Biblioteca escolar, base de exploracións

"Biblioteca escolar, base de exploracións" é o lema elixido este curso 2015/2016 para o cartel da campaña anual de bibliotecas escolares da  Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria. A imaxe responde á interpretación do lema elixido por parte do ilustrador e autor de banda deseñada FRAN BUENO
O lema "Biblioteca escolar, base de exploracións" chama a traballar coa información; convida a explorar o mundo e a compartir o aprendido.  
 

 

Centros adscritos a accións de voluntariado na biblioteca escolar. Bibliotecas Escolares Solidarias 2015/2016

O Portal Educativo publicaba o venres 29 de xaneiro a listaxe de centros adscritos a dúas das accións contempladas na convocatoria do programa BIBLIOTECAS ESCOLARES SOLIDARIAS para o curso 2015/2016:

 
Este programa é o resultado dunha colaboración entre a Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos (Consellería de Cultura, Educación e O.U.) e a Dirección Xeral de Xuventude, Participación e Voluntariado (Consellería de Política Social).

Rus entre Planetas. CEIP Canosa-Rus (Coristanco). Premio II Concurso de Traballos por Proxectos

O CEIP Canosa-Rus, de Coristanco (A Coruña) involucrouse durante o curso 2014/2015 nun proxecto documental integrado, coa participación de toda a comunidade educativa, baixo o título RUS ENTRE PLANETAS. Este traballo mereceu un dos premios do II Concurso de Traballos por Proxectos, convocado pola Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria, na modalidade de Proxectos Documentais Integrados coordinados desde a biblioteca escolar. 
Planificación, liderazgo da biblioteca e a excelente coordinación dos diferentes equipos docentes son claves no desenvolvemento deste proxecto que permitiu ás nenas e nenos do Canosa-Rus achegarse ao mundo da astronomía desde distintos ámbitos e participar así dunha experiencia de aprendizaxe viva e enriquecedora. A memoria do proxecto resume obxectivos, contidos e tarefas realizadas, entre outras cuestións, e a web específica do proxecto amplía toda a información e permítenos coñecer con maior profundiade o traballo realizado e o clima de implicación (e de satisfacción)  dos distintos sectores da comunidade educativa. Ensino de calidade no rural galego! 

30 de xaneiro, Día Escolar da Non Violencia e a Paz - 2016

capa guía de lectura IES Lucus AugustiA última semana de xaneiro garda unha data ben significativa no ámbito educativo, o Día EScolar da Non Violencia e a Paz (30 de xaneiro) que conmemora a morte de Mahatma Gandhi en 1948. Os centros educativos acostuman aproveitar esta data para traballar de forma intensiva contidos propios da Cultura de Paz:

"Posto que as guerras nacen na mente dos homes, é na mente dos homes onde deben erixirse os baluartes da paz" (Declaración da Constitución da Organización das Nacións Unidas para a Educación, a Ciencia e a Cultura).

Velaquí algúns exemplos do traballo nas bibliotecas escolares galegas por mor desta celebración:

Outros recursos:

DOCUNAUTAS. IES Xoán Montes (Lugo). Premio II Concurso de Traballos por Proxectos.

Docunautas é o título do proxecto levado a cabo polo alumnado de 1º de ESO do IES Xoán Montes, de Lugo, durante o curso 2014/2015 e que mereceu un dos premios do II Concurso de Traballos por Proxectos, convocado pola Consellería de Cultura, Educación e O.U., na modalidade de "proxectos realizados na materia de 1º de ESO Proxecto Interdisciplinar".

Este proxecto anual, centrado nas expedicións históricas e as persoas que as levaron a cabo tiña tamén como obxectivo axudar o alumnado a desenvolver competencia informacional. A memoria e toda a documentación contida no site específico do Proxecto permiten coñecer en profundidade todo o proceso, as finalidades do mesmo, os contidos traballados e os recursos empregados. 

Traballos galardaodos no II Concurso de Traballos por Proxectos (curso 2014/2015)

Velaquí a relación dos centros que resultaron recoñecidos no II Concurso de Traballos por Proxectos, convocado pola Dirección Xeral de Centros e RRHH, no contexto do Plan LÍA de bibliotecas escolares  (Lectura, Información, Aprendizaxe) para experiencias levadas a cabo durante o curso 2014/2015. Os centros teñen enlaces directos aos seus traballos. De todos modos iranse difundindo un a un os diferentes proxectos galardoados neste mesmo apartado.

 Modalidade  Temática  Título
 Centro  Concello  Provincia
 1. ProxectosDocumentais Integrados, coordinados desde a biblioteca escolar  Xenérica  Construímos  CEIP Quintela
 Moaña  Pontevedra
 Un mundo de cor
 CEIP da Torre-Cela
 Bueu  Pontevedra
 Pastoriza 101 nomes
 EEI Barrionovo
 Arteixo  A Coruña
 Científica  A auga na contorna de Tui
 CRA Mestra Clara Torres  Tui  Pontevedra
 Rus entre planetas
 CEIP Canosa-Rus
 Coristanco  A Coruña
 Feira da Luz - IY2015
 IES Pedra da Auga
 Ponteareas  Pontevedra
  2.a. Proxectos de investigación de grupo/nivel  Xenérica  Medievalízate  IES Celanova Celso Emilio Ferreiro
 Celanova  Ourense
 Axencia literaria
 IES Manuel García Barros
 A Estrada  Pontevedra
 Científica  A Lúa
 CEIP Feliciano Barrera
 Ponteareas  Pontevedra
 As avespas
 CEIP P. Pepe de Xan Baña
 Santa Comba  A Coruña
 2.b. Proxectos de investigación de ciclo/departamento  Xenérica  Pegadas artísticas de Redondela
 CEIP de Porto Cabeiro
 Redondela  Pontevedra
 Eu xogo coma antes
 CIFP Portovello
 Ourense  Ourense
 Científica  A química na cociña
 CIFP Manuel Antonio  Vigo  Pontevedra
 2.c. Proxectos realizados na materia de 1º ESO "Proxecto Interdisciplinar"  Xenérica   Docunautas  IES Xoán Montes
 Lugo  Lugo
Como chegou Cangas a ser unha villa olímpica?   IES Monte Carrasco  Cangas  Pontevedra
 Científica  As mulleres de mate
 IES Marco de Camballón
 Vila de Cruces  Pontevedra

 

Resolución da convocatoria de Clubs de Lectura para o curso 2015/2016

O Portal Educativo publica  o Resolución da D. X. de Centros e RRHH de 21 de decembro de 2015 pola que se conceden as contías para apoiar o funcionamento dos CLUBS DE LECTURA nos centros que matriculan alumnado de ESO, bacharelato, formación profesional, formación de persoas adultas ou ensinanzas de réxime especial (escolas oficiais de idiomas e conservatorios de música...), dependentes da Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria. En total, para o curso 2015/2016, distribúense 200.000€ entre as 239 solictiudes presentadas en tempo e forma. 

Lémbrase a posibilidade de facer uso do "banco de libros" das bibliotecas que os ofrecen en préstamo temporal a través do blogue  LIBROS A EITO.

Na imaxe, lectoras e lectores dun dos grupos de lectura  (4º de ESO) do Club do IES de Poio

Bibliotecas Escolares no novo número da revista EDUGA

 
A Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria vén de facer público o número 70 da súa Revista de Educación, EDUGA, correspondente ao segundo semestre de 2015. Coma nos números anteriores, este último EDUGA contén unha sección de Bibliotecas Escolares con varias subseccións (Biblioteca escolar, Boas prácticas, Hora de ler) e, en conxunto, un bo feixe de experiencias en relación co fomento da lectura, o traballo interdisciplinar apoiado e impulsado desde a biblioteca escolar, o voluntariado cultural na biblioteca, a alfabetización informacional, a formación audiovisual, o fondo local, os clubs de lectura, os acompañamentos lectores, ou a adaptación do modelo de biblioteca aos centros con especiais características como son os centros que albergan fundamentalmente ciclos formativos ou alumnado con necesidades específicas de aprendizaxe.
Pódense consultar os artigos directamente nas seguintes ligazóns: 

Lecturas para tempos fríos - 2015

Achégase o tempo de vacacións e as bibliotecas escolares comezan a difundir as súas recomendacións de lectura (tamén de cine, música, fontes dixitais de interese...). Diferentes en propostas, en contido, en deseño... todas elas responden ao interese dos equipos de biblioteca por facilitar ás familias unha escolla axeitada á hora de agasallar libros. Buscan, tamén, que as lectoras e os lectores desenvolvan autonomía á hora de seleccionar as súas propias lecturas, aprendendo a mirar nos libros máis aló da súa capa e das estratexias do mercado, aprendendo a escoller con criterio.  Son propostas de lectura feitas desde a especialización dos integrantes dos equipos de biblioteca. E como din no CEIP Santiago Apóstolo, de Mugardos, "Como somos espelidos, na Nadal pedimos... libros!

EN COLABORACIÓN:

10 de decembro, Día dos Dereitos Humanos, nas bibliotecas escolares

Entre os moitos "días D" do calendario civil o 10 de decembro é un dos máis siginificativos en termos educativos e así o entenden as bibliotecas dos centros, que aproveitan esta data para lembrar o imprescindible: a norma da que se dotou a humanidade para poder seguir avanzando na construción dunha sociedade máis xusta para todas e todos. En momentos coma estos, lembrar os Dereitos Humanos é insoslaiable. Así, por exemplo, desde a biblioteca do IES Manuel García Barros (A Estrada), achégannos un documento elaborado para dar a coñecer a realidade dos albinos en Tanzania, unha mostra do moito que queda por facer en materia de dereitos humanos en distintos lugares do mundo.

 

 

Algunhas outras propostas desde bibliotecas escolares galegas:

  •  IES Lucus Augusti: Conmemoriación do Día dos Dereitos Humanos
  • IES Manuel García Barros (A Estrada): Dereito á educación - Día dos Dereitos Humanos
  • IES Santiago Basanta Silva (Vilalba): Dereitos Humanos (exposición de fondos, guía de lectura, guía de películas, música sobre dereitos humanos, actividades...) 
  • IES Xoán Montes (Lugo): Día dos Dereitos Humanos
  • Bibliotecas Escolares Solidarias. Curso 2015/2016

     

    O Portal Educativo publica a Resolución da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos, de 10 de decembro de 2015, pola que se convoca o programa BIBLIOTECAS ESCOLARES SOLIDARIAS para o curso 2015/2016. Este programa, destinado a centros de titularidade da Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria, conta coa colaboración da Dirección Xeral de Xuventude, Participación e Voluntariado (Consellería de Política Social) e inclúe varias accións:

    • Selo "Biblioteca Escolar Solidaria"
    • Voluntariado na biblioteca escolar (Secundaria)
    • Voluntariado de Lectura-A (Primaria)
    Bibliotecas Escolares Solidarias ten como obxectivo estimular o voluntariado cultural en relación coas bibliotecas e a lectura entre o alumnado dos niveis non universitarios e as súas familias nos centros públicos galegos, e recoñecer os esforzos das comunidades educativas por conformar bibliotecas escolares que axuden a paliar as desigualdades no acceso ao coñecemento e ao uso dos recursos culturais e de aprendizaxe. Este programa intégrase como inicativa de voluntariado nos programas da D. X. de Xuventude, Participación e Voluntariado. 

     

    Traballos premiados no II Concurso de Traballos por Proxectos (curso 2014/2015)

     
    O Portal Educativo publica a Resolución de 3 de decembro de 2015, da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos, pola que se dan a coñecer os traballos galardoados no II Concurso de Traballos por Proxectos, coordinados ou apoiados pola biblioteca escolar, e que corresponden a actividades levadas a cabo durante o curso 2014/2015. Presentáronse un total de 79 traballos de distintas modalidades e coas máis variadas temáticas.
    Os 16 centros premiados recibirán as asignacións previstas para cada modalidade e que se detallan na resolución, que deberán destinar a atender necesidades da biblioteca escolar, especialmente no ámbito da información. 
    En breve  comezarase a difusión dos diferentes proxectos a través desta mesma páxina. 
    Na imaxe, alumnado do IES Lagoa de Antela, nunha sesión de traballo na biblioteca.

    25 de novembro: Día Internacional contra a Violencia de Xénero

    Fóra de control

    A quen chamo, como visto, onde andabas metida...

    En canto valoras, my boy, este corte de mangas?

    Carlos Negro.  Penúltimas tendencias

    Desde o IES Lucus Augusti (Lugo) chéganos este  vídeo informativo sobre as orixes da celebración do 25 de novembro como Día Internacional contra a Violencia de Xénero. Desde as bibliotecas escolares apóiase a conmemoración deste día no que os actos han ser coherentes coa finalidade: desterrar o machismo da nosa sociedade,  a través da educación e a "tolerancia 0" coas actitudes e manifestacións que o expresan e o alimentan. 

     

    VI Xornadas de Bibliotecas Escolares de Galicia. Materiais

    Están dispoñibles en redeBE os materiais (presentacións, informacións, ligazóns de interese) das VI Xornadas de Bibliotecas Escolares de Galicia, celebradas recentemente en Santiago de Compostela. 

    ACCESO AOS MATERIAIS 

    Realidade Aumentada

    bescolares Realidade Aumentada

    Dende a Asesoría de Bibliotecas Escolares seguimos traballando coas novas tecnoloxías, neste caso achégase a Realidade Aumentada a través da aplicación Aurasma, mediante a canle: bescolares, onde se irá ofrecendo información, de tal xeito que de forma doada, interactiva, atractiva e divertida se poida investigar, indagar e tamén recoller a información compartida.

    Para acceder á información ofertada na canle bescolares do programa Aurasma compártense as seguintes ligazóns:

    Como se pode ver no manual ou no vídeo comentados anteriormente, a primeira información que se pon a disposición pódese atopar enfocando dende o dispositivo móbil coa aplicación Aurasma sobre o cartel da campaña anual (curso 2015/2016) de bibliotecas escolares da  Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria: "Biblioteca escolar, base de exploracións".

    Algúns centros xa están a traballar coa Realidade Aumentada. A modo de exemplo:

    Licenza da música empregada na xeración do vídeo: BY-NC-ND

    VI Xornadas de Bibliotecas Escolares de Galicia

    Nos vindeiros 20 e 21 de novembro celebraranse en Compostela as VI XORNADAS DE BIBLIOTECAS ESCOLARES DE GALICIA, unha actividade de formación permanente do profesorado, organizada conxuntamente pola Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos, a través da Asesoría de bibliotecas escolares, e a Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa (a través do CAFI). Agárdase a asistencia dun milleiro de profesoras e profesores de toda Galicia, coma en anos anteriores. 

    O programa previsto contempla un bo feixe de experiencias de bibliotecas escolares galegas que funcionan como "bases de exploracións", en alusión ao lema da campaña de bibliotecas escolares deste curso 2015/2016, así como experiencias de traballos por proxectos coordinados por distintas bibliotecas escolares. Acudirán, así mesmo, expertos de distintos ámbitos que axudarán á reflexión sobre os novos retos que deben enfrontar as bibliotecas escolares e os centros, en definitiva, para facilitar a adquisición das competencias clave por parte do alumnado, tendo nas bibliotecas escolares o gran aliado. Carlos MagroXurxo MariñoGuadalupe JoverFelicidad Campal, Rosa Piquín e Ana Siro acompañarán ao profesorado galego nesta cita anual para o intercambio de experiencias, a análise o desenvolvemento de recursos para unha mellor práctica. 

    PROGRAMA 

    Novembro, Mes da Ciencia en Galego nas Bibliotecas-2015

    Por segundo ano consecutivo, desde a Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria promóvose a celebración de novembro como  MES DA CIENCIA EN GALEGO NAS BIBLIOTECAS, sumándose á celebración doutras iniciativas como o Día da Ciencia en Galicia, da Real Academia Galega de Ciencias, celebrado o pasado 1 de xuño e dedicado á oceanógrafa galega Ánxeles Alvariño, ou o Día da Ciencia en Galego, a celebrar o 4 de novembro, a instancia da Institución Galega de Ciencia entre outras institucións. 
    Desta vez o autor do manifesto para o Mes da Ciencia en Galego nas Bibliotecas é o científico e divulgador da Universidade de Santiago, Jorge Mira, quen lembra no seu fermoso texto que "o galego, tanto pola riqueza que lle dá o seu milenio de historia, como pola súa condición de porta aberta a centos de millóns de persoas da lusofonía, é vehículo esencial para transportar masivamente a ciencia e o labor dos moitos científicos de excelencia que temos en Galicia."
    Desde a consellería editouse, tamén, un FOLLETO INFORMATIVO con informacións diversas sobre a celebración deste Mes da Ciencia en Galego nas Bibliotecas, recollendo a programación das bibliotecas públicas nodais (dependentes da administración autonómica), así como otras informacións de Bibliotecas Escolares de Galicia, en relación con esta temática. 
    Desde a Asesoría de bibliotecas escolares ofrécese a páxina de Recursos para a Ciencia en Galego como unha contribución ao traballo nos centros. 
    As bibliotecas escolares, ao igual que en anos anteriores, comezan a difundir as actividades programadas para este mes. A Modo de exemplo, desde a biblioteca do CEIP Alexandre Bóveda, de Vigo, fálannos do material elaborado desde o equipo TIC do centro para a conmemoración  do Día da Ciencia en Galego, sobre a figura de Ángeles Alvariño. Outras actuacións: 

    24 de outubro, Día da Biblioteca, tamén da Biblioteca Escolar.

    O 24 de Outubro é recoñecido como o Día da Biblioteca, desde que hai anos comezara a celebrarse grazas ao empeño da Asociación Española de Amigos del Libro Infantil y Juvenil, no 1997. Amparado agora polo Ministerio de Educación, Cultura y Deporte, o DÍA DA BIBLIOTECA celébrase en todo o estado e serve para dar visibilidade a todas e cada unha das bibliotecas que abren as súas portas día a día para acoller ás persoas en procura de lectura e de coñecemento, pero tamén de espazos "amigables" nos que compartir experiencia lectora, pensar e traballar xunto con outros en proxectos diversos. Porque iso son as actuais bibliotecas, eses "terceiros lugares" capaces de acollernos e axudarnos a desenvolver proxectos persoais de moi distinto tipo. 
    As bibliotecas escolares celebran todos os días a súa existencia, froito dos esforzos das comunidades educativas que as poñen en pé, pero tamén arredor desta data, e durante todo o mes de outubro, sucédense actividades ao longo das bibliotecas dos nosos centros, dedicadas a dar a coñecer as súas posibilidades, ensinar ao alumnado a usar os seus recursos e animar a grandes e pequenos a que aproveiten as súas oportunidades: libros, materiais audiovisuais, recursos electrónicos, equipamentos, espazos atractivo, actividades tentadoras (recitais, presentacións, lecturas compartidas, acompañamentos lectores, hora do conto, "olimpiadas do saber", exposicións e presentacións de traballos, formación de usuarios e usarias, "aprender a investigar", mochilas viaxeiras, clubs de lectura... ). As bibliotecas como base de exploración persoal e colectiva, como inicio de viaxes reais ou imaxinarias, como espazo de encontro consigo mesmo e cos outros. 
    Estes son só algúns exemplos da actividade das bibliotecas escolares galegas nestes días. Unha visita aos blogues de PRIMARIA ou SECUNDARIA permitirá coñecer moitas outras. Convidámos á facer esta exploración nestes días finais de outubro, mes da Biblioteca Escolar segundo propón a IASL

    Recursos para Investigación e Tratamento da información. ALFIN

    Desde a biblioteca do CEIP Canosa-Rus, de Coristanco (A Coruña) chéganos esta infografía que describe moi ben o proceso dun traballo de busca documental e que constitúe un material de interese para o profesorado que está a traballar as competencias no uso, tratamento e produción de información co seu alumnado, ben sexa a través das materias de libre configuración de primaria ou de 1º/2º Curso de ESO, ou en calquera outra materia na que se pretenda habituar ao alumndo á realización de pequenos traballos de investigación, con consulta de diversas fontes, contraste da información e elaboración de traballos propios. 

    Nesta páxina hai xa recollidos moitos materiais elaborados polo profesorado nos últimos anos que pode resultar útil á hora de abordar os contidos de alfabetización informacional e mediática (baixo a etiqueta ALFIN ou Educación Documental), pero imos recoller algúns tamén nesta entrada [EN CONSTRUCIÓN]

    1. MATERIAIS DE FORMACIÓN DE USUARIOS:

    2. RECURSOS PARA O TRABALLO COA INFORMACIÓN

    3. RECURSOS PARA O TRABALLO POR PROXECTOS

    4. OUTROS RECURSOS PARA ALFABETIZACIÓN INFORMACIONAL E MEDIÁTICA

    Convocatoria de clubs de lectura. Curso 2015/2016

    O Portal Educativo publica hoxe a Convocatoria de 1 de setembro de 2015, da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos, destinada a incentivar o funcionamento de CLUBS DE LECTURA nos centros públicos, de titularidade da Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universtiaria, que matriculan alumnado de ensino secundario, bacharelato, formación profesional ou ensinanzas de réxime especial. 

    Esta iniciativa encádrase no programa para o fomento da lectura nos centros de ensino, Hora de ler, e trata de apoiar ás comunidades educativas no seu empeño por espertar e consolidar o gusto pola lectura entre os seus integrantes: alumnado, profesorado, familias ou persoal non docente.  É tamén un apoio á construción da sociedade lectora que precisamos para avanzar como colectividade. O prazo de presentación de solicitudes remata o 15 de outubro de 2015.

    ACCESO AO TEXTO DA CONVOCATORIA

    Para o envío da documentación en formato dixital á Asesoría, empregar o formulario aquí enlazado.

    Na imaxe, alumnado de CPI Dr. López Suárez, de Friol, nunha sesión do club de lectura. 

    Datos de contacto co CAU Periférico (atención técnica de usuarios de MEIGA)

     

    As bibliotecas escolares informatizadas co programa MEIGA, da Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria (Secretaría Xeral de Cultura), poden acceder ao apoio técnico en relación con esta aplicación informática, a través do CAU PERIFÉRICO (Centro de Atención a Usuarios Periférico ou de nivel específico), da Xunta de Galicia. Os datos de contacto son os seguintes:

    Tfno: 881 995 300

    Correo electrónico: cau-periferico@xunta.es

    Aprender a investigar. Proposta para 4º e 6º de primaria (libre configuración)

    A normativa curricular vixente para as ensinanzas de primaria contempla unha hora semanal de libre configuración para 4º e 6º de primaria, que os centros poden dedicar a diferentes cuestións en función das necesidades do alumnado e do proxecto educativo de centro. Trátase dunha excelente oportunidade para traballar co alumnado contidos de uso, tratamento e produción de información, os denominados contidos ALFIN (Alfabetización Informacional) a través de pequenos proxectos de investigación. Esta sería unha intervención decidida a favor da competencia informacional do alumnado, integrada na chamada "competencia dixital", unha das chamadas competencias "clave" que agocha un complexo entramado de habilidades, destrezas, coñecementos e actitudes imprescindibles para se mover na sociedade da información.
    A partir do desenvolvemento curricular que a Consellería de Cultura, Educación e O.U. ten publicado para unha materia de libre configuración denominada, INVESTIGACIÓN E TRATAMENTO DA INFORMACIÓN, destinada a 1º e 2º curso de ESO,  e coa bagaxe da súa longa experiencia de traballo neste ámbito como responsables da biblioteca escolar, as profesoras, Isabel Vázquez, do CEIP Quintela (de Moaña, Pontevedra), e Olga Rodríguez, do CEIP Milladoiro (de Malpica, A Coruña), coa colaboración da Asesoría de bibliotecas escolares, veñen de realizar unha adaptación  para 4º e 6º curso de primaria, baixo o título APRENDER A INVESTIGAR, á que se dá difusión pola axuda que pode supoñer ao profesorado dos centros nos que xa se está a traballar neste ámbito. Pode, así mesmo, espertar o interese entre o conxunto do profesorado, que pode incluír estes contidos na súa práctica pedagóxica nas distintas áreas de aprendizaxe. 
    Na imaxe, nenas e nenos do CEIP de Leirado, nunha sesión de traballo coa información na súa biblioteca escolar.

    Resolución definitiva da convocatoria do Plan de mellora de bibliotecas escolares - PLAMBE 2015/2016

     
    O DOG de hoxe, 9 de setembro, publica a Orde de 1 de setembro de 2015 coa resolución definitiva da convocatoria do Plan de mellora de bibliotecas escolares en centros públicos de titularidade da consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria, para o curso 2015/2016. 
    O PLAMBE é un programa iniciado en 2005 que está a impulsar a transformación das bibliotecas escolares en centros de recursos de lectura, información e aprendizaxe. Pero máis aló dos recursos, as bibliotecas son un instrumento esencial para a innovación educativa na medida en que propician e lideran a utilización de metodoloxías activas, a integracións das TIC en contextos reais de aprendizaxe e o traballo por proxectos.
    As bibliotecas  facilitan oportunidades de aprendizaxe en moi distintos ámbitos e son un espazo de encontro entre os diferentes membros da comunidade escolar. O seu funcionamento é esencial para o desenvolvemento do currículo pois apoia a todas as áreas e materias, non só cos recursos informativos que proporciona, senón tamén coas actividades que organiza en beneficio de toda a comunidade escolar. A lectura, entendida en sentido amplo, como alfabetización múltiple, a lectura do século XXI, é a base de todas as actuacións da biblioteca, pero tamén son fundamentais as actividades relacionadas co mundo da información. O alumnado precisa de forma urxente ser formado no uso, tratamento, aproveitamento e produción da información, nos múltiples formatos e soportes nos que hoxe se presenta na sociedade.
    O Plan de mellora de bibliotecas escolares facilita recursos, formación e obxectivos comúns a un profesorado interesado en facer da súa biblioteca un espazo de aprendizaxe, en liña coas esixencias da normativa educativa vixente. Un total de 575 centros públicos forman parte desta "rede de bibliotecas escolares" de Galicia. 

    Biblioteca escolar, base de exploracións

    "Biblioteca escolar, base de exploracións" é o lema elixido este curso para o cartel da campaña anual de bibliotecas escolares que a Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria, enviará en breve a todos os centros públicos como reforzo das actuacións da biblioteca escolar e para apoiar a visibilidade dos seus recursos e das súas oportunidades de aprendizaxe. 

    A imaxe do cartel responde á interpretación que deste lema fixo o ilustrador e autor de cómic FRAN BUENO,  e ten suficiente carga simbólica e información como para espertar o interese do alumnado.

    En efecto, a biblioteca escolar pode ser a base desde a que explorar o mundo real, pero tamén os mundos imaxinarios; os materiais impresos e os recursos electrónicos achégannos informacións sobre todo aquelo que queremos coñecer e comprender; é un espazo para a investigación individual e para o traballo en equipo; é un espazo integrador cheo de oportunidades de aprendizaxe.

    O lema "Biblioteca escolar, base de exploracións" chama a traballar coa información, a mirar fóra, a facerse preguntas e pescudar posibles respostas, a interesarse polo outro, polo diferente, polo alleo; a estudar xeografías e inventar rutas para novas aventuras; a coñecer as viaxes que fixeron os grandes exploradores e aquelas outras que, cada día, bota ao camiño a milleiros de persoas na procura dun mundo máis xusto. Convida a explorar o mundo e a compartir o aprendido. 

    Instrucións sobre o funcionamento da biblioteca escolar para o curso 2015/2016

    Os centros docentes disporán dunha biblioteca escolar. Tomaranse as medidas organizativas necesrias para que a biblioteca escolar teña un funcionamento estable e sirva aos obxectivos do proxecto lector de centro (Decreto 86/2015 do 25 de xuño polo que se establece o currículo de educación secundaria obrigatoria e do bacharelato da Comunidade Autónoma de Galicia, artigo 38, punto 3.)

    Comeza un novo curso escolar e o Portal Educativo publica as INSTRUCIÓNS de 1 de setembro de 2015, da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos, en relación coa organización e o funcionamento das bibliotecas escolares, para o curso 2015/2016, destinadas aos centros non universitarios de titularidade da Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria. 

    ACCESO AO DOCUMENTO DE INSTRUCIÓNS