by Xabier Lorenzo Abalde

Miscelanea de información variada para fundamentar, contextualizar e, por que non, para intentar atopar vías de traballo para comezar co deseño da cuberta do xardin da biblioteca.

No curso 2010/11 o alumnado de Tecnoloxía Industrial I e Debuxo Técnico I do IES de Brión deseñou e construíu un invernadoiro xeodésico.

Máis información na web do proxecto.

Podería ser interesante revisar esta documentación antes de comezar un novo proxecto, similar en moitos aspectos.

No curso 2012/13 e con motivo do Día da Ciencia e a Tecnoloxía en Galego 2012, o alumando de 4º de ESO construíu unha pequena cúpula autoportante a partir dos deseños de Leonardo da Vinci. Pode ser unha referencia a considerar.

Estas imaxes pertencen ao traballo "Geodésica del Estudio Rural" de Wladimir Pulgar G. para a "Escuela Agrícola SNA", Molina, Chile.

Neste traballo de gran beleza cabe destacar o deseño dos nodos, aos que se lles engadiron uns elementos tubulares normais á superficie da esfera na que se inscribe a estrutura. Estes elementos permiten en cotas baixas da construción anclar uns tensores que estabilizan a estrutura, e en cotas altas soportar unhas pezas textís que impiden o paso directo da luz solar.

Máis información na web ChileArq

Polígono funicular. Modelo interactivo

Este traballo elaborado por estudantes de arquitectura da Universidade de Texas profundiza sobre moitas das cuestións que estamos tratando no desenvolvemento do noso proxecto.

Accede ao traballo.

Gridshell Woodome. Masseria Ospitale

Wood GridShell. Siracusa

Packed Pavilion

Centre Pompidou Metz

Zaha Hadid. Burnham Pavilion

Vault Pavilion

Las estructuras vivas de Pérez Piñero

Frei Otto

R. Buckminster Fuller

Zaha Hadid

Shigeru Ban

Emilio Pérez Piñero

Norman Foster

Cúpula xeodesica

Estrutura tensada

Esforzos de tracción, compresión, flexión e cizalladura.

Paraboloide hiperbólico

Hiperboloide