A Xunta impulsa, con de preto de 1M€, a creación de espazos de tecnoloxía aplicada e aulas de emprendemento en centros de FP

Estarán dotados de equipamento e recursos para mellorar a cualificación dos estudantes de cara ao mundo laboral

No caso das aulas de emprendemento, o obxectivo é ofrecer un soporte similar ao dunha ‘startup’ para que o alumnado poida poñer en marcha a súa empresa

Sáb, 10/04/2021 - 12:15

A Xunta de Galicia impulsa a creación, a través de un orzamento de preto de 1M€, de Espazos de tecnoloxía aplicada nos Centros integrados de Formación Profesional dependentes da Consellería de Cultura, Educación e Universidade, e de Aulas de emprendemento na formación profesional nos centros que imparten estas ensinanzas.

Trátase de dúas novidosas iniciativas que teñen como obxectivo seguir avanzando na calidade da formación que se ofrece na FP galega. Deste xeito, o departamento educativo do Goberno galego afonda, ademais, na súa aposta por estreitar o vínculo entre Formación Profesional e empresa, como vía para dar un valor engadido á preparación que os estudantes acadan nos ciclos formativos, así como como mecanismo de retroalimentación entre o sistema educativo e o produtivo.

Neste sentido, que o alumnado poida simular desde os propios centros de ensino procesos produtivos reais favorece que acade unhas mellores competencias de cara á súa incorporación ao centro real de traballo e, polo tanto, redunda nun maior beneficio para a empresa que o incorpore no mercado laboral. Así mesmo, favorecer que faga realidade a súa propia idea de empresa contribúe a que poñan en marcha no futuro un negocio propio.

Escenarios virtuais, presenciais e mixtos

No referido aos espazos de tecnoloxía aplicada, o obxectivo é converter aulas tradicionais en espazos que conten con conexión á rede sen fíos e con equipamento e dispositivos para que o alumnado desenvolva experiencias e procesos próximos aos que se desenvolven no tecido produtivo. Así mesmo, serán espazos con capacidade para combinar escenarios virtuais, presenciais e mixtos, que xeren conciencia creativa, e emprendedora, a través de modelos de gamificación e metodoloxías de construción de produtos e servizos.

En definitiva, búscase dotar os Centros Integrados de FP de lugares e recursos nos que os estudantes poidan mellorar a súa cualificación, que simulen as contornas laborais, nas que se poidan empregar metodoloxías baseadas en proxectos ou retos próximos a cada sector produtivo, incorporando recursos baseados en tecnoloxías dixitais tales como simuladores ou xemelgos dixitais, ou a integración de aulas e talleres en espazos únicos que integren aprendizaxes teórico-prácticas, que incorporen simuladores e xemelgos dixitais.

Orientación para poñer en marcha empresas

No caso das aulas de emprendemento, contarán cun soporte administrativo, técnico e de infraestruturas nas primeiras fases dun proxecto emprendedor, similar ao dun marco de desenvolvemento dunha startup. Para iso, a Consellería de Cultura, Educación e Universidade ofrecerá aos centros participantes na iniciativa un sistema de orientación, guía, e titorización das ideas emprendedoras aportadas polo propio alumnado, en particular do alumnado que está próximo a finalizar os seus estudos.

Deste xeito, os estudantes da FP galega e os recentemente titulados nestas ensinanzas poderán recibir o asesoramento e axuda necesarias para desenvolver as súas ideas de empresa. Se o proxecto alcanzase un nivel de madurez suficiente para a súa posta en marcha e requirise dun espazo para o seu desenvolvemento, dende a aula faranse as xestións necesarias para a súa integración nun viveiro da Rede de viveiros de empresa en centros educativos da Xunta de Galicia

Cada unha destas aulas contará cos espazos, mobiliario e equipamentos necesarios para cumprir este cometido, así como para xerar un ambiente propicio e dinámico para o desenvolvemento de traballo creativo e en equipo, adaptado aos novos modelos empresariais. Nela realizaranse tamén actividades formativas para o fomento das habilidades e competencias que o alumnado debe adquirir para ter un enfoque emprendedor, tales como as persoais, sociais, relacionais, de comunicación, de definición de produto, ou de desenvolvemento de prototipos e propostas.

Esta iniciativa enmárcase, polo tanto, no Plan de Emprendemento no Sistema Educativo de Galicia, Eduemprende, para o fomento do espírito emprendedor no ensino co obxectivo de lograr un avance sensible na cultura do emprendemento no alumnado e propor instrumentos que permitan coñecer os logros alcanzados. Estes novos espazos integraranse na rede de viveiros do programa eduEmprende, como aulas de emprendemento asociadas aos viveiros da rede.