Lógica

CÁLCULO ABN

CÁLCULO ABN

 

Esta semana imos a traballar solo coa tabla do 100. Non vos asustedes porque non hai que saber os números ata o 100. Cada un vai a ir facendo as actividades cos números que queira.

ACTIVIDADE 1:

A TÁBOA DO 100. Imos nesta ocasión a completar a táboa do cen cos números que xa temos feito para outras actividades. Lembrade facer os números con duas cores: vermello para o lugar das decenas e azul para o lugar das unidades: 23 por exemplo.

Esta é unha táboa do 100 pero nós na casa non temos porque tela así, podemos ir colocando os números un ó lado do outro seguindo esta guía ata o número que o noso fillo ou filla sexa capaz de colocar, non temos que chegar ó cen. Xa sabedes que eso depende de cada neno e nena, ainda que con un exemplo ó lado e con axuda seguro que todos son capaces de ir colocando todos os números ata o 100.

Cómo lles podemos axudar a formar esta táboa? Pois falándolles da familia e das pandillas. Si queredes que sexa ademáis doado de entender, podedes ver como facelo nestes titoriais:

https://www.youtube.com/watch?v=q0RUaEbOtVI

 

Como podes comprobar, esta actividade é un pouco complicada para os nenos e nenas máis pequeñas, polo que podemos facer solo unha parte como por exemplo ata o 20, ata o 30,…

ACTIVIDADE 2:

Con esta mesma táboa podemos seguir xogando e éstas son dúas formas de facelo.

 

https://www.youtube.com/watch?v=mjJTAsgTWzg

https://www.youtube.com/watch?v=q-HiO41PjwY

 

ACTIVIDADE 3:

Para os máis pequenos podemos empezar a traballar os 10 primeiros números e para ver como podemos facelo temos aquí un vídeo que nos pode servir de axuda.

https://www.youtube.com/watch?v=FKMNnSYWN00

Evidentemente nós seguramente non temos estes números tan chulos, pero podemos facelos un folio e coa axuda dos peques.

 Esperamos que estas actividades vos resulten atractivas e vos sirvan para pasar estes días o mellor posible, ademáis de aprender un pouco máis.  

CÁLCULO ABN

CÁLCULO ABN

 

Esta semana imos a traballar con uns exercicios distintos ainda que esperemos que interesantes.

 

ACTIVIDADE 1:

Nesta primeira actividade imos propoñervos xogar ó parchís ou á oca. Todos sabemos facelo, pero xa vos imaxinades que o imos complicar un pouquiño. Neste caso utilizaremos 2 dados (tamén o podemos complicar incluso máis e usar máis dados). Xogaríamos igual que con un dado, pero ó tirar 2 teremos que sumar os puntos que obtemos dos dous dados en cada tirada. O resto do xogo sería igual que o que facemos habitualmente.

 

ACTIVIDADE 2:

Imos traballar nesta actividade un concepto novo: as decenas. Agora xa todos sabemos contar ata 10, polo que podemos facer decenas con palillos ou calquera outro elemento que teñades na casa: Paus, depresores linguais, paus de xeado, etc. Teremos que unilos de 10 en 10 pero si non temos gomas para facelo como nos vídeos, podemos atalos con un fio, con tesafilm ou calquera outra cousa que se vos ocurra.

Para iniciarnos nesta actividade podemos ver nestes videos como podemos empezar a facer decenas: PINCHA NA IMAXE

https://www.youtube.com/watch?v=nTh-5914Od4

https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=TAB3hNGzKD0&feature=emb_logo

 

Tamén podemos partir das decenas para realizar as sumas máis facilmente. Podemos velo neste vídeo:

https://www.youtube.com/watch?v=zLwq_QeDnJ4

 

 

ACTIVIDADE 3:

Imos comenzar a “quitar” ou restar, e imos a empezar restando con 10 elementos ou menos. Como sempre, esta actividade ten que ser lúdica e un exemplo do que podemos facer está nos seguintes vídeos:

https://www.youtube.com/watch?v=44rcxFFZckM

Evidentemente non temos que ter as galletas nin temos que ter o mónstruo. Soamente coller obxectos que teñamos pola casa e ir sacándoos según nos din os números.

Xa con nenos un pouco maiores poden eles, ademáis de restar, representalo:

https://www.youtube.com/watch?v=AQFPthK65fI

Para a representación podemos usar os números que xa temos utilizado para as actividades de outras semanas.

 

Esperamos que estas actividades vos gusten e vos sirvan para disfrutar un pouco máis dos números.

 

CÁLCULO ABN

CÁLCULO ABN

 

Esta semana imos a propoñervos unhas actividades fantásticas e algunas complementarias ás da semana pasada.

ACTIVIDADE 1:

Esta primeira actividade está relacionada coa última proposta da semana pasada. ¿Lembrades a representación da repartición de dous elementos en 2 recipientes?. Facíase nun “edificio” onde repartiamos o total de elementos (dous) entre as “habitacións” que tiña cada piso. Poñíamos no tellado o número de elementos que queiramos repartir (2) e os pisos que necesitemos para facelo. (Lembrade facer os números con duas cores: vermello para o lugar das decenas e azul para o lugar das unidades, 23 por exemplo).

Ben, nesta ocasión imos a aprobeitar todo o que fixemos e solo lle imos engadir un signo de sumar entre as dúas habitacións, como na foto:

Como podedes comprobar, o traballo anterior fainos entender o proceso da suma: neste caso temos que ter en cada piso 3 elementos e podemos repartilos como queiramos: tres máis cero, cero máis tres, un máis dous,…

Como sempre, esta actividade podemos complicala tanto como queiramos dependendo do nivel do noso fillo ou filla e poñer números máis altos.

Si xa somos uns expertos podemos facelo sin elementos que contar, so pensando co noso cerebro:

ACTIVIDADE 2:

Nesta actividade imos traballar o número anterior e posterior. Podemos comenzar vendo este vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=p39H3lmQrgU

Logo podemos facer un castelo como o que temos abaixo e irlle colocando no centro un número. Os rapaces e rapazas terán que colocar o anterior a ese número á esquerda e o posterior á dereita. Non é necesario máis de un castelo porque os números podemos usar os que xa temos feitos e ir poñendo e sacando (Non hai que escribilos no castelo nin necesitamos velcro para pegalos con poñelos encima é suficiente). Xa vedes que se pode complicar todo o que necesitedes. Lembrade facer os números con duas cores: vermello para o lugar das decenas e azul para o lugar das unidades, 23 por exemplo.

 

ACTIVIDADE 3:

Desta volta imos a falar da subitización que é a capacidade para recoñecer instantaneamente o número de elementos de un conxunto sin utilizar técnicas para contar. Utilízase para números relativamente pequenos e podemos engadir outras actividades como a de sumar que se ve neste vídeo.

https://www.youtube.com/watch?v=WVcE6cNvigs

CÁLCULO ABN

 

Unha semana máis imosvos a proponer unhas actividades que esperamos que vos resulten útiles para o voso día a día cos rapaces e rapazas.

 

ACTIVIDADE 1:

Nesta primeira actividade imos propoñervos traballar coa recta numérica outra vez. No vídeo que vos poñemos máis abaixo tendes como podedes usar os número da recta para xogar.

https://www.youtube.com/watch?v=8mf5PRPMDb4

 Propoñémosvos agora outras variantes:

 

Collede un papel e facede unha recta numérica sin números (solo os espacios en branco para poder completar) ata o número que o vós consideredes oportuno. Por outro lado collemos os número e desordenámolos. O rapaz ou rapaza terán que ir ordenándoos dentro da recta numérica sin números.

Tamén podemos poñer nós algún dos número na recta e logo darlle ós rapaces ou rapazas os que faltan por colocar e que eles completen a recta.

Podemos facer unha variante e xa non necesitaríamos a recta sin números. Para este xogo necesitamos os números postos boca a baixo e o que temos que facer é ir dándolle a volta un a un e imos a ir colocándoos de menor a maior (como na recta numérica) ou tamén podemos variar e poñelos de maior a menor.

 

ACTIVIDADE 2

 

Repartiremos elementos. Desta vez para a proposta necesitamos elementos para repartir en distintos recipientes. Nós eleximos 5 elementos e 2 recipientes pero vós podedes elexir o número que queirades e complicalo todo o que se necesite. A actividade consiste en repartir eses 5 elementos entre os dous recipientes. Poderemos facer o reparto de todas as formas posibles:

O importante, ó mesmo tempo que facemos a actividade é ir verbalizando o que está sucedendo, por exemplo, “Si temos dous elementos nun recipiente, quédannos 3 no outro recipiente”. Esta verbalización axuda ó rapaz ou rapaza a ir interiorizando o que sucede.

 

Podemos facer o mesmo execicio con distinto número de elementos e con distinto número de recipientes onde repartir.

 

Este exercicio compleméntase con outro que vos imos a propoñer a continuación.

 

 

 

ACTIVIDADE 3

 

 

É a representación do que fixemos no exercicio anterior, pero neste caso con so dous elementos para repartir en 2 recipientes. En casa piso do “edificio” repartimos o total de elementos (dous) entre as “habitacións” que ten cada piso.

 

Podemos poñer no tellado o número de elementos que queiramos repartir e os pisos que necesitemos para facelo.

 

Aquí presentamos o mesmo exercicio pero co número 10 e con outras actividades adicionais que podemos facer: https://www.youtube.com/watch?v=lqyAA-DUyu8

 

 

 

Esperamos que estas propostas vos sexan de axuda e lembrade que xa queda menos para vermonos.

 

 

 

 

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer