try another color:
try another fontsize: 60% 70% 80% 90%
CEIP Os Casais

Benvidos!

"Novembro: mes do Samaín/Halloween"

Chegou o Samaín/Halloween!E como non podía ser doutra forma fixemos a nosa aula do medo.Pasámolo moi ben, non si? Cabazas decoradas e moitos xogos e historias de medo...A continuación tedes a explicación desta festa tan popular:

Os celtas celebraban co Samaín o paso do ano, a fin do tempo das colleitas e, con el do ano vello, e o comezo do inverno e, con el, do ano novo. Igualmente, o Samaín era o momento no que as ánimas dos mortos retornaban ás súas casas para visitar os familiares aínda vivos. Nesta visita aproveitaban para buscar alimento e quentarse co lume da lareira, polo que era costume deixar o lume aceso nesta noite e nunca varrer a lareira para non afastar as ánimas; por veces tamén se deixaba unha cadeira baleira, co seu servizo de comida e bebida, para que as ánimas se achegasen á mesa familiar.
Coincidía así, nesta noite do 31 de outubro ó 1 de novembro e tamén ó 2 de novembro, a festa do paso dun ano a outro, co momento da apertura ás ánimas do outro mundo.
Pero outras fontes dan unha explicación contraria. A chegada das ánimas nesta noite representaba un potencial perigo do que se defendían colocando sobre os muros ou nos vaos das paredes as caveiras dos seus inimigos, para que as ánimas que puidesen vir non se achegase ós castros nin ás casas. Dentro desas caveiras colocaban unha candea de sebo acesa.
Disque, nestas mesmas datas, prendíanse lumes sagrados e que con esta cacharela inicial alimentábanse as lareiras de todas as casas. Estas fogueiras tamén podían cumprir o obxectivo de guiar os mortos na escuridade da noite e facilitarlles así que atopasen os seus fogares e os seus parentes.
Afírmase que polo samaín era costume baleirar nabos de gran tamaño para pórlles dentro candeas, e esta tradición, conservada en Irlanda, puido ter sido exportada aos Estados Unidos de América polos irlandeses coas migracións a este país no século XIX e comezos do XX. De ser así, a tradición tería continuidade nas festas de Halloween, do que sería o seu precedente, nunha adaptación do samaín na cultura estadounidense, semellante a un entroido, na que os nabos foron substituídos por grandes cabazas. Co paso do tempo, a influencia cultural estadounidense no resto do mundo conseguiu que o Halloween regresase a Europa para converterse nunha festividade cada vez máis popular.

• Admisión de novos alumn@s para o curso 2013-14

• ESCOLA PÚBLICA DE TOD@S E PARA TOD@S: Novas propostas

• Somos centro Abalar! Toda a información pinchando aquí

• Fotos na galería

Último álbum publicado
    Magosto/Samaín/Halloween14
    ...
  • Galería

• Últimas novas publicadas
    Amencer 2013
    Novembro: Semanas da Literatura Oral
    29-11-2013 Plan director para o 3º ciclo
    Noraboa Miriam!!!
    Sección Bilingüe no 1º ciclo!
    Amencer 2014
    Mini BTT Concello de Fene
    Libros de texto 2013-14
    Premio provincial e autónomico do concurso da ONCE