Animación á lectura

Lobo Ramón

O Club de lectura do 1º ciclo mergúllase nas aventuras de "Lobo Ramón"!

Os lectores e as lectoras do Club de lectura do 1º ciclo están inmersas nunha emocionante viaxe polas páxinas de "Lobo Ramón", obra da recoñecida autora María Canosa. Nesta ocasión, os pequenos lectores non só están a gozar da historia, senón que tamén están a aproveitar a oportunidade para perfeccionar as súas habilidades lectoras.

Para mellorar a súa fluidez lectora, os estudantes están a gravarse lendo utilizando a aplicación Audacity. Desta forma, poden identificar os seus erros de pronunciación e entoación e traballar na súa corrección. Ademais, están a empregar o caderno de lectura proporcionado pola editorial Loqueleo para avaliar a súa comprensión do texto.

Unha vez rematada a lectura do libro, o Club de lectura dedicará unha sesión a compartir as súas impresións sobre a historia e a participar no tradicional concurso de animación á lectura, unha actividade que sempre esperta gran entusiasmo entre os nenos e nenas participantes.

Sen dúbida, esta experiencia lectora está a ser enriquecedora para as persoas participantes do Club de lectura, permitíndolles non só gozar da literatura infantil, senón tamén desenvolver importantes habilidades para a súa aprendizaxe.


 RECURSOS PARA TRABALLAR O LIBRO


 

Visita á biblioteca Pública provincial de Ourense

O alumnado de Infantil goza dunha xornada na Biblioteca Pública de Ourense!

O pasado 10 de maio, os nenos e nenas de Educación Infantil do noso cole viviron unha experiencia inesquecíbel na Biblioteca Pública Provincial de Ourense. Co obxectivo de fomentar o amor pola lectura en tempo de lecer e familiarizalos co uso da biblioteca, o alumnado participou nunha completa xornada de formación de usuarios e animación á lectura.

Durante a visita, os cativos descubriron que os libros poden adoptar diferentes formas e tamaños, desde os clásicos libros encadernados ata aqueles con texturas, despregables, con movemento ou mesmo con sons. Esta experiencia sensorial espertou a súa curiosidade e convidounos a explorar o mundo da lectura dunha maneira máis interactiva e divertida.

A continuación, mergulláronse nunha máxica sesión de contacontos narrada cun kamishibai, un teatro de papel xaponés que utiliza láminas ilustradas para narrar historias. A narradora, coa súa voz expresiva e as imaxes cativadoras, transportou aos nenos e nenas a un mundo de fantasía e aventuras, espertando a súa imaxinación e fomentando a súa atención.

Para rematar a xornada, gozaron dun tempo libre para explorar os fondos da biblioteca. Entre estantes cheos de libros, quebracabezas, … puideron elixir os seus favoritos e gozar da lectura nun ambiente tranquilo e acolledor.

Esta xornada na Biblioteca Pública de Ourense foi unha experiencia enriquecedora para o alumnado de Educación Infantil, quen tivo a oportunidade de descubrir o pracer da lectura en tempo de lecer e familiarizarse cun espazo cultural tan importante como a biblioteca.

Unha experiencia que sen dúbida repetiremos!

HORA DE LER. 5º EDUCACIÓN PRIMARIA.

hora

HORA DE LEER:
A  hora de ler realízase todos os días, de 12:00 a 12:20 horas e a súa configuración está deseñada polo titor José Manuel Rego García (3 sesións) e por Mª Pilar Iglesias Gómez (2 sesións).
No curso escolar 2023/2024, a hora de ler, realizouse todos os días en horario de 12:00 a 12:30 horas, tendo como obxectivo espertar e realzar o gusto e o pracer por ler en tempos de lecer a través do Club de lectura Leo e releo con Leo.
https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/taxonomy/term/246
Obxectivos:
•    Desenvolver o hábito lector.
•    Traballar as competencias clave, principalmente: Comunicación Lingüística, Aprender a aprender, Conciencia e expresións culturais e Social e cívica.
•    Compartir as nosas lecturas con outras persoas.
•    Promover a lectura como fonte de diversión e aprendizaxe.
•    Mellorar a través da lectura, o vocabulario, a comprensión lectora e a expresión oral e escrita.
•    Coñecemento de persoas escritoras e obras literarias galegas.
•    Fomentar o traballo en equipo a través da biblioteca escolar.
Actividades.
•    Ler o conto en distintas versións (lectura en voz alta e en voz baixa)
•    Dramatizar algún episodio do conto.
•    Colorear debuxos do conto.
•    Escoitar o conto.
•    Traballaremos coa prensa analizando noticias. Miraremos, asemade, como a mesma noticia pode ser interpretada de diferentes xeitos dependendo da persoa que a lea.
•    Traballar teatro.
Temporalización.
Na hora de ler, que se realizou todos os días  utilizáronse os seguintes libros:

1º trimestre: libro común a todos os nenos e nenas.

•    LIBRO 1º: “Mi nombre es Skywalker” de Agustín Fernández Paz da editorial SM.
O libro foi traballado nos meses de setembro e outubro do curso escolar 2023/2024 centrado na invisibilidade da xente pobre. https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2338
•    LIBRO 2º: “Delfines amigos” de Mary Pope Osborne da editorial Sm. 
O libro foi traballado en outubro e novembro do curso escolar 2023/2024 contando a importancia do medio ambiente, a lectura dos libros e as bibliotecas. https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2384   
•    LIBRO 3º: “Los hombres no pegan” de Beatriz Monco e Mabel Pierola da editorial Bellaterra.  
O libro foi traballado no mes de novembro do curso escolar 2023/2024 e conta a historia dunha familia na que observan a existencia da violencia de xénero na casa dun amigo. https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2385

2º trimestre: libro común a todos os nenos e nenas.

•    LIBRO 4º: “Segredos Soterrados” de Alba de Evan e Xabier Domínguez da editorial Xerias.
O libro foi traballado nos meses de xaneiro e febreiro e conta a historia de Lois que viaxa coa súa familia a pasar outro verán en Ribadeo. https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2386

•    LIBRO 5º: A nena do vestido de flores de Manuel Fontemoura da editorial Aira.
O libro foi traballado nos meses de febreiro, marzo e abril e conta a historia de Dania unha nena TEA.
https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2454

3º trimestre: libro común a todos os nenos e nenas.

•    LIBRO 6º: O destino de Kameko de Abel Alves da editorial Aira.

O libro foi traballado no mes de maio de 2024. Con este libro intentamos iniciar ao alumnado no mundo co cómic en galego e nunha temática como é o mundo oriental, como é Xapón que tanta curiosidade lle produce.

 

hora

MOCHILA VIAXEIRA.5º ED. PRIMARIA.

mochilas

MOCHILAS VIAXEIRAS:

O curso escolar 2023/2024 o alumnado de  5º Educación Primaria curso utilizaron dúas mochilas viaxeiras que foron intercambiadas cada quince días durante todo o curso. O traballo do alumnado queda reflectido nos debuxos que se acompañan nos libros configurados para elo.
As mochilas viaxeiras permiten ao alumnado un préstamo por un período de quince días, para compartir coas familias o contido da mesma. O  contido do material foi escollido polo titor de  5º curso de Educación Primaria, supervisado pola biblioteca e procurando que teña a maior variedade de textos e formatos para que o alumando poida elixir.
Acompañan a estes materiais “O diario da mochila” no que, tanto os nenos/as como as súas familias, aportan a súa opinión, novas creacións, debuxos, achegas, …, sobre o contido da mochila.
O material que acompaña a mochila do alumando de 6º curso de Educación Primaria foi o seguinte.
    
1º mochila:

•    Lingua Galega. Megatoxos e o aprendiz de druída. Ed. Xerais.
•    Lingua castelá. El último curso en Torres de Malory. RBA
•    Papagaio. Nº 9. Os dinosaurios, dos libros aos videoxogos
•    Reportero DOC. Nº 282. ¡Bienvenidos a Japón!

2º mochila:
•    Lingua Galega. Megatoxos e os templarios da luz. Ed. Xerais.
•    Lingua castelá. Quinto grado en Torres de Malory. RBA
•    Papagaio. Viaxe á Galicia medieval.
•    Reportero DOC. Nº 283. ¿Quién inventó la escuela?

Como conclusión, destacar que ler en familia é unha actividade moi divertida que axuda a entrelazar lazos entre os pais e nais e os seus fillos e fillas enriquécenos a todos. Ademais, a lectura enriquece intelectualmente aos nenos e nenas, estimulando a súa imaxinación, a capacidade para resolver problemas, a memoria e a linguaxe, axúdalle a coñecer o mundo no que vive e impúlsalle a querer saber máis. Comentando as lecturas que facemos todos xuntos podemos reflexionar sobre o lido, os valores do libro infantil e xuvenil que escollésemos, explorando nosos propios sentimentos. É, en definitiva, unha axuda na educación dos nosos fillos, polo que é importante proporcionarlle ao alumnado lecturas estimulantes, acompañalos no descubrimento do pracer da lectura, sendo un hábito moi saudable e cheo de beneficios.

mochila_fotos

Pase de grandes lectores

Entrega do Pase de grandes lectores

O 25 de outubro, con motivo da celebración do Día das Bibliotecas Escolares, o noso centro educativo levou a cabo diversas actividades para fomentar o amor pola lectura entre o alumnado.

Un dos momentos máis destacados foi a entrega do Pase de lectura. Este pase ten como obxectivo que os estudantes plasmen as súas impresións sobre os libros que van lendo durante o curso. Desta maneira, anímase á reflexión crítica e promóvese o intercambio de opinións entre compañeiros.

Do mesmo xeito, aproveitamos a ocasión para entregar os carnés de biblioteca ao alumnado novo que se incorporou este ano ao centro. Deste xeito, poderán acceder á ampla colección de libros que ofrece a nosa biblioteca e gozar dunha infinidade de historias e coñecementos.

Carné da bibloteca

Pase de lectura da bibloteca

Mochila viaxeira 2023/2024

Mochilas Viaxeiras e "Libros que van e veñen" Continúan Fomentando a Lectura

No curso escolar 2023/2024, o noso centro educativo reviviu a emocionante tradición das Mochilas Viaxeiras, cun total de 12 mochilas en circulación, representando dúas por clase. Ademais, continuamos co exitoso programa "Libros que van e veñen" en Educación Infantil, proporcionando aos nosos alumnos e alumnas unha experiencia única de lectura compartida.

Cada mochila viaxeira permite aos estudantes levar a casa un tesouro literario por unha semana, para compartir con súas familias. O contido destas mochilas foi coidadosamente seleccionado polo profesorado titor, supervisado pola biblioteca da escola, e ofrece unha ampla variedade de textos e formatos en galego e castelán, para que o alumnado poida escoller ao seu gusto.

Unha característica especial de cada mochila é o "Diario da Mochila", nel os nenos e nenas, e as súas familias, poden compartir as súas opinións, creacións, debuxos e suxestións sobre o contido dos libros e a súa experiencia de lectura en familia.

Para a maioría das nosas familias, esta actividade resulta ser unha experiencia moi divertida que axuda a fortalecer os lazos entre pais e fillos e enriquece a experiencia de lectura de todos e todas as participantes.

A continuación, presentamos unha mostra do traballo realizado polo noso alumnado nas súas casas, demostrando o seu compromiso co mundo da lectura e a súa creatividade na expresión artística.

Estamos encantados de ver como as Mochilas Viaxeiras e o programa "Libros que van e veñen" seguen a facer da lectura unha parte fundamental da vida dos nosos estudantes e das súas familias.

Animamos a todos a seguir participando activamente nesta marabillosa aventura literaria.

Libros que van e veñen en Ed. Infantil
 ligazón
Mochila de 1º de EP Mochila de 2º de EP
   
Mochila de 3º EP Mochila de 4º EP
   
Mochila de 5º EP Mochila en 6º de EP
 mochilas  

 

 

Libros que van e veñen 2023/2024

Mochilas de Contos para Nenos e nenas de Ed. Infantil

A partir do mes de setembro, os nenos e nenas de Educación Infantil tiveron a oportunidade emocionante de levar a casa as súas mochilas especiais de contos todos os venres. Cada mochila inclúe un conto encantador e un caderno para debuxar baseado na historia.

Esta iniciativa, chamada "Libros que van e veñen", permite que o alumnado comparta experiencias literarias únicas coa súa familia e tamén coñezan un pouco máis sobre o mundo da escritura e a arte do debuxo. A idea é simple: os nenos e nenas levan unha mochila a casa, desfrutan dun conto durante o fin de semana e fan un debuxo sobre a historia no caderno proporcionado.

O proceso é o seguinte: as mochilas deben ser devoltas os martes ou mércores da semana seguinte, cando se cambiarán os contos. Durante a semana, revisamos os cadernos cos debuxos feitos na casa. Os nenos e nenas teñen a oportunidade de compartir os seus debuxos co grupo e contar o que máis lles gustou do conto.

Esta iniciativa busca fomentar a paixón pola lectura e a creatividade desde idades temperás, ao mesmo tempo que fortalece os lazos entre o fogar e a escola. Estamos entusiasmados por ver a creatividade dos nosos pequenos artistas e o seu entusiasmo polos contos.

Agradecemos a colaboración dos pais e dos encargados no fomento desta nova aventura literaria. Estamos seguros de que "Libros que van e veñen" é unha experiencia enriquecedora para todos e todas.

libros que veñen e van.
bolsas bolsas bolsas

O ladrón de palabras

Pola noite, cando a lúa alumea o camiño, o ladrón de palabras sae con todo o seu equipo e diríxese á cidade. Alí, rastreando as voces e as luces, sen que ninguén o vexa, trepa polos tellados. Comeza a  colleita... Unha historia sobre a beleza das palabras e o seu valor para comunicarse co mundo, para sementar amizades, para amar.

Aproveitamos  esta marabillosa historia de Nathalie Minne para traballar a lectura,  a comprensión, o léxico, gramática, ortografía e outros aspectos da lingua  c@s niñ@s de diferentes idades na aula de PT.

OBXECTIVOS:

  • Impulsar o gusto pola lectura favorecendo a imaxinación.
  • Xogar a comprensión lectora coa interpretación de textos e imaxes.
  • Desenvolver a expresión escrita coa elaboración de palabras, frases, historias…
  • Enriquecer o vocabulario.
  • Traballar campos semánticos e familia de palabras.
  • Practicar a ortografía con norma e arbitraria.
  • Traballar a gramática a través dos símbolos de Montessori.
  • Favorecer valores de amor e amizade.

ACTIVIDADES:

  • Un neno de 6º contoulle o conto aos compañeiros de 1º, 2º y 3º na biblioteca. 
  • A partir da lectura e comprensión do conto do ladrón de palabras construímos a cabana do personaxe do conto. Alí os nenos irán metendo as palabras coas que estamos traballando. 
  • Melloramos a léxico traballando con palabras relacionadas coas emocións (palabras tristes, alegres, de amor, medo, rabia…)
  • O ladrón tamén precisa familia de palabras, campos semánticos.
  • Cada día ladrón quere unha categoría gramatical utilizando os símbolos de Montessori: nomes, determinantes, adxectivos, verbos...
  • Construímos frases e oracións cos símbolos: artigo-nome, artigo-nome-adxectivo, artigo-nome-preposición-nome-verbo-adxectivo…(ver actividades de gramática Montessori)
  • Coas palabras que os nenos van metendo na cabana do ladrón realizamos actividades diferentes: sacar unha palabra e construír unha oración. Clasificamos palabras (alegres, tristes, de rabia, de medo…) e escribímolas nos botes onde correspondan.
  • O ladrón precisa palabras con B/V, Z/C, C/QU, G/GU, X/LL/Ñ, G/J… traballamos cos fonemas nos que o noso alumnado teña máis dificultade.
  • Agora sacamos dúas palabras e temos que narrar unha pequena historia (Binomio de Rodari) 

GRAVANDO AUDIOLIBROS

audiolibros

O club de lectura de 5º de Educación Primaria (Sueriños) gravou diferentes libros en formato audio para que os compañeiros e compañeiras que aínda non teñen acceso á lectura poidan desfrutar do pracer e das emocións que produce ler un libro.
O creación e o uso dos audiolibros ten os seguintes beneficios para o noso alumnado:   
1. Mellorou a pronuncia e a fluidez do alumando.
2. Axudou a mellorar a xestión do tempo.
3. Desenvolveu habilidades de escoita crítica.
4. Mellora o enfoque e a capacidade de atención.
5. Mellora a memoria.
6. Desenvolve o pensamento crítico e mellora as habilidades de comprensión.
7. Axuda a desenvolver a empatía.
8. Potencia a nosa saúde mental.
9. Desenvolve todas as competencias clave.

Os libros seleccionados para a súa gravación foron os seguintes:
1.    Mi nombre es Skywalker de Agustín Fernández Paz da Editorial SM
2.    Los hombres no pegan de Betriz Moncó da Editorial Bellaterra.
3.    Delfines amigos de Mary Pope Osborne da Editorial SM.
4.    O destino de Kameko de Abel Alves e Jorge Campos da Editorial Aira.

5.    La puerta secreta del Museo del Prado de José María Plaza da Editorial Edebé.

 

audiolibros

A MIÑA AMIGA INVISIBLE

AMIGA

O Club de Lectura de 4º de EP do CEIP Manuel Sueiro realizou un novo concurso de animación á Lectura inspirado no libro “ A miña amiga invisible “de Eduardo Santiago.
Cando a súa familia abandona a cidade para vivir nunha aldea preto de bosque, Uxía descobre un mundo descoñecido onde nada é o que parece ou non parece o que é. O veciño máis próximo é un apicultor rabudo que, no canto de criar abellas, semella poñer trampas para apreixar fadas. A nova escola tampouco é como esperaba, tendo que soportar o acoso e as burlas dos máis brutáns simplemente polo seu aspecto (e por ser máis intelixente que todos eles). Coa inesperada aparición dunha amiga invisible intentará superar todos os atrancos que a realidade teima en poñer no seu camiño.
Durante a realización do concurso, animouse aos lectores a expresar a súa comprensión e valoración do libro. Para o desenvolvemento do concurso, realizamos catro equipos dentro da aula que traballaron de xeito cooperativo para ser quen de responder ás preguntas que o bombo da lotería lles ía adxudicando de forma aleatoria.
O concurso ofreceulles, a todos, un agasallo pola súa participación; ao equipo gañador, ademais, un exemplar do próximo libro a traballar no club de lectura. Recibiron estes agasallos para fomentar a participación e recoñecer o seu esforzo.

amiga_fotos

Distribuir contido