Concapa-Nacional premia á Xunta pola "Gratuidade solidaria"

Xesús Vázquez recibiu en Madrid o galardón a unha iniciativa que beneficiou a 55.000 alumnos e alumnas de Galicia

Sáb, 12/12/2009 - 09:53

O conselleiro de Educación e Ordenación Universitario recibiu hoxe en Madrid a insignia de ouro da CONCAPA, unha distinción que a asociación otorga como recoñecemento a aqueles que máis fixeron no 2009 pola Liberdade e a Calidade da Ensinanza. O recoñecemento entregado a Xesús Vázquez Abad premia o programa "Gratuidade Solidaria" que dende Educación puxose en marcha no curso 2009-2010 e que permitiu que máis de 55.000 estudantes galegos tiveran a unha achega económica para ter os libros de texto de balde e en propiedade.

A Confederación Católica Nacional de Pais de Familia e Pais de Alumnos (CONCAPA) galardoou no acto ás persoas e entidades que durante o presente ano máis fixeron pola educación. Así, ademais da Consellería de Educación, tamén recibiu unha insignia de ouro o presidente do Foro Español da Familia, Benigno Blanco, ao tempo que se recoñeceu o labor desenvolto polos servizos informativos de Telemadrid, e as iniciativas educativas do Colexio Sagrada Familia de Oviedo. O acto estivo presidido polo presidente nacional de CONCAPA, Luis Carbonell Pintanel, e antes da entrega das insignias o eurodiputado do PP, Jaime Mayor Oreja, impartiu un relatorio en torno os valores premiados hoxe.

Recoñemento a labor da Consellería

Durante a entrega da insignia o conselleiro dixo que "hoxe queda recoñecida a importancia que teñen os libros de texto que desempeñan un papel crucial nas novas xeracións, e do que somos moi conscentes o goberno presidido por Alberto Núñez Feijoo e o departamento de Educación que teño a honra e a resposabilidade de dirixir". Vázquez Abad engadiu que o premio "animanos para mellorar día a día, sempre na procura dun sistema educativo que pola súa propia natureza esixe unha permanente renovación".

Xesús Vázquez Abad destacou que "o noso plan concentrou o esforzo económico na axuda ás familias con rendas máis baixas e medias. Deste xeito respondemos ás esixencias dun país que aspira a estar entre os máis cultos e mellor educados de Europa".

Os beneficiados da "Gratuidade Solidaria"

Con este programa os alumnos e alumnas galegos non tiveron os libros en préstamo como estaba a acontecer co sistema anterior. Ademais, a "gratuidade solidaria" beneficiou a máis do 65% dos nenos e nenas escolarizados na educación obrigatoria. Unha iniciativa que tivo un gran éxito, e que acadou unha especial incidencia nos residentes das zonas rurais onde a porcentaxe de beneficiados foi de preto do 100%.

Nesta ocasión, os beneficiados foron os nenos e nenas galegos matriculados en primeiro, segundo, quinto e sexto curso de Primaria, e todos os estudantes de Educación Especial; o ano que ven a "gratuidade solidaria" continuará aplicándose na comunidade autónoma. A Xunta de Galicia apostou por implantar este modelo de gratuidade que xa funciona noutras comunidades autónomas -con gobernos de distinto signo político-, pero ademais estableceu as achegas mellor dotadas de cantas ofrecen as diversas autonomías.

A "gratuidade solidaria" permitiu non só dar libros de texto de balde, senón que a optimización e aforro de recursos derivados do programa permite a mellora de servizos demandados pola comunidade escolar, tales como o transporte e os comedores dos que se benefician 88.000 e 44.200 alumnos e alumnas galegas respectivamente. Ao mesmo tempo dase un novo impulso ao servizo de bibliotecas escolares en Galicia, labor que se veu recoñecida hai apenas quince días coa entrega dos premios "Boas prácticas para a dinamización e innovación das bibliotecas nos centros escolares", ao IES Carlos Casares, no concello ourensán de Viana do Bolo, ao IES Alfonso X O Sabio, en Cambre na provincia da Coruña; e ao Colexio La Salle, en Santiago de Compostela.

Menús News node R