Experiencias. Aulas 2.0

Últimas experiencias

• EXPERIENCIA 20/04/2018

IES Isaac Díaz Pardo: «Subir recursos cando queiras permite crear actividades interactivas»

de Lengua e Literatura no IES  Isaac Díaz Pardo de Sada, Carme Casás síntese  cómoda  cando fala das novas tecnoloxías e a súa implantación no sistema educativo. Na súa materia, as posibilidades de ter unha ferramenta virtual como E-Dixgal na que subir recursos e complementos didácticos diarios é unha auténtica oportunidade para mellorar e facilitar a aprendizaxe da materia. «É unha nova maneira de dar clase, de relacionarse cos alumnos», explica.
    «A posibilidade de subir recursos cando queiras e como queiras permite a creación de actividades interactivas», sinala Casás. «En certo modo, axuda sen dúbida ao colectivo pero tamén á atención individualizada do alumno en caso de necesitar máis apoio ou axuda en certo momento».

É un feito. Non todos aprendemos igual ou ao mesmo ritmo. É imposible.
    Hai materias que costa máis interiorizalas ou leccións máis difíciles de asimilar que outras. O entorno virtual facilita esa atención, propoñendo actividades específicas para cada alumno en caso de precisalas. «Hai rapaces que poden entender un concepto máis rápido, e outros menos rápido; pero iso non é un problema xa. Podemos asegurarnos de propor exercicios para todos e que nunca se descolgue ninguén».

Carme tamén destaca, por exemplo, os exercicios de autoavaliación que pode ir facendo o alumnado. «É unha maneira doada de saber se estás manexando ben o aprendido ou necesitas facer un esforzo. Unha guía de cara o exame para o alumno pero tamén para o profesor».

O papel nas súas materias no está esquecido, pero si se encontra nunha posición menos privilexiada que os teclados ou as pantallas. «Claro que usamos o caderno, non podemos deixar algo tan importante como a escritura de lado; hai exercicios que teñen e deben facerse nel, pero é certo que a pizarra verde caeu en desuso», continúa Carmen. A posibilidade de poder subir vídeos complementarios e que os alumnos os visualicen é, considerablemente, máis atractiva que tomar apuntes do encerado. En Música, por exemplo, un pode escoitar a canción que desexe; en Lengua Castellana pode botar unha ollada a unha entrevista a Alberti ou
    calquera outro contido de interese que o profesor estime.

«Se tivera que facer un balance só podería dicir que é positivo», sentencia. «Considero que xa todo isto xa non ten volta. O futuro do ensino vai da man das tecnoloxías e canto antes nos poñamos con elo, mellor para todos». Carme destaca o papel fundamental do profesor.

Non é unha cuestión de subir decenas de contidos interactivos tales como vídeos a unha nova plataforma. Hai un trasfondo moito máis profundo que pasa pola adaptación dos mestres e facilitar a labor docente. Un proxecto conxunto no que se integran interese e pedagoxía. «Os nenos son doutra xeración xa. Ven a vida a través da pantalla, e ollo: que na clase están ao que teñen que estar. Non andan visitando páxinas web e chateando».

Carmen Casás Redondo
    Profesora no IES Isaac Díaz Pardo

Artigo publicado en La Voz de Galicia

< Ler máis
  • EXPERIENCIA 13/04/2018

IES Mestre Landín: «Debemos fuxir da aprendizaxe memorística de hai corenta anos»

No IES Mestre Landín  de Marín a aposta polas novas tecnoloxías é firme. O seu director, Héber Jaime García, explica como o centro conta na totalidade da súa superficie con WiFi de máxima velocidade e se encontra nun «clímax de medios técnicos».

• EXPERIENCIA 06/04/2018

IES Alfredo Brañas: «Se quero falar cun pai só teño que mandarlle unha mensaxe na app»

A experiencia é importante e ser a primeira en comezar un proxecto aporta un plus  á hora de falar del e experimentar en certo modo co que aporte.

• EXPERIENCIA 23/02/2018

CEE O Pino: Robótica educativa

O  centro atópase nos arrabaldes da cidade de Ourense. O CEE “O Pino” acolle alumnado ata os 21 anos de idade que presenten algún tipo de discapacidade psíquica ou sensorial.