Lanzamento da cápsula estratosférica MarumaSat VI

O pasado mércores 22 de maio na Cidade da Cultura de Galicia (Santiago de Compostela) tivo lugar o lanzamento da sexta cápsula estratosférica da Axencia Espacial Escolar Galega (NOSA). A MarumaSat VI desenvolveu a Misión AsubIA con obxectivos diversos entre eles algúns centrados no son e a Intelixencia Artificial.

O lanzamento foi un tanto accidentado xa que nun primeiro intento un erro no último paso do proceso de atado fixo que o globo se soltase levando o paracaidas con el pero deixando a cápsula en Terra. Afortunadamente este ano tiñamos reposto de todo y puidemos facer un segundo intento que si resultou existoso.

A predición da traxectoria apuntaba cara os Ancares como lugar de aterraxe, pero finalmente o cambio de globo por outro con especificacións técnicas lixeiramente diferentes fixo que a cápsula os atravesase acabando por aterrar xa en Castela. A altura máxima acadada nesta ocasión foi de 32 km, non batimos ese récord pero si o de alcance máximo.

Coa cápsula xa recuperada nesa mesma tarde por alumnado de varios dos centros participantes e coa inestimable axuda dos radioafeccionados que nos acompañan en todos os lanzamantos, toca agora proceder á análise de datos, cotexo de mostras, etc para acabar de desenvolver os experimentos e investigacións se presentarán no VI Congreso NOSA en 2025.

n/d

Alumnado de 5º e 6º de primaria impartiu un obradoiro de foguetes químicos e de auga na final autonómica do CanSat, celebrada en Cerceda

O pasado martes 23 de abril celebrouse no aeródromo "As Gaivotas", en Cerceda, a final autonómica da competición da Axencias Espacial Europea CanSat.

Alumnado de 5º e 6º de primaria, que pertence ao Club de Ciencia e traballa en proxectos de Polos Creativos, foi convidado a participar no evento impartindo un obradoiro de foguetes químicos e de auga o que resultou ser unha experiencia moi enriquecedora, inspiradora e divertida.

Máis información | Xunta de Galicia

Día da Paz 30 de xaneiro 2024 - Lipdub ESO

O alumnado de ESO, polo día da paz do 2024, creou para vós este lipdub en colaboración co seu profesorado.

Primeiro premio Innovagal e visita da directora xeral de Ordenación e Innovación educativa

Con moita ledicia recibimos hoxe o primeiro premio Innovagal na categoría de secundaria e adultos para o noso centro. A directora xeral de Ordenación e Innovación educativa, Judith Fernández visitou a nosa escola para darnos os parabéns persoalmente. O premio é para toda a comunidade educativa que día a día traballa para facer o CPI Plurilingüe O Cruce cada día un centro mellor, esforzo compartido con outros moitos centros educativos de Galicia premiados nesta convocatoria e noutras, pasadas e futuras.

Seguimos! Moitas grazas e parabéns a todas e todos!

Clube de lectura 6º

Neste primeiro trimestre decidimos ler un libro de fantasía, escrito polo famoso Roald Dahl. O libro, chamado ''Las brujas'' trata sobre un neno e a súa avoa, que tratan de descubrir e frenar os plans das bruxas de toda Inglaterra. Unha das cousas que mais nos chamou a atención deste libro, foi o feito de que en ningún momento coñecemos o nome do protagonista ou da súa avoa. Na charla sobre o libro, tamén falamos da súa adaptación a película, xa que algún neno se animou a vela pola súa conta. En xeral, foi un libro que nos gustou, agradable de ler e divertido.

Tras falar un pouco sobre a historia, fixemos un kahoot, donde os nenos tiñan que responder preguntas sobre o libro. A competición estivo moi reñida, pois todos/as tiñan bo recordo da historia. Marchamos a casa con boa sensación e algún que outro regalo.

Clube de lectura 5º

Este trimestre, dende o club de lectura, decidimos ler unha obra de ciencia ficción. O libro, titulado ''La nave fantástica'' do autor Jordi Sierra i Fabra, fíxonos temer que no núcleo da nosa terra houbese uns aliens que controlan o destino da Terra. Os nenos/as tiveron boas e malas impresións deste libro. Entre as boas, destacamos que foi moi entretido de ler, que a historia e orixinal ou que ten moita acción. Polo outro lado, moitos participantes lamentaron a ausencia de mais personaxes, e tamén de personaxes femeninas.

Tras facer unha pequena conversa, fixemos unha pequena competición en forma de Kahoot. Os nenos/as puxeron a proba os seus coñecementos sobre o libro neste xogo en formato quiz. Pasámolo moi ben, e a moitos serviulles para darse conta de pequenos detalles do libro que pasaran por alto. Os tres primeiros puideron elexir os regalos que levaban antes que os demais. Esperamos que disfrutárades moito do clube de lectura.