Un total de 56 centros educativos incorpóranse ao programa 'Club de Letras' para fomentar as competencias lingüísticas

A temática principal deste curso xira en torno ao coidado persoal e a atención ás persoas en situación de vulneabilidade

O club está formado por profesorado e alumnado do centro e as actividades deseñadas deberán realizarse fóra do horario lectivo

Ademais dos centros de nova incorporación, dáse continuidade aos 30 centros pioneiros que estrearon o programa por primeira vez o pasado curso

Sáb, 26/12/2020 - 13:09

Un total de 56 centros escolares (a razón de 22 pola provincia da Coruña, sete pola de Lugo, outros sete pola de Ourense e 10 pola de Pontevedra) incorpóranse este ano ao programa Club de Letras, unha iniciativa que a Consellería de Cultura, Educación e Universidade implantou por primeira vez no pasado curso co obxectivo de mellorar as competencias lingüísticas, tanto orais como escritas, do alumnado a través de distintas actividades que fomenten o debate, a reflexión e a lectura crítica.

O departamento educativo da Xunta de Galicia destina un total de 100.000 euros a esta convocatoria, e cada un dos centros recibirá unha achega económica de 1.000 euros para a posta en marcha do programa. Ademais dos 56 centros de nova incorporación nesta segunda convocatoria, dáse continuidade aos 30 que se incorporaron na convocatoria pioneira do ano pasado.

O club está formado por alumnado e profesorado e será coordinado por unha das persoas docentes participantes. As actividades que os centros deseñen no marco do Club de Letras desenvolveranse fóra do horario lectivo e o tempo dedicado a esta actividade deberá chegar a, polo menos, unha media de catro horas ao mes desde que se inicia o proxecto ata que finaliza o período lectivo do curso.

Este curso a temática xira en torno ao coidado, abordado desde unha perspectiva de responsabilidade e corresponsabilidade nas tarefas e nos labores necesarios para a atención das persoas que están a padecer unha situación de vulnerabilidade causada pola enfermidade, pola pobreza, pola soidade, pola dor, pola violencia de xénero, pola LGTBIfobia ou outras circunstancias. Esta vulnerabilidade mesmo puido producirse e/ou agravarse durante o período de confinamento vivido a raíz da pandemia da covid-19 e podería abordarse a temática do coidado neste contexto.

Os proxectos realizados sobre este tema poderán abordarse desde un punto de vista literario, artístico, filosófico ou histórico; e poderán centrar o seu foco de interese na actualidade, en anteriores etapas da historia ou conxugando ambos os dous enfoques.

O Club de Letras defínese como un espazo de aprendizaxe non formal baseado nunha metodoloxía de indagación. Neste marco o profesorado suxire diferentes accións enfocadas ao alumnado co obxecto de que poidan afondar, descubrir e coñecer novos eidos relacionados coas Humanidades, as Artes e as Ciencias Sociais. Fundaméntanse, polo tanto, nunha metodoloxía baseada no descubrimento, a indagación, o debate, a lectura reflexiva, a análise crítica, a creación e a aprendizaxe colaborativa.

No caso da educación primaria, a iniciativa achegarase a estes eidos do coñecemento fundamentalmente a través da escritura creativa, a exploración e creación artística, a lectura reflexiva e fomentando, de ser posible, unha achega lúdica e dinámica. Na educación secundaria e bacharelato procurarase unha visión transversal e interrelacionada das manifestacións literarias e artísticas, abordando perspectivas filosóficas e/ou históricas, así como a potenciación da capacidade creativa e de lectura reflexiva, coa finalidade de fomentar competencias de comprensión e de pensamento crítico do mundo actual.

Listado de centros

Provincia da Coruña:

A Coruña

CEE Nosa Señora do Rosario

A Coruña

CEIP Alborada

A Coruña

IES A Sardiñeira

A Coruña

IES Plu Eusebio da Guarda

A Coruña

IES Ramón Menéndez Pidal

A Pobra do Caramiñal

CEP Pilar Maestú Sierra

Ames

CEIP de Barouta

Arteixo

IES Manuel Murguía

Baio

IES Maximino Romero de Lema

Cee

IES Agra de Raíces

Dodro

CPI Plu Eusebio Lorenzo Baleirón

Ferrol

CEIP Plu A Laxe

Ferrol

IES Sofía Casanova

Moeche

CEIP San Ramón

Muros

IES As Insuas

Oleiros

IES María Casares

Padrón

IES Camilo José Cela

Ponteceso

IES Eduardo Pondal

Santiago de Compostela

CEE A Barcia

Santiago de Compostela

CEIP Pío XII

Santiago de Compostela

IES Lamas de Abade

Toques

CEIP Plu de Toques

 

Provincia de Lugo:

Begonte

CEIP Virxe do Corpiño

Lugo

IES Xoán Montes

Monforte de Lemos

IES A Pinguela

Outeiro de Rei

CEIP Laverde Ruiz

Sarria

IES Xograr Afonso Gómez

Seoane do Courel

CPI Poeta Uxío Novoneyra

Vilalba

IES Santiago Basanta Silva

 

Provincia de Ourense:

O Barco de Valdeorras

IES Lauro Olmo

Ourense

CEIP Manuel Sueiro

Ourense

IES 12 de Outubro

Ourense

IES Ramón Otero Pedrayo

Sarreaus

CEIP de Sarreaus

Xinzo de Limia

IES Cidade de Antioquía

Xunqueira de Ambía

CEIP Padre Crespo

 

Provincia de Pontevedra:

Fornelos de Montes

CEIP Doutor Suárez

Lalín

IES Laxeiro

Moaña

IES As Barxas

O Rosal

CPI Manuel Suárez Marquier

Ponteareas

CEIP Fermín Bouza Brey

Ponteareas

CEIP Nosa Señora dos Remedios

Ponteareas

IES do Barral

Pontevedra

CEIP de Vilaverde-Mourente

Pontevedra

IES A Xunqueira II

Pontevedra

IES Valle-Inclán

Redondela

CEIP de Laredo

Redondela

IES Pedro Floriani

Salvaterra de Miño

IES Salvaterra de Miño

Silleda

IES Plu Pintor Colmeiro

Vigo

IES Alexandre Bóveda

Vigo

IES Carlos Casares

Vigo

IES de Teis

Vigo

IES Valadares

Vila de Cruces

CEIP Plu de Cerdeiriñas

Vila de Cruces

IES Marco do Camballón