Calendario 2019

Calendario del 2019

Si pulsas en el enlace obtendrás un calendario para descargar y recortar en forma de dodecaedro.

Acuérdate de dejar un trozo de papel al lado de cada pentágono para poder pegar unos lados a otros.

Composición del departamento de matemáticas para el año 2015-2016

El departamento de matemáticas en el curso 2015-2016 está formado por las siguientes personas:

• Rebeca Inés Santiago Hermida (Jefa del departamento)
  • Antonio Freire Blanco
  • Carlos Ferreiro García

O Equipo Galego formado polos gañadores do Rally Científico Matemático 2015 gañan en Toulouse

A selección galega composta polos grupos: IES A Sangriña (A Garda), IES Xermán Ancochea Quevedo (A Pobra de Trives), IES María Casares (Oleiros), IES Os Rosais 2 (Vigo), IES Lauro Olmo (O Barco de Valdeorras), conseguiron a victoria nunha nova modalidade do Rally Matematico sen Fronteiras na súa fase internacional celebrada o día 22 de maio na Universidade Paul Sabatier de Toulouse. Despois de resolver 4 problemas cunha puntuación de 10, recibiron as súas respectivas copas e a ilusión e as gañas de repetir a experiencia en próximas veces.

Concurso de resolución de problemas matemáticos. 15ª semana. Última

Bases do concurso

Esta é a última semana. Grazas a todas as persoas que participaches no concurso por darlle traballo ós profes. Foi agradable correxir problemas voluntarios que entregachedes sen protestar.

1º e 2º ESO

O cabalo de pagamento
Un facendado contrata un servente por un soldo anual de once moedas de ouro e un cabalo. Aos catro meses, o servente despídese, recibindo o cabalo e unha moeda.
Cal era o valor do cabalo?.

3º, 4º ESO, FPB e CM

Está cadrado
Se o lado do cadrado maior é dous. Cal é a área do cadrado pequeno?

Bacharelato e CS

Que veña o dr. Spock
Que símbolo aparece de forma natural despois dos indicados?

Fora de concurso para todo aquel que queira participar

Os nenos teñen razón
Demostra rigorosamente a partir das tres oracións do recadro que ou existe Papá Noel ou existe o Ratiño Pérez.

Papá Noel non existe.
O Ratiño Pérez non existe.
Polo menos unha oración deste recadro é falsa.

Lista de problemas para imprimir

Gañadores da fase de Galicia do rally matemático 2015

Noraboa aos gañadores do Rally de ciencias e matemáticas sen fronteiras 2015

Queremos dende aquí acordarnos tamén de todos o alumnado de 2º de ESO que participou nas probas e non pudo chegar á fase de Santiago.

Parabéns a todos

Aniversario del nacimiento de Martin Gardner

Este año se cumplen 100 años del nacimiento de Martin Gardner, un brillante divulgador matemático. Puedes conocer más datos de él visitando la wikipedia, o de su obra visitando su página oficial.

En el centro, para recordarlo, vamos a publicar un algoritmo que diseño el matemático John Conway y que popularizó Martin Gardner en la revista Scientific american.

El algoritmo es un autómata celular que bautizó con el nombre de Juego de la vida.

Esta es la implementación hecha en el centro.

Si no sabes como funciona o no entiendes que hace pregunta a algún profesor de matemáticas :-)

Apuntes 1º ESO curso 2014-2015

Xa tedes os apuntes para imprimir. Se tedes algunha dúbida ou preferides imprimilos no instituto avisade ao profesor.

Códigos de comprobación de error

Las matemáticas molan tanto que pueden adivinar un número en el que piensas, y lo pueden adivinar aunque mientas.

Aquí tenéis una pequeña introducción a la teoría de códigos, suficiente para entender por qué funciona el juego de adivinar un número, incluso mintiendo.

Inténtalo.

Rally sen fronteiras. Participación en Santiago de Compostela

Noraboa a todos os participantes

Os alumnos de 1º da ESO do noso centro quedaron de segundos de Galicia no Rally sen fronteiras que se celebrou na facultade de química da universidade de Santiago de Compostela.

Este é o diploma que o acredita :-)

Tanto os alumnos e alumnas participantes coma os profesores o pasaron moi ben, e aproveitouse a viaxe para facer un pouquiño de turismo por Santiago.

Foi unha lástima xa que puideron gañar, pero a tensión da proba xogoulles unha mala pasada.

De todas formas fixérono moi ben e deixaron o pabellón ben alto.

Rally sen Fronteiras

Noraboa ao alumnado de primeiro da ESO que se clasificou para o rally matemático.

As probas celebraranse na facultade de química de Santiago de Compostela.

Na saída irá todo o alumnado que participou na competición aínda que non se clasificase debido ás regras do concurso que non permiten a un centro levar dous equipos do mesmo curso.

As probas serán o venres 28 de marzo de 2014 ás 12:00 da mañá.

No caso de gañar a proba en Santiago os alumnos terían que ir á final a Toulouse.

Sorte a todos os integrantes do equipo participante.