O CONSUMO RESPONSABLE DA AUGA

25/06/2018

Na mateira de Oratoria, o alumnado de 1º de ESO A traballou sobre a auga e a necesidade de facer un uso responsable deste recurso. Son accións que complementan o traballo sobre a Ruta da Auga que estes alumnos e alumnas veñen facendo dende distintas materias. Podedes escoitar as súas conclusións en Onda Perseveira, son ben interesantes!!!

WATER TREATMENT PLANT

21/06/2018

The EDAR is 500 m away from Loreto´s Picnic Area. It is a short walk of about 6 minutes with no difficulties. You can see lots of trees, birds, insects and even reptiles along the way.

In this place the water is renewed. The process takes 30 minutes.

A guide can explain how the dirty water gets to the plant and the process it goes through until it returns to the rivers and seas. It supplies water to the town of Porto do Son and the nearby villages. The extension of this water treatment plant is approximately 788 metres.

After leaving the EDAR we go on walking until we get to the beach of Agueira.

A EDAR, NA RUTA DA AUGA

21/06/2018

Na materia de Bioloxía, as alumnas e os alumnos de 1º de ESO B, investigaron sobre a EDAR que puideron coñecer na Ruta da Auga e queren compartilo con nós.

A auga residual é aquela que procede das nosas casas, despois de usala e consumila. O seu retorno ao medio debe realizarse coas mellores condicións, por iso, ten que ser tratada nas EDAR.

O funcionamento básico dunha EDAR implica unha serie de tratamentos que van en serie:

1.-Filtración, para quitar os fragmentos máis grandes (follas, paus, plásticos,…).

2.-Separación da area, que queda precipitada no fondo, e da graxa, que queda en suspensión

3.-Eliminación da materia orgánica mediante microorganismos, que se alimentan dela.

4.-Desinfección da auga mediante lámpadas de luz ultravioleta, a cal elimina os microorganismos que poidan causar enfermedades ao inxerilos.

Despois de realizar todos estos tratamentos, a auga xa está lista para volver ao medio. Esta auga non é potable, é dicir, non a podemos consumir. De todos os xeitos, ao non ter contaminantes nen físicos, químicos ou biolóxicos, pode resultar útil reutilizándoa para regar antes de vertela ao río ou ao mar.

A eficacia dunha EDAR depende do concello onde esté situada, pero de todos os xeitos, cada un de nos, pode poñer o seu graniño de área para contribuír ao seu mellor funcionamento.

Que podemos facer?

• Ducharnos en vez de bañarnos, e que as duchas sexan curtas.

• Non esquecer pechar as billas se estamos lavando os dentes ou se estamos enxaboando.

• Reparar as goteiras ou perdas de auga.

• Encher a lavadora para aproveitar ao máximo a auga utilizada.

• Regar o xardín utilizando auga de choiva.

• Non tirar ao WC as toalliñas nin bastonciños, nin calquera outro obxecto que non se poida degradar.

• Nunca botar polo fregadeiro aceites, xa que contaminan un volume moi grande de auga.

• Usar, na medida que se poida, deterxentes ou limpadores ecolóxicos.

Este é o esquema da EDAR de Porto do Son que puidemos coñecer na Ruta da Auga:

1.Pretratamento

2.Desareador e desengraxador