Física e química

LARA MARTÍNEZ NO CONCURSO "A TÁBOA PERIÓDICA E GALICIA"

27/05/2019

Con motivo do ANO INTERNACIONAL DA TÁBOA PERIÓDICA 2019, a facultade de Química da USC organizou un concurso de carteis dirixido a alumnado de secundaria. O cartel “ O WOLFRAMIO, O OURO GALEGO”, presentado pola nosa alumna Lara Martínez  de 1º de bacharelato B, foi seleccionado entre os 30 finalistas do concurso.

O venres 24 tivo lugar, en dita facultade, a exposición dos carteis e a entrega de premios  do concurso, quedando o cartel de Lara en quinto lugar.

Parabéns!

DO CORAZÓN DA MATERIA AO INTERIOR DAS ESTRELAS

08/11/2018

No marco do Mes da Ciencia en Galego, o alumnado de ciencias de 4ESO, 1º e 2º de bacharelato, asistiu á charla de Héctor Álvarez Pol, dentro do programa de divulgación do IGFAE, Instituto Galego de Física das Altas Enerxías.

Nun cm3 de auga (o tamaño dun dado) caben 35 millóns de millóns de millóns de átomos. Se cada átomo fose do tamaño dun campo de fútbol o núcleo (que contén case toda a masa) sería do tamaño dun chícharo. O resto é baleiro.

O físico guiounos nesta charla nunha viaxe dende o pequeno núcleo atómico ao máis grande que coñecemos, o universo, con paradas nas estrelas, que conectan ambos mundos ao seren as reaccións nucleares as responsables dos distintos tipos de radiación que estas liberan.

Os estudos sobre a historia e a constitución do universo nos aceleradores de partículas e as múltiples aplicacións prácticas da física nuclar (diagnóstico médico, radioterapia, datación por carbono14, fusión nuclear, etc...) fan desta disciplina un campo de investigación cheo de posibilidades.

Posibilidades que contamos en galego. Que podemos investigar en galego. Que podemos aprender e ensinar en galego!!!

ECOAUDITORÍA DE RESIDUOS

07/02/2018
Este luns dúas biólogas de ADEGA ensináronnos a realizar unha Ecoauditoria dos residuos producidos no centro, que levarán a cabo alumnas e alumnos de Cultura Científica de 4ºESO e 1ºBac. Durante estas dúas primeiras sesións estiveron analizando a situación actual do centro, e na vindeira sesión o luns 26, adoptaránse medidas para xestionar e reducir os nosos residuos.
Por outra banda, co alumnado de 1ºESO B e do Ciclo, o obradoiro consistiu en reutilizar un tipo concreto de residuo, os tetrabricks, tan complicados de reciclar. Convertéronos en moedeiros!

ECOAUDITORÍA DE RESIDUOS

07/02/2018

A USC DIVULGANDO A ASTRONOMÍA NO IES DE PORTO DO SON

10/10/2017

Se falamos de COMUNICACIÓN no ámbito científico, non podemos esquecer a importancia da divulgación como medio para facer accesible a ciencia a todo tipo de público. O papel que veñen desenvolvendo dende o Observatorio Astronómico Ramón María Aller, da USC neste eido nos últimos anos, fai posible que dende moitos recunchos de Galicia todos aqueles que estean interesados poidan  ver dende un telescopio planetas, nebulosas, estrelas...

O programa Todocosmos, financiado pola Fundación Española para a Ciencia e a Tecnoloxía (FECYT), achegou tamén a astronomía ao noso IES. O 10 de outubro, ao solpor, os alumnos do ciclo e de 2º de bacharelato recibiron unha charla sobre orientación a través do ceo nocturno e sobre a vida das estrelas. A conferencia foi organizada polo departemento de Física e Química e impartida polo investigador Pedro Pablo Campo. Tras un paseo por buratos negros, estrelas de neutróns, xigantes vermellas..., os nosos alumnos e alumnas aproveitaron para preguntar a un experto moitas desas cuestións que nos facemos a miúdo sobre os misterios do Universo.

A continuación observamos Saturno e os seus aneis, a nebulosa do anel e algún cúmulo de estrelas.

Agradecemos á USC e á FECYT esta xornada tan interesante!

Páxina de Física e Química

Felicidades a Francisco Mariño por o 3º premio da Fundación Telefónica pola sua páxina web

O seu traballo recibeu o 3 premio entre máis de 1700 participantes a nivel internacional!

Facede clic abaixo se queredes visitar a páxina premiada