Bioloxia

Visitamos Exxperimenta en feminino

O alumnado da ESO de Cea participou na "I xornada de Ciencias, Tecnoloxía e Matemáticas" organizada por profesoras do Campus de Ourense, con motivo da conmemoración do "Día da Muller e a Nena na ciencia". O obxectivo das xornadas foi doble, por unha banda, visualizar o traballo das mulleres no ámbito científico e chamar á atención sobre o escaso número de mozas que hai nalgunhas carreiras e, por outro, fomentar as vocacións científicas.

Ademais de participar en varios experimentos, algúns xa probaron o que se sinte vestindo unha bata branca no photocall das xornadas.

11 febreiro, día da muller e a nena na ciencia

Para celebrar o Día da muller e da nena na ciencia, os departamentos de orientación e de Bioloxía, organizamos un concurso titulado "Quen é quen?" para facer co grupo de 1º da ESO. Consistía na búsqueda de pistas coas que debían atopar o nome dunha serie de científicas. As imaxes son do libro "Las chicas son de ciencias" de Irene Cívico.

PEQUENOS CIENTÍFICOS

Os alumnos e alumnas de 4º de Primaria visitan o Laboratorio para poñer en práctica os coñecementos adquiridos na clase de Ciencias Naturais sobre mesturas e a súa separación.

Practicaron: decantación, filtracións...pero as que tiveron mais éxito foron imantación e cromatografía. Mirade o que fixeron!!

Coñecendo o mundo bacteriano

Os alumnos de 4º da ESO tivemos a gran sorte de poder realizar unha práctica de laboratorio con Julia Carballo, unha profesora do Facultade de Ciencias de Ourense, e doutora en Microbioloxía. O día 14 de xaneiro visitou o noso centro para contarnos moitas cousas sobre o mundo bacteriano. Sementamos bacterias de diferentes zonas da nosa anatomía en placas de cultivos para demostrar que estamos rodeados destas, e mesmo convivimos con elas.
Dous días mais tarde fomos a visitala a Facultade de Ciencias, que está no campus de Ourense, para ver se medraran as nosas bacterias. Foi
alucinante ver como aparentemente da nada xurdían colonias de bacterias macroscópicas!!.
A experiencia foi incrible e esperamos poder repetir algunha parecida. Moi interesante!!

OPERACIÓN KILO E RECOLLIDA DE XOGUETES EN COLABORACIÓN COA CRUZ VERMELLA

Un ano mais o Cole colabora coa Cruz Vermella na campaña de Nadal de recollida de alimentos e xoguetes.

Este ano pregámoslles doen alimentos e produtos infantís para os nenos e nenas de 0 a 3 anos, principalmente.

Moitas grazas polo seu esforzo e colaboración

A Arte da Natureza - Literatura e Bioloxía

Velaquí tendes o resultado do proxecto A Arte da Natureza desenvolvido ao longo deste curso entre os departamentos de Bioloxía e Lengua y Literatura Castellana. Trátase dun proxecto de carácter interdisciplinar que aúna os coñecementos e aprendizaxes adquiridos ao longo dos catro cursos da ESO sobre a flora autóctona do seu entorno. Asimesmo relacionar estas especies vexetais con referencias artísticas no eido da literatura e das artes plásticas. Como podedes ver na galería que acompaña a esta entrada tamén entran en xogo as linguas estranxeiras xa que o nome de cada especie aparece traducido ao inglés e francés.

VISITA DO CPI DE ARES A CEA

Os días 6 e 7 de Febreiro, os nosos alumnos de 4º da ESO recibiron a visita dos alumnos do mesmo curso do CPI de ARES. O motivo desta visita era realizar unha tarefa conxunta baseada na aplicación da Bioloxía (xenética, ecoloxía, biotecnoloxía...) ó mundo empresarial, contando cos produtos da terra, neste caso do viño.

A idea xurde porque en moitas ocasións, os nosos alumnos consideran a Bioloxía unha material totalmente teórica, e que soamente ten aplicación na área de mediciña. Nos pretendemos demostrarlle que o campo da Bioloxía é moi amplo e que podemos empregalo no ámbito empresarial.

Decidimos que para demostrarlle que eso era posible, íamos a estudar o cultivo do viño e como este cultivo influiu no desenvolvemento dunha comarca como é a zona de Oseira, San Clodio e o Ribeiro.

Comenzamos coa visita a Oseira, que era obrigada, porque foi aí o lugar onde se fomentou o cultivo da viño que posteriormente se extendería ao resto da comarca.

Despois visitamos a Estación Vinícola e Enolóxica de Galicia (EVEGA), que naceu para fomentar o desenvolvemento do sector vinícola da nosa comunidade. Neste centro estanse realizando análises dos diferentes viños, así como as súas propiedades, e tamén posuen un banco de xenético de vides de Galicia.

Por último, visitamos a Adega de Coto de Gomariz que fabrica viños procedentes da selección das 27 hectráreas que posee a adega no Val do Avia na D.O. Ribeiro. Nos últimos 5 años, a adega foi premiada pola Asociación de Sumelieres de Galicia, Gallaecia. Todo isto, permitiulle elaborar dende viños brancos anuais, ata viños tintos de alta expresión e longas crianzas en barrica de carballo, pasando por brancos fermentados e criados tamén barrica.

Con esta visita, pretendemos demostrarlles aos alumnos, que se pode ser emprendedores con produtos da terra, fomentando o desenvolvemto da zona, así como que vexan a aplicación da biotecnoloxía aos recursos naturais.