, baixo a coordinación do equipo de biblioteca escolar ou co apoio desta, na liña da metodoloxía de aprendizaxe baseada en proxectos (ou ABP), realizados en centros non universitarios durante o presente curso 2015/2016".  

Encádrase nas actuacións en materia de bibliotecas escolares coa intención de impulsar a existencia de bibliotecas que recollan, entre outros, “o deseño e desenvolvemento de programas para a adquisición da competencia informacional ou de uso, tratamento e produción de información nos diferentes soportes e formatos”, así como “as posibilidades que ofrece a biblioteca para a incorporación de metodoloxías innovadoras e consecuentes coas necesidades educativas actuais.”

Velaquí un cadro resume dos traballos seleccionados con acceso ás memorias de cada un dos proxectos:

Modalidade

Temática

Título

Centros

Concello

Provincia

1. Proxectos Documentais integrados, coordinados
desde a biblioteca escolar

Xenérica

 

25 anos de Pepe de Xan Baña

CEIP P. Pepe de Xan Baña

Santa Comba

A Coruña

3,2,1, Acción! Un colexio de película

CEIP de Cervo

Cervo

Lugo

Coñecemos Lobios

CEIP do Xurés

Lobios

Ourense

Aquí todos pintamos moito

CEIP P. de Meaño-As Covas

Meaño

Pontevedra

Vivir tocando o mar

CEIP Valle Inclán

O Grove

Pontevedra

As bibliolimpiadas

IES Castro Alobre

Vilagarcía de Arousa

Pontevedra

Científica

 

DinosauRus

CEIP Canosa-Rus

Coristanco

A Coruña

Cinturón verde

CEIP Lamas de Abade

Santiago de Compostela

A Coruña

Un universo de libros

CEIP P. A Pedra

Bueu

Pontevedra

Expericiencia

CEIP O Piñeiriño

Vilagarcía de Arousa

Pontevedra

2.a. Proxectos de
investigación de grupo/nivel

Xenérica

 

Coñecendo Outes

CEIP Serra de Outes

Outes

A Coruña

A Prehistoria

CEIP Feliciano Barrera

Ponteareas

Pontevedra

Científica

 

Espirais no Universo

CEIP Manuel Rodríguez Sinde

A Guarda

Pontevedra

Descubrindo a PHI

IES Mestre Landín

Marín

Pontevedra

As bolboretas

CEIP Quintela

Moaña

Pontevedra

2.b. Proxectos de
investigación de ciclo/departamento

Xenérica

 

Da cociña á mesa

CEIP Milladoiro

Malpica de Bergantiños

A Coruña

2.c. Proxectos realizados na
materia de 1º /2º de ESO “Investigación e tratmento da información” …

Xenérica

 

Prender a Luz

IES Xoán Montes

Lugo

Lugo

 

Resolución do III Concurso de Traballos por Proxectos

O Portal Educativo publica hoxe a Resolución da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos, de 1 de decembro de 2016, pola que se dá a coñecer a relación de traballos seleccionados no III Concurso de Traballos por Proxectos coordinados ou coa participación da biblioteca escolar, realizados durante o curso 2015/2016, segundo convocatoria de 11 de abril de 2016.

Reciben premio un total de 17 traballos en distintas modalidades e temáicas contempladas na convocatoria do concurso. Algunhas das modalidades foron declaradas desertas polo que foron ampliados os premios concedidos noutros dos apartados do concurso. 

Así, na modalidade de "Proxectos Documentais Integrados, coordinados desde a biblioteca escolar", na que houbo unha maior porcentaxe de participación, resultan premiados un total de 10 traballos, tres máis dos inicialmente previstos. 

En breve daranse a coñecer todos estes proxectos a través desta páxina. 

Bibliotecas escolares, espazos educativos contra a violencia de xénero

Fóra das aulas hai, nos centros, dous espazos privilexiados para traballar os valores de igualdade: o patio de xogos e a biblioteca escolar. As bibliotecas escolares son lugares únicos para a aprendizaxe da convivencia e dos valores democráticos, de igualdade e de cidadanía.

O 25 de novembro é unha data do calendario civil que as bibliotecas escolares integraron nas súas programacións porque cómpre unha chamada de atención fronte a actitudes larvadas  de violencia contra as nenas e as mulleres (con presenza nas relacións sociais, na publicidade ou en moitos produtos audiovisuais), que fixan valores contrarios á igualdade. Ao igual que nos asuntos da Cultura de Paz ou no fomento da lectura, de nada sirven aquí os globos de colores, é urxente ír ao cerne dos asuntos e desenmascarar as verdaderas causas da violencia de xénero. A literatura, a poesía, sempre nos vai axudar, pero o profesorado das bibliotecas escolares bota man da imaxinación e xorden actividades creativas de moito interese por todos os recunchos. Velaquí algúns exemplos:

 

#mannequinchallenge na biblioteca do CEIP Lamas de Abade

O alumnado voluntario na biblioteca escolar do CEIP Lamas de Abade, de Santiago de Compostela, xunto co profe responsable da bibliotecaamósannos a súa biblioteca de paso que participan desta "moda" que percorre as redes sociais e que para nenas e nenos é un reto ben divertido. Que a biblioteca sexa obxecto desta atención merece todos os parabéns. E que quietiños quedaron!!