samain

Remate do ciclo anual: O significado de Halloween

La gran fiesta del Primero de Noviembre, es la más importante del calendario celta porque daba lugar a grandes reuniones de gente y a rituales de gran complejidad. La fiesta de Samain significa etimológicamente "final del verano", y refiere al momento en que deben encerrarse los rebaños dentro de los establos, lo cual es indicativo de una sociedad cuya economía se halla basada en el pastoreo de animales.

Simbólicamente, la noche de Samain representa la eternidad. Es un momento en que el tiempo es abolido y el mundo del sidh (etimológicamente "paz". Es el dominio de los dioses, los héroes y los difuntos, el Otro Mundo celta) se abre al mundo de los vivos.

 

A young girl dressed as a witch for Halloween - Joel Sartore

El cristianismo se apropió de esta fiesta y propició su versión sincrética en la fista de Todos los Santos, esto es, la comunidad perfecta entre los vivos y los muertos. En los paises de tradición anglosajona, la celebración de Samain recibe el nombre de Halloween y, globalización mediante, se extiende actualmente aún en países de tradición católica, adquiriendo claros matices de festividad popular asociada a unívocos íconos de consumo masivo como calabazas y disfraces varios.

Canción para esta época del año. "La tierra"

aaaa

Halloween e Samaín, época de nostalxia

Nesta época do ano xa quedan poucas festas para celebrar. O Samaín trata de render homenaxe aos seres queridos xa desaparecidos recollendo un ritual celta. Coincide co final da etapa de recolección de colleitas do ano: as castañas e os cabazos para adentrarse nunha etapa escura do ano coa chegada preparándose para entrada do inverno e do no ano celta.

Esta tradición desapareceu coa chegada do cristianismo traído polos romanos e se converteu nunha festividade de lembranza dos seres queridos que pasaron por este mundo. Así se celebra a festa de todos os santos e de difuntos.

Últimamente volveu a recuperarse o Samaín da man do mundo anglosaxón que recupera de xeito comercial o famoso Halloween.

Con esta canción queremos facerlle unha homenaxe de lembranza aos nosos seres queridos desaparecidos: "memory"

I will follow him"

 


O Samaín xa está aquí

cabazas

Coa chegada do autono a recolleita das castañas e das cabazas e o preludio dun ritual que anticipa as últimas festividade do ano e o recordo dos seres queridos que xa non están connosco.

Entre as tradicións máis antergas e con certo araigo no mundo celta está o SAMAÍN que no mundo anglosaxón chámanlle HALLOWEEN.

¿Que vos parece esta celebración?

Distribuir contido