Actualidade

Concerto da Banda do verán

Este pasado venres 16 de setembro, o alumnado de 3º e 4º de primaria disfrutou do concerto da Banda do verán que viñeron a presentar o seu espectáculo "A casa do terror".

Picasso coruñés

I edición do Concurso de Debuxo Picasso Coruñés

David Carballo Rodríguez, alumno de 6º do noso Centro, obtivo o Premio José Luis Bugallal Marchesi, á mellor ilustración no Concurso de Debuxo Picasso Coruñés, convocado pola Fundación Emalcsa e coa colaboración do Concello de A Coruña e da Asociáción Pablo Ruiz Picasso de A Coruña. O obxectivo do certame era que os escolares de Galicia recreasen os periódicos que Picasso adolescente fixo durante a súa estadía na cidade. Noraboa aos premiados.

A noticia nos medios de comunicación

LETRAS GALEGAS 2014

Xosé Mª Díaz Castro

BIOGRAFÍA(1914-1989)

- Xosé Mª Díaz Castro naceu nos Vilares de Parga-Guitiriz (Lugo) o 19-02-1914.

- En 1931 como era un neno de saúde moi delicada, os seus pais metérono no seminario Santa Catalina de Mondoñedo.
- Díaz Castro escribe Follas verdes e Follas ao aire, dous cadernos nos que se comeza a intuir o seu particular universo literario.
- Durante a guerra civil fixo de enfermeiro na retaguarda na fronte de Asturias
- En 1936 exerce de profesor no Colexio León XIII en Vilagarcia de Arousa.
- En 1948 tras licenciarse en Filosofía e Letras foise a Madrid onde foi profesor e traductor (chegou a dominar catorce linguas) no Ministerio da Gobernación, instituto de cultura Hispánica e no Consello Superior de Investigacións Científicas.
- No 1954 casa con Teresa Zubizarreta Bengoechea, o 10 de agosto, e teñen tres fillos: José Mari, Maite e Iñigo.
- Na década dos oitenta, xa xubilado, Díaz Castro volveu a Guitiriz. Alí asumiu con naturalidade o feito de que case ninguén valorara a súa obra. Só nos últimos anos da súa vida comezaron os recoñecementos e as homenaxes.
- Morreu en Lugo en 1989

- Poemarios : Follas verdes e Follas ao aire
- Nascida d´un son ( 1946 )
- El cántico de la ciudad ( 1946 )
- Poemario “ Nimbos “ ( 1961 )

Penélope

Un paso adiante e outro atrás, Galiza,
      e a tea dos teus soños non se move.
      A espranza nos teus ollos se espreguiza.
      Aran os bois e chove.

Un bruar de navíos moi lonxanos
      che estrolla o sono mol coma unha uva.
      Pro ti envólveste en sabas de mil anos,
      e en sonos volves a escoitar a chuva.

Traguerán os camiños algún día
      a xente que levaron. Deus é o mesmo.
      Suco vai, suco vén, ¡ Xesús María!,
      e toda cousa ha de pagar seu desmo.

Desorballando os prados como sono,
      o Tempo vai de Parga a Pastoriza.
      Vaise enterrando, suco a suco, o Outono.
      ¡ Un paso adiante e outro atrás, Galiza!

http://www.youtube.com/watch?v=Haa0sStIqv0 Vídeo cantando o poema Penélope

Esta actividade consiste na proxección e posterior debate sobre o documental O instante eterno, un proxecto que botou a andar hai case tres anos co propósito de divulgar a figura do autor de Nimbos . O instante eterno tamén pretende amosar os trazos antropolóxicos, demográficos e sociais do tempo no que viviu Díaz Castro, e que con tanta intensidade latexan en Nimbos. O obxectivo é analizar un mundo, o da Galicia interior, que se atopa en vías de extinción, pero que forma parte indisoluble da nosa identidade cultural.

Luis otero Cebral ( Coordinador do EDL do CEIP Concepción Arenal)