Ed. documental

O entroido en Galiza

O Entroido é unha festa popular que ten a súa orixe como indicación da fin do inverno e o comezo da primavera. Nel conflúen rituais cristiáns e pagáns, sendo a época na que se poden romper tódalas normas, cambiar de personalidade ou identidade e ironizar sobre as institucións máis asentadas. É, sen dúbida, a festa máis irreverente do calendario galego. Foi por iso que se prohibiu durante a época franquista, malia que se mantivo vivo nas aldeas.

Os entroidos máis famosos do país son, sen dúbida, os ourensáns. Laza, Verín e Xinzo convértense por uns días nas capitais de Galiza. Os peliqueiros e cigarróns centran a atención dos visitantes, pero a dúbida asalta ao preguntármonos pola súa orixe: hai quen di que veñen dos cobradores de tributos dos condes de Monterrei, que posuían unha zamarra coa que castigaban aos morosos que non pagasen a tempo. Sen embargo, tanto Vicente Risco coma Bouza Brey viron neles unha orixe moito máis antiga. Risco cría que proviña das asociacións segredas primitivas ou de ritos sagrados e Bouza supón que as súas orixes pertencen á prehistoria, coma unha evolución de vellas cerimonias tribais.

Pescudamos sobre a celebración do magosto

Ao longo do mes de novembro celébrase en moitas localidades de Galiza a festa do magosto. Nós no cole celebrarémolo o martes 12 de novembro.

Imos pescudar un pouco de información sobre a celebración desta festa. Para elo realizaredes as seguintes actividades:

Día Internacional da Muller Traballadora

O nacemento do Día Internacional da Muller, ao contrario do que se pensaba, non radica nun acontecemento illado, senón que debemos situalo nun contexto histórico e ideolóxico moito máis amplo.

CARMÉ LÓPEZ (Mujer actual)

San Valentín

Neste traballo de educación documental reflectimos información para pescudar sobre a lenda de San Valentín.

Asemade, compilamos unha serie de recursos educativos e ligazóns que son de utilidade para traballar no aula os textos escritos en verso (poemas) e os acrósticos.

Galegos ilustres

Manuel Chamoso LamasNeste libro iremos engadindo aqueles personaxes que tiveron, ou teñen, transcendencia na cultura galega, pero que non etiquetamos dentro do libro de escritores galegos, por abranguer a súa obra aspectos da cultura diferentes á literatura.

Manuel Chamoso Lamas

Manuel Chamoso Lamas (1909-1985), arqueólogo e escritor, nacido na Habana,  pero afincado en Moldes-Boborás desde moi cativo, foi un dos principais artífices da recuperación e conservación do patrimonio artístico-cultural do noso entorno. A el lle debemos as actuacións que tiveron lugar nas igrexias de Moldes, Astureses, Cameixa, Xuvencos...a recuperación dos muiños do río Arenteiro en Moldes, o casco histórico en pazos de Arenteiro...os traballos na citania de San Cibrao de Las, do castro de  Cameixa...

Lendas do Nadal

Son moitas as lendas e crenzas que fan referencia á celebración do Nadal nas distintas partes do mundo.

Nesta sección pretendemos facer unha recopilación de moitas destas lendas sobre o Nadal.

Premios Antón Losada

Entrega do libro á filla de Antón Losada, Mercedes

O día 9 de maio participamos na entrega dos Premios Antón Losada que este ano recaeron en dous escritores de recoñecido prestixio: Agustín Fdez Paz pola obra "Non hai noite tan longa" e Xesús Alonso Montero pola biografía de "Aníbal Otero"

O alumnado do noso centro fixo entrega dun libro/caderno á filla de Antón Losada que elaboramos cos mellores traballos realizados por eles ao longo do terceiro trimestre, dentro do proxecto documental sobre a vida e obra de Antón Losada Diéguez, que coordinou o equipo de biblioteca e o EDL do colexio.

No acto, ademais dos premiados, estiveron presentes os Alcaldes de Boborás e o Carballiño, acompañados dos Concelleiros de Cultura. Asemade, presidiu a entrega de premios o Conselleiro de Educación e Cultura da Xunta de Galiza.

Foi un acto moi importante para nós, xa que non hai nada máis confortable que dous ilustres escritores, e o mesmo Conselleiro de educación, te feliciten polo traballo realizado.

Desde aquí, queremos dar os nosos parabéns aos escritores premiados, sen esquecernos dos organizadores do evento, especialmente da Tenente Alcalde, pola súa implicación neste acto en prol da cultura galega.

Extracto do libro entregado:

Danza de Xuvencos

Libro electrónicoA Danza de Xuvencos realizase cada 4 anos dentro da celebración da Festa das Mudacións no pobo de Boborás.

É unha manisfestación relixiosa, de tradición secular e orixe pagano, levada a cabo por catro parellas de solteiros e solteiras da parroquia (antigamente eran só homes, catro deles vestidos de muller) que, ataviados cunha indumentaria atípica no folclore galego, e única en Ourense, executan un conxunto de oito bailes distintos mentres acompañan á procesión en todo o seu percorrido.

Para saber un poco máis da súa historia e tradición visita as ligazóns de máis abaixo.

Wiki: Refraneiro Popular

Refraneiro popularO alumnado de 2º e 3º ciclo de Ed. Primaria, coa axuda das súas familias, mantén esta wiki sobre o refraneiro popular galego.  Os refráns ímolos clasificando por temas.

Se premes na imaxe de xuve accederás á wiki Refraneiro Popular.