Día Internacional dos Museos 2016 .Programación MUPEGA

Día Internacional dos Museos 2016

Programación MUPEGA

O 18 de maio celébrase o Dia Internacional dos Museos, DIM. A rede do ICOM elixe cada ano un tema para o DIM, o obxectivo é compartir as preocupacións da comunidade museística coa sociedade. Este ano o evento virará en torno ao tema: Museos e Paisaxes Culturais.

O tema “Museos e Paisaxes Culturais”  pon de manifesto a responsabilidade dos museos coa paisaxe do que forman parte, ao cal poden contribuír aportando os seus coñecementos e competencias propias, sendo protagonistas activos da súa xestión e bo mantemento.

Resaltar o lazo existente entre os museos e o patrimonio cultural é facer xurdir a idea de que os museos tamén funcionan como centro territorial nunha protección activa da paisaxe cultural.

O MUPEGA asume a súa rol de centro de interpretación do patrimonio pedagóxico e educativo de Galicia, promovendo así o seu coñecemento e sensibilizando aos seus habitantes e aos que o visitan nos seus valores constitutivos, e solicitándolles da súa intervención para a conservación e difusión.

Ademáis da Programación do MUPEGA para a celebración do DIM 2016, o museo colabora activamente no DIM´Compostela xunto cos demáis museos da cidade.

A temporalización destas actividades será desde o 13 ó 28 de maio. Sendo o día 18 o Día Internacional dos Museos onde se realizará a actividade en conxunto co colectivo DIM´Compostela.

O horario do museo é de martes a sábado de 10-14h e de 16-20h.

Actividades DIM 2016

1.     Xornadas de Portas abertas

Non necesita inscrición. Todos os días

O museo abrirá as súas portas ós visitantes que desexen coñecer polo miúdo os recunchos onde se agochan a historia da escola galega, e poderán comprobar o seu cambio, e polo tanto o cambio das paisaxes culturais de Galicia.

Os asesores do museos acompañarán aquelas visitas en grupo que o demanden, previa cita online http://www.edu.xunta.es/mupega/formulario

2.      O Mundo nas mans: Cartografía Escolar dos séculos XIX e XX.

Non necesita inscrición. Todos os días

Enténdese por paisaxe cultural o resultado da acción do desenvolvemento de actividades humanas nun territorio concreto, é dicir aquel que se caracteriza porque interveu o home mediante a construción de pobos, cidades, estradas, pontes, etc.

Por iso o relacionalo coa Cartografía é esencial. A cartografía é un elemento insubstituíble para referenciar feitos e ver o territorio en relación co que sucede sobre el,ao longo do tempo con maior ou menor continuidade e intensidade, agrupándose en feitos: naturais e os que se deben á acción do home. Fenómenos e procesos caracterizaron a condición cambiante do soporte xeográfico e chegaron a alterar o seu morfoloxía de modo substancial ata facelo irrecoñecible como tamén constatan as fontes escritas.

Nesta Exposición Temporal, o visitante poderá comprobar como foi cambiando o mundo da cartografía, e polo tanto as paisaxes culturais ao longo dos últimos 200 anos.

3.      Roteiro polo museo, para comprobar as transformacións das paisaxes culturais das Escolas de Galicia.

Non necesita inscrición. Todos os días

Proposta de percorrido,para visitas individuais,  pola historia da educación a través da colección permanente do MUPEGA, onde descifrando códigos QR  (6 paradas polo roteiro), poderán comprobar a transformación das paisaxes polas accións do home.

4.      Actividade en Familia: Atopa as Pezas misteriosas

Non necesita inscrición. Todos os días

Proposta de actividade, lúdica e familiar, para nenos/as de 4 a 12 anos que, con axuda dos adultos, os máis cativos/as, teñen que convertirse en detectives e atopar as pezas escondidas espalladas polo museo. Tendrán axudas dos noso amigo "Escoliño" e a súa irmán "Escoliña" que lles darán unhas pistas para atopar as pezas misteriosas.

5.      Exposición de Fotografía “ As  Paisaxes Culturais da Educación en Galicia”

Non necesita inscrición. Todos os días

O MUPEGA, mostra una escolma de fotografías onde pódese apreciar diferentes Paisaxes Culturais relacionados coa educación. Desde escolas baixo a construción de estilos Indianos a escolas  decadentes que dominaron a paisaxe cultural de Galicia na primeira metade do s.XX.

Agardámosvos!!!!