Febreiro 2024

ENERXIA PARA CRECER

O CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro participa no programa Energía para crecer de fundación Eroski centrada na alimentación, reciclaxe e alimentación cunha grande cantidade de recursos educativos. 

enexia

https://energiaparacrecer.escueladealimentacion.es/gl/users/ceipmanuelsueiro19514  

 

HORTA ESCOLAR

No curso escolar 2023/2024 o Comité de Participación Infantil do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro propuxo como aspecto de mellora ampliar o horto escolar do colexio. As acción realizadas no horto escolar son as seguintes. 

1º) Dotación de terra para ampliar o horto escolar.

fase_terra

2º) Cortar herbas. Desbroce.

fase_desbroce

3º) Realización dos novos bancais. 

bancais

4º) Colocar o composteiro.

4fase_composteiro

5º) Afondar nos bancais.

5_fase

6º) Colocación das maias antiherbas.

6_fase

7º) Colocación de sábrego e grava.

7_fase

8º) Decoración das paredes e bancais. 

9º) Preparación da terra. 

10º) Plantación. 

11º) Mantemento do plantado.

12ª) Recollida do plantado. 

 

PATIOS INCLUSIVOS.

No curso escolar 2023/2024 o Comité de Participación Infantil do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro propuxo como aspecto de mellora realizar cambios nas horas de lecer do noso alumnado establecendo espazos inclusivos pensados para ser accesibles e acolledores para todo o alumnado, independentemente das súas capacidades ou necesidades especiais. Nun espazo coma este o obxectivo é que todo o alumnado poida participar e gozar das actividades en igualdade de condicións, para elo habilitamos as seguintes zonas cos seguintes xogos. 


1º) Zona de xogos na pavillón de Educación


patios_pavillon

Os xogos que se realizaron ao longo do cuso escolar estiveron dirixidos polo profesorado responsables dos patios de xogo buscando que o alumnado se relacionase e colaborasen entre eles. 

patios_pavillon

Os xogos que configuramos para o alumnado están centrados no traballo en equipo e na inclusión podendo xogar todos e todas usando os pictogramas como elemento de explicación. Estos son os xogos. 

ACTIVIDADE 1: AS XOANIÑAS

patios_1MATERIAIS NECESARIOS
Caixa coas pezas de madeira que forman as xoaniñas  (Cada xoaniña está formada por dúas partes simétricas).

DESENVOLVEMENTO
1.    Repartimos a todos os nenos e nenas que están no patio as pezas que forman a xoaniña.
2.    Teñen que buscar por todo o patio a outra mitade igual que forma a xoaniña.
3.    Os menos/as deben ir a mostrar aos mestres a xoaniña completa.

Actividade 2. AS CARAS.

act_2

MATERIAIS NECESARIOS
Caixa coas tarxetas que forman as caras.

DESENVOLVEMENTO
1.    Repartimos a todos os nenos e nenas que están no patio as tarxetas que forman una cara.
2.    Teñen que buscar por todo o patio a outra mitade igual que forma a cara.
3.    Os nenos/as deben ir a mostrar aos mestres a cara completa.

Actividade 3. OS ANIMAIS.

act_3

MATERIAIS NECESARIOS
Caixa coas tarxetas que forman os animais.
Bolsillo taboeiro colgante.

DESENVOLVEMENTO
1.    Repartimos a todos os nenos e nenas que están no patio as tarxetas que forman un animal.
2.    Teñen que buscar por todo o patio as outras partes que coincidan para formar un animal.
3.    Os nenos/as deben ir a mostrar aos mestres o animal completo e colocalo nos bolsillos taboeiros que están pendurados dunha das paredes do patio.

Actividade 4. Fatasílabas de animais.

act_4

MATERIAIS NECESARIOS
Caixa coas tarxetas que forman os animais e os seus nomes.
Bolsillo taboeiro colgante.

DESENVOLVEMENTO
1.    Repartimos a todos os nenos e nenas que están no patio as tarxetas que forman un animal e o seu nome.
2.    Teñen que buscar por todo o patio as outras partes que coincidan para formar un animal.
3.    Os nenos/as deben ir a mostrar aos mestres o animal completo e colocalo nos bolsillos taboeiros que están pendurados dunha das paredes do patio.

Actividade 5. AS SÍLABAS.

act_5

MATERIAIS NECESARIOS
Tarxetas co debuxo e ocos para colocar as sílabas.
Pezas coas sílabas soltas.
Bolsillo taboeiro colgante.

DESENVOLVEMENTO
1.    Repartimos a todos os nenos e nenas que están no patio as tarxetas tanto do debuxo coma das sílabas soltas.
2.    Teñen que buscar por todo o patio as outras partes que coincidan para formar una palabra.
3.    Os nenos/as deben ir a mostrar aos mestres a palabra completa e colocala nos bolsillos taboeiros que están pendurados dunha das paredes do patio.

Actividade 6. OS MOUNSTROS.

act_6

MATERIAIS NECESARIOS
Caixa coas tarxetas cos monstruos.
Definición relacionada con cada monstruo.
Bolsillo taboeiro colgante.

DESENVOLVEMENTO
1.   
Repartimos a uns as tarxetas cun monstruo e a outros a definición.
2.    Teñen que buscar por todo o patio o monstruo que coincida coa definición.
3.    Os nenos/as deben ir a mostrar aos mestres o monstruo completo e colocalo nos bolsillos taboeiros que están pendurados dunha das paredes do patio.

Actividade 7. OOBXECTO-DEFINICIÓN.

act_7

MATERIAIS NECESARIOS
Caixa coas tarxetas cos obxectos.
Definición relacionada con cada obxecto.
Bolsillo taboeiro colgante.

DESENVOLVEMENTO
1.    Repartimos a uns as tarxetas cun obxecto e a outros a definición.
2.    Teñen que buscar por todo o patio o monstruo que coincida coa definición.
3.    Os nenos/as deben ir a mostrar aos mestres o obxecto completo e colocalo nos bolsillos taboeiros que están pendurados dunha das paredes do patio.

ACTIVIDADE 8: LETRA-FOTO

patios_8

MATERIAIS NECESARIOS
Caixa coas tarxetas cos obxectos e coas letras.
Bolsillo taboeiro colgante.

DESENVOLVEMENTO
1.    Repartimos a uns as tarxetas cun obxecto e a outros as tarxetas coas letras inicial.
2.    Teñen que buscar por todo o patio as tarxetas que coincidan.
3.    Os nenos/as deben ir xuntos a mostrar aos mestres o obxecto coa súa inicial e colocalo nos bolsillos taboeiros que están pendurados dunha das paredes do patio.

ACTIVIDADE 9: OS CONTRARIOS

patios_9

MATERIAIS NECESARIOS
Caixa coas tarxetas cos conceptos e os seus contrarios.
Bolsillo taboeiro colgante.

DESENVOLVEMENTO
1.    Repartimos a uns as tarxetas cos conceptos e a os outros os seus contrarios.
2.    Teñen que buscar por todo o patio as tarxetas que correspondan os opostos.
3.    Os nenos/as deben ir xuntos a mostrar aos mestres o concepto co seu contrario e colocalos nos bolsillos taboeiros que están pendurados dunha das paredes do patio.

ACTIVIDADE 10: CARTAS ANTÓNIMOS

patios_10

MATERIAIS NECESARIOS
Caixa coas cartas cos conceptos antónimos.
Bolsillo taboeiro colgante.

DESENVOLVEMENTO
1.    Repartimos as cartas cos conceptos e os seus antónimos.
2.    Teñen que buscar por todo o patio as cartas e os seus opostos.
3.    Os nenos/as deben ir xuntos a mostrar aos mestres as cartas e colocalas nos bolsillos taboeiros que están pendurados dunha das paredes do patio.


 

2º) Biblioteca escolar.


Xogos de mesa

biblioteca_xogos

Días de lectura.

CAMPAÑA SOLIDARIA: MARIOLA

O CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro colabora con Mariola na Campaña de Recollida de Roupa e Calzado 2024 na que poderedes doar roupa nas bolsas que se atopan na entrada do colexio. A campaña de recollida de roupa e calzado do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro remata o luns 4 de marzo de 2024.

mariola

Xogando ao atletismo na categoría de benxamíns

Emocionante Participación do Alumnado en "Xogando ao Atletismo" en Expourense.

O pasado xoves 22 de febreiro, a pista de atletismo de Expourense converteuse no escenario dunha xornada chea de enerxía e emoción, grazas á participación do alumnado de 2º e 3º de Educación Primaria do noso cole na actividade de "Xogando ao Atletismo". Este evento, que contou coa presenza de outros colexios da cidade, promoveu a sa competencia e o espírito deportivo entre os máis pequenos.

Desde as 10 da mañá, os nenos e nenas congregáronse na pista de atletismo, dispostos a demostrar as súas habilidades e desfrutar dunha xornada repleta de diversión. Baixo a guía dos seus mestres e mestras, os nenos e nenas participaron nunha variedade de probas deseñadas para poñer á proba a súa destreza física e o seu espírito de equipo.

Entre as actividades programadas atopábanse carreiras de velocidade, salto de lonxitude, lanzamento de pelota e relevos, entre outras. Cada proba foi recibida con entusiasmo por parte dos e das participantes, que mostraron un notable compromiso e determinación en cada desafío.

A presenza doutros colexios na competición engadiu un compoñente extra de emoción e camaradería, xa que o noso alumnado tivo a oportunidade de interactuar cos seus pares doutras institucións educativas e compartir experiencias deportivas nun ambiente amigable e respectuoso.

É marabilloso ver como os nosos alumnos e alumnas se entregan con tanto entusiasmo e paixón á práctica do deporte. Eventos como Xogando ao Atletismo non só promoven a actividade física, senón que tamén fomentan valores como o traballo en equipo, a superación persoal e o respecto polos demais.

Ao rematar a xornada, os participantes foron recoñecidos e aplaudidos pola súa dedicación e esforzo e realizaron unha foto de familia.

 

Presentación do Club Hóckey Albor.

Presentación do Club de Hóckey Albor de Ourense no Programa "Coñece o Teu Club" do Colexio.

Nunha emocionante xornada de deporte e aprendizaxe, o noso cole recibiu a visita especial do Club de Hóckey Albor de Ourense como parte do programa "Coñece o Teu Club". Esta iniciativa, deseñada para achegar ao alumnado as diferentes disciplinas deportivas e aos clubs locais, ofrecéuselle aos nenos e nenas unha experiencia lúdica para explorar o mundo do hóckey sobre herba.

Os nenos e nenas de 5º e 6º curso de Ed. Primaria reuníronse na pista deportiva do colexio para dar a benvida aos representantes do Club de Hóckey de Ourense. Con entusiasmo contaxioso, o xogador Adrián compartiu a súa paixón por este deporte dinámico e desafiante, ofrecendo unha demostración práctica e charlas informativas sobre as regras, técnicas e valores que caracterizan ao hóckey.

O noso alumnado, atento e participativo, tivo a oportunidade de interactuar cos xogadores, facer preguntas e experimentar de primeira man o manexo do stick e a pelota. Todos se mergullaron nesta experiencia educativa e deportiva, descubrindo novos talentos e desenvolvendo habilidades motoras mentres se divertían no proceso.

É emocionante ver como os nenos e nenas se involucran e desfrutan de actividades como esta. O programa "Coñece o Teu Club" non só lles brinda a oportunidade de coñecer diferentes deportes, senón que tamén lles ensina sobre traballo en equipo, respecto e superación persoal.

Esperamos que esta experiencia inspire a algúns destes estudantes a unirse á práctica deste deporte para desfrutar do hóckey.

A actividade concluíu con aplausos e sorrisos, deixando un impacto positivo en todas e todos os participantes.

Agradecemos ao Club de Hóckey Albor de Ourense a súa visita e esperamos seguir colaborando en futuras iniciativas para fomentar o deporte e o benestar entre o noso alumnado.

UNICEF: ENQUISAS DIAGNÓSTICO.

unicef_enquisas

Dende a reunión do 10 de outubro de 2023 o CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro inicia a preparación da súa candidatura configurando e buscando a participación do alumnado nos cuestionarios de UNICEF para coñecer cal é o noso punto de partida.  

•6º EP https://referentes.unicef.es/evaluacion/il6esoti

•5º EP https://referentes.unicef.es/evaluacion/PyKvap9j

•4º EP https://referentes.unicef.es/evaluacion/kl6ay0qm

•3º EP https://referentes.unicef.es/evaluacion/gl9ay1qm

•2º EP https://referentes.unicef.es/evaluacion/Umdbf09j

•1º EP https://referentes.unicef.es/evaluacion/UyKff0db

 

 

Equipo directivo. 

Docentes

Familias

Alumnado.

Persoal de administración e servizos

 

Unicef_avaliación

COMITÉ DE PARTICIPACIÓN

unicef_partipacion

Dende a reunión do 10 de outubro de 2023 o CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro inicia a preparación da súa candidatura configurando o Comité de participación infantil regulando o seu funcionamento e iniciando o proceso de elección dos seus representantes en cada una das aulas do colexio sendo elixidos as seguintes alumnas e alumnos. 

clu_participacion

Plan de comité de participación 2023-2024. 

• Reunións

CANDIDATURA CENTRO REFERENTE EN EDUCACIÓN DOS DEREITOS DA INFANCIA.

unicef_centros

O 10 de outubro de 2023 o CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro en reunión ordinaria de Claustro e Consello Escolar, presenta a súa candidatura como centro referente en educación dos dereitos da infancia, iniciando o proceso de recoñecemento. 

Guía centros referentes en educación dos dereitos da infancia 2023_2024

Plan UNICEF do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro

Aval Consello Escolar CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro

 •Comité de participación infantil.

ENCONTROS COA AUTORA "ALBA DE EVAN"

 

encontros

O xoves, 1 de febreiro, día de compadres, realizamos a actividade encadrada dentro da XXXV CAMPAÑA DE ANIMACIÓN Á LECTURA, promovida pola Concellería de Educación do concello de Ourense, que leva por título Encontros co autor/a. Este ano os elixidos foron Alba de Evan e Xabier Domínguez os autores do libro “Segredos Soterrados” que previamente traballamos no noso Club de lectura nos meses de decembro e xaneiro.

O libro Segredos Soterrados narra unha aventura que viaxa á II Guerra Mundial e descobre a presenza nazi en Galicia, os tesouros agochados no subsolo e as tramas de corrupción que manexan o mundo. A historia comeza no campamento na que Anxela está a gozar en Muíños xunto con Sabela, Jorge e, por suposto, a gata Morriña. Mais, pronto, un misterio do pasado crúzase no camiño e dá paso a unha carreira contrarreloxo por descubrir a verdade e manterse a salvo. Que relación teñen unha mina abandonada, un avión dos Aliados e unha poderosa multinacional?

Alba de Evan presentounos o seu libro e permitiunos coñecer máis a fondo a través de todas as preguntas que lles fixemos e que nos fixo reflexionar. E para rematar as sinaturas dedicadas dos nosos libros. Foi un enorme pracer ter connosco a Alba de Evan e xa estamos agardando a que escriba o seu próximo libro.

encontros_col