Letras Galegas

LETRAS GALEGAS 2023. FRANCISCO FERNÁNDEZ DEL RIEGO.

Para conmemorar o Día das Letras Galegas deste ano, durante todo o mes de maio realizamos diferentes actividades relacionadas co autor homenaxeado, Francisco Fernández del Riego. Entre elas:

- Coñecemos a vida do autor e fixemos libros coa súa biografía, en 1º e 2º e un cómic en 3º e 4º de Primaria. Tamén fixéronse varios xogos, en soporte papel e interactivos

- Como lle gustaba tanto ler os contos de Calleja, entre eles “Un mundo al revés”, os nenos e nenas de Infantil imaxinaron como podería ser ese mundo.

- De pequeno xogaba con xogos tradicionais e gustáballe moito a música, polo que o pasado xoves 11 de maio, tivemos a animada visita de César Freiria, máis coñecido coma Cé Orquestra Pantasma, que nos fixo cantar e bailar sen parar. Ademais tróuxonos un montón de xogos e xoguetes tradicionais e así gozar dun tempo todos xuntos. Foi moi divertido!

- O martes 16 de maio, acudimos ao cine a Ribadeo a ver a película en galego de Chelo Loureiro, titulada “VALENTINA” e desta maneira lembrar que Francisco cando estaba en Monforte de Lemos, ía ao Cine Moderno Barbagelata.

- Destacar que tivo que usar pseudónimos á hora de publicar as súas obras, polo que os nenos e nenas de 3º e 4º de Primaria realizaron o seu propio libriño coas súas citas célebres co corresponde pseudónimo de cada un.

- Lembrando que escribiu libros sobre Danzas Populares, levamos á práctica conxuntamente a “DANZA DOS ARCOS” dende o centro ata a Praia de As Polas.

- O homenaxeado no libro “GALIZA” propón unha ampla viaxe organizada en doce itinerarios ou peregrinacións, o alumnado de 5º e 6º de Primaria, rememorou dito libro realizando eses itinerarios interactivos acompañados de fotografías e vídeos de cada lugar. Ademais, realizamos un roteiro a pé dende a desembocadura do Río Ouro ata o centro, visitando os arredores do río, O Portiño e Castro de Fazouro, o Porto baleeiro, o lavadoiro tradicional…

- En plástica, elaboramos simpáticas caricaturas do autor e gravouse un programa especial das Letras Galegas de “TAS OU NON TAS”, titulado “Que fixo Francisco Fernández del Riego por nós?”, parodiando “Que fixeron para nós os romanos?” da películaa Vida de Brian.

LETRAS GALEGAS 2023. FRANCISCO FERNÁNDEZ DEL RIEGO.

A Real Academia Galega adícalle a Francisco Fernández del Riego (Vilanova de Lourenzá, 1913 - Vigo, 2010) o Día das Letras Galegas 2023.

Dende a biblioteca deixámosvos varios enlaces con información da súa vida e obra.

Concurso Primavera das Letras.(Real Academia Galega).

Comezamos o curso cunha gran nova: O noso colexio é un dos tres gañadores do concurso Contádenos o voso Día das Letras, de Florencio Delgado Gurriarán, convocado pola Real Academia Galega ao abeiro do proxecto dixital Primavera das Letras

LETRAS GALEGAS 2022

Dende a biblioteca deixámosvos varios enlaces cos traballos realizados polo noso alumnado para conmemorar o DÍA DAS LETRAS GALEGAS 2022.

EXPOSICIÓN DE CARICATURAS DE XELA ARIAS.

Aquí tedes o gran resultado da exposición de caricaturas realizadas polo noso alumnado sobre Xela Arias, autora homenaxeada nas Letras Galegas.

(Premede nas imaxes para amplialas)

RECURSOS LETRAS GALEGAS 2021.

A Real Academia Galega adícalle a Xela Arias (Sarria, 1962 – Vigo, 2003) o Día das Letras Galegas de 2021. Aquí tedes varios enlaces con información da súa vida e obra.

AQUELA NENA DE SARRIA. Colectivo Egeria.

SEMINARIO GALÁN.

O PORTAL DA LINGUA GALEGA.

UNIDADE DIDÁCTICA (XELA ARIAS)

Subscribirse a este contido