Decembro 2023

Concurso de postais de Nadal

Anunciando a Postal gañadora do Concurso EDL

Nun ambiente cheo de espírito navideño, o EDL do noso centro educativo organizou un concurso de postais de Nadal, invitando ao alumnado a expresar a súa creatividade e a celebrar as vacacións dun xeito único. O resultado foi unha impresionante mostra de talento artístico e festivo.

O certame, que buscaba non só fomentar a creatividade senón tamén promover o sentido de comunidade, contou cunha gran participación do alumnado. Desde os máis pequenos ata os maiores, cada postal foi unha expresión única dos desexos e a alegría característicos da estación.

Despois da votación realizada por toda a comunidade educativa, a postal gañadora, creada polo alumnado de 6º de Ed. Infantil, foi elixida para enviar as felicitacións de Nadal en nome de todo o colexio. Entre as outras destacou a creatividade, o detalle e a emotiva mensaxe da obra.

O EDL expresou o seu agradecemento a todos os participantes por aportar a súa arte e entusiasmo, facendo deste concurso un éxito e agasallou a todos os nenos e nenas participantes.

Que este Nadal e o ano que vén nos aporten máis oportunidades para celebrar, aprender e crecer xuntos como comunidade.

Boas festas a todos e todas!

Chocolatada de despedida

Peche do 1º trimestre con Sabor a Chocolate e Diversión

Un ano máis, o último día de clases do trimestre e, pola súa banda, do ano 2023, foi unha festa de ledicia e sabores no noso colexio, grazas á iniciativa AFA Limiar. Co obxectivo de despedir este período educativo cun toque doce e festivo, todos os membros da comunidade educativa foron convidados a gozar dunha deliciosa degustación de chocolate con churros no comedor.

O ambiente festivo impregnou o colexio mentres o seductor aroma do chocolate e dos churros recén preparados encheron o aire, creando unha sensación acolledora e festiva que se estendeu a todos os presentes.

A galería de imaxes recolle a esencia da xornada: risas, sorrisos e a pura expresión de felicidade nos rostros do noso alumnado. Dende os máis pequenos ata os maiores, todos se mergullou na experiencia, deleitándose co exquisito sabor do chocolate quente e dos churros.

A AFA Limiar, como sempre, demostrou o seu compromiso coa creación de momentos especiais que reforzan os lazos comunitarios e xeran recordos inesquecibles. Esta iniciativa puxo o peche do cuadrimestre.

A dirección e todo o persoal educativo agradecen a AFA Limiar a súa dedicación e esforzo para facer deste evento un peche inesquecible. O chocolate con churros non só alimentaba o corpo senón tamén o espírito, lembrando que a unidade e a festa son fundamentais na nosa comunidade educativa.

O colexio despide este cuadrimestre e o ano con agradecemento polos momentos compartidos, de crecemento académico e persoal, e coa certeza de que o 2024 nos traerá novas oportunidades para seguir construíndo un entorno educativo enriquecedor e cheo de alegría.

Boas festas e próspero ano novo para toda a comunidade educativa!!

Descubrindo o mundo de Luuume!!

Encantadora sesión do Club de Lectura de 1º de EP.

Ao longo do primeiro trimestre, o alumnado de 1º de EP mergullámonos nas páxinas de "Luuume!!!", un bonito álbum ilustrado que conta a conmovedora historia do pequeno Mixto, un personaxe que está constantemente enfadado.

Esta historia, máis que unha simple narración, revelouse como unha valiosa ferramenta para promover a autoaceptación, a xestión da ira e o desenvolvemento do autocontrol nos nenos e nenas.

A actividade, realizada no club de lectura e na hora de ler, contou coa participación entusiasta dos pequenos lectores, acompañados das súas mestres e amigos e amigas do cole. Xuntos, realizaron unha emotiva viaxe ao mundo de Mixto, explorando as leccións de vida que ofrece este personaxe.

A historia non só capturou a imaxinación dos nenos, senón que serviu de plataforma para importantes conversas sobre emocións. Mama Pinza, Papa mestra Novelo e os seus amigos apagan o lume de Mixto e fanlle entender que enfadarse non é malo, o que non está ben é que a ira se apodere de ti. Como unha das mensaxes centrais destacouse a importancia de comprender as emocións e aprender a xestionalas.

A actividade non se limitou á lectura do conto. Os participantes mergulláronse en diversas técnicas de respiración, aprendendo a manter a calma mediante prácticas de mindfulness.

A actividade culminou coa creación de fermosas caixas de Luuume feitas a man, adornadas cos entrañables personaxes da historia, que engadiron un toque creativo e manual á experiencia.

Como colofón desta actividade do club de lectura, o alumnado participante realizou unha emocionante dramatización do conto na biblioteca, onde os nenos e nenas de primeiro curso compartiron a súa aprendizaxe co resto dos seus compañeiros e compañeiras do cole en dúas sesións: unha para o público de educación infantil e outra para o alumnado de 2º, 3º e 4º de EP. A ilusión e a alegría reflectíronse en cada xesto e palabra, demostrando que a actividade non só foi educativa, senón tamén unha experiencia inesquecible e divertida para todos e todas.

O club de lectura de primeiro ciclo segue demostrando que a combinación de literatura, emocións e creatividade pode xerar impactos positivos no desenvolvemento integral do alumnado.

Cambiache o conto de Pinto & Chinto

Éxito Literario no Club de Lectura de primeiro ciclo.

Ao longo do primeiro trimestre o Club de Lectura de segundo de Educación Primaria realizou unha enriquecedora actividade centrada na obra "Cambiache o Conto" dos recoñecidos autores Pinto & Chinto. Como en ocasións anteriores, esta actividade, non só implicou a lectura do libro, senón que se converteu nun apaixonante concurso de coñecementos literarios entre o alumnado participante.

A lectura levouse a cabo en diferentes espazos: na propia aula, no acolledor espazo da biblioteca escolar e nas súas casas, onde nenos e nenas se mergullaron nas páxinas cheas de maxia e aventuras de "Cambiache o Conto". A lectura colectiva na aula, ademais de promover o hábito da lectura, xerou animadas conversas sobre os personaxes, a trama dos contos e as diferencias atopadas co final dos contos tradicionais en que se baseaban.

A fase máis emocionante da actividade foi o concurso de lectura co que rematamos, onde tres equipos, cheos de ilusión e coñecemento, competiron para responder ás 54 preguntas desafiantes sobre o libro. Todos os nenos e nenas participantes demostraron a súa profunda comprensión da trama e a súa capacidade para extraer mensaxes e leccións da obra. O concurso non só puxo a proba as súas habilidades lectoras, senón que tamén fomentou a colaboración e o traballo en equipo.

Impresionounos o nivel de participación e dedicación do alumnado, xa que das 54 preguntas só dúas quedaron sen contestar. Cada equipo ofreceu respostas enxeñosas e demostrou o seu compromiso coa lectura e comprensión de "Cambiache o Conto". Ao remate do concurso entregáronse diplomas ao equipo gañador e un agasallo a todas as persoas participantes como recoñecemento ao seu traballo e esforzo.

A actividade foi un éxito de participación e competición, e conseguiu reforzar o sentido de comunidade no Club de Lectura. O equipo de biblioteca do centro valora moi positivamente este tipo de iniciativas para fomentar o gusto pola lectura e destaca como actividades interactivas como esta poden repercutir positivamente no desenvolvemento das habilidades de comprensión lectora.

Coa realización de actividades coma esta ponse de manifesto que a combinación de lectura e concurso literario pode ser unha fórmula poderosa para cultivar o amor polos libros entre os nenos e nenas máis cativos.

Viva a aventura literaria na aula!


 RECURSOS EDUCATIVOS PARA O CLUB DE LECTURA


 

Acollida de Tesouros Esquecidos na Biblioteca Escolar


Un ano máis, o equipo da biblioteca levou a cabo unha actividade especial destinada a rescatar tesouros literarios esquecidos na nosa biblioteca. Baixo o suxestivo título de "Son un libro esquecido e quero ser acollido", a biblioteca abriu as súas portas para redescubrir libros depurados das súas coleccións que, con agarimo, buscan atopar un novo fogar no corazón dos lectores.

A actividade, que tivo lugar nas dúas últimas semanas do 1º trimestre, e contou coa participación entusiasta da nosa comunidade educativa, que revisaron un mundo cheos de historias que se foron descartando co paso do tempo. Cada libro ten a súa propia historia e, ás veces, hai que darlles unha segunda oportunidade.

É emocionante ver como o alumnado se mergulla nestes libros esquecidos. Cada un ten o seu encanto e aporta algo especial ao mundo da literatura.

A actividade non só reavivou o interese pola lectura, senón que tamén serviu para lembrar a importancia de preservar a diversidade de voces e perspectivas na biblioteca escolar. Os libros expurgados, en lugar de quedar relegados ao esquecemento, atoparon unha nova oportunidade de ser amados e apreciados polas xeracións vindeiras.

Todo o alumnado se animou a levar estes libros rescatados para casa, coa esperanza de que se convertan en fontes de inspiración e entretemento. Con esta actividade pretendemos, desde a biblioteca escolar, ademais de dar unha nova vida aos libros expurgados, reforzar a nosa aposta pola diversidade literaria e o fomento da lectura como porta a mundos inexplorados.

Encontros o autor: Manuel Fontemoura

O luns 4 de decembro de 2023 visitou o CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro o escritor Manuel Martínez, máis coñecido polo noso alumnado dos Clubs de Lectura de 5º e 6º de Educación Primaria, como Manoel Fontemoura, autor do libro A nena do vestido de flores, libro que traballarán ao longo do curso escolar 2023/2024. O libro A nena do vestido de flores conta a historia de Dania Vitoria, unha nena de once anos, sendo una nena normal soamente ten una pequeña diferencia con respecto aos seus compañeiros e compañeiras é unha nena Asperger. 

A sesión planificada polo equipo de Biblioteca consistiu na realización de cinco obradoiros centrados no teatro e nos contos populares.

A primeira das sesión realizouse co alumnado de Educación Infantil onde os contos foron o centro de interese.

A segunda das sesión realizouse con alumnado de 1º e 2º de Educación Primaria onde os contos e a forma de contalos foi o centro de interese desta segunda sesión.

A terceira sesión foi co alumnado de 3º e 4º de Educación Primaria iniciándoo ao alumnado no teatro e como tema central as diferenzas entre o alumnado.

A cuarta sesión foi co alumnado de 5º de Educación Primaria onde afondamos en distintas técnicas de dramatización e a importancia de traballar e visibilizar ao alumnado invisible e poder comprendelos e axudarlles.

A quinta sesión foi co alumnado de 6º de Educación Primaria continuando coa mesma temática e estratexias realizadas co alumnado de 5º de Educación Primaria.

O alumnado de 5º e 6º de Educación Primaria interesouse polo libro  A nena do vestido de flores.

Foi un día marabilloso onde o teatro e a visibilización dos compañeiros e compañeiras invisibles fíxonos reflexionar sobre o que non vemos por non fixarnos máis.

 

Mi nombre es Skywalker

O Clube de lectura de 5º de curso de Educación Primaria do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro, elixiu como primeiro libro “Mi nombre es Skywalker” de Agustín Fernández Paz da Editorial SM/ Barco de Vapor.

O libro foi traballado na última semana do mes de setembro e nas dúas primeiras do mes de outubro. O libro Mi nombre es Skywalker trata sobre un home que só pode ser visto polos nenos, Skywalker, pasa todos os días de pé na porta do supermercado pedindo axuda ou diñeiro á xente, xa que é moi pobre. Raquel, unha nena curiosa, descobre o seu secreto e comeza a falar con el. No fondo, é unha metáfora interesante subxace a este conto: a xente pobre aparece como invisible aos nosos ollos de adultos. Pero os nenos son máis sensibles e poden percibir o lado escuro da sociedade. Coa selección deste libro o obxectivo e ensinarlles a transitar un camiño de amizade e solidariedade convértese entón nunha boa idea.

Actividade 1: Lectura

  • Lectura colectiva en voz alta.

Actividade 2: Análise das personaxes

  • A presentación das personaxes protagonistas e os comentarios que suscitou a súa chegada deu pé para traballar os prexuízos: entenderon perfectamente que as primeiras impresión son importantes, pero non definitivas e que, a maior parte das veces, as cousas non son o que parecen.

Actividade 3: Traballo de contidos da área de lingua

  • O texto serviu como práctica para traballar os contidos que estabamos dando na aula nese momento: os verbos (tempos verbais, conxugacións), pronomes, tipos de oracións.

Actividade 4: Ilustración

  • O alumado realizaron debuxos das personaxes en diferentes situación e con diferentes calidades, o que nos permitiu afondar nos contidos relacionados cos adxectivo.

Actividade 5: Elaboración da guía de lectura.

  • O alumado realizou dixitalmente a guía de lectura deste libro.

Actividade 6: Elaboración do audiolibro.

  • O alumado realizou dixitalmente o audiolibro

 

audilibro_minombreesskywalker

Actividade 7: Concurso sobre o libro.

  • O alumado realizou por grupos o concurso sobre a compresión do libro.

Actividade 8: Kahoot.

  • O alumado realizou individualmente a compresión do libro a través do Kahoot.

EN GALEGO:

EN CASTELÁN:

Actividade 9: Conclusión/valores

Despois da lectura fixemos un mapa conceptual sobre os valores que se poden extraer da historia.

 


 RECURSOS EDUCATIVOS PARA TRABALLAR O LIBRO


  • Guía de lectura. Word. Pdf.
  • Guía de lectura (castelán). Word. Pdf.
  • Preguntas para o concurso de lectura. Word. Pdf.
  • Preguntas para o concurso de lectura (castelán). Word. Pdf
  • Audiolibro. Enlace
  1. Prólogo.
  2. Capítulo I.
  3. Capítulo II.
  4. Capítulo III.
  5. Capítulo IV.
  6. Capítulo V.
  7. Capítulo VI.
  8. Capítulo VII.
  9. Capítulo VIII.
  10. Capítulo IX.
  11. Capítulo X.

Construíndo veleiros

 Embarcándose no coñecemento: o alumnado de 5º crea veleiros.

Nunha emocionante actividade, chea de creatividade e aprendizaxe, o alumnado de 5º de Ed. Infantil embarcouse nunha experiencia única construíndo pequenos veleiros con gomaeva.

Deseñada para estimular a imaxinación e a aprendizaxe práctica, esta actividade non só foi divertida, senón que tamén contribuíu ao desenvolvemento de habilidades críticas.

A actividade, realizada no marco do currículo centrado nos Obxectivos de Desenvolvemento Sostible (ODS), concretamente o ODS 14 que aborda a vida submarina, tivo como principal obxectivo fomentar a experimentación e o xogo simbólico entre o alumnado.

Os ilusionados nenos e nenas mergulláronse na tarefa de deseñar e construír os seus propios veleiros mediante a gomaeva, un material versátil que permitiu a libre expresión da súa creatividade. Durante o proceso, os nenos e nenas, ademais de desenvolveron a motricidade fina, tamén se viron inmersos nun espazo de xogo colaborativo e enriquecedor.

A actividade non só se limitou á creatividade e á destreza manual, senón que tivo un enfoque holístico. Completamos a actividade coa incorporación á práctica de exercicios de respiración consciente, mentres os nenos e nenas traballaban nos seus veleiros. Esta técnica contribuíu ao seu benestar emocional e asemade, puxo de manifesto a importancia da conexión mente-corpo.

Encántanos ver como o alumnado se mergulla literalmente na aprendizaxe. A actividade de construción de veleiros foi unha experiencia moi divertida coa que traballamos no noso PDI os Obxectivos de Desenvolvemento Sostible. Estamos a cultivar non só o coñecemento, senón tamén a cidadáns conscientes e comprometidos co mundo que os rodea".

A xornada culminou cunha pequena exposición onde presentaron as súas creacións, compartiron ideas sobre a vida submarina e reflexionaron sobre a importancia de coidar os nosos océanos e mares.

A actividade de fabricación de veleiros deixou unha impresión duradeira no corazón dos nenos e demostrou como a educación pode ser unha experiencia inmersiva e significativa.

No CEIP Manuel Sueiro seguimos navegando cara un futuro educativo sostible e enriquecedor para o noso alumnado.

O noso centro foi nominado aos premios +Deporte de La Región

O noso Colexio Nominado aos Premios "Máis Deporte" de “La Región”

É con moita ilusión e orgullo que anunciamos a candidatura do noso colexio, xunto cos centros educativos CPI Virxe da Saleta de Cea e CEIPP de Ribadavia, aos ansiados Premios "Máis Deporte" na categoría Xogade-Xunta de Galicia.

Este recoñecemento pon de relevo o compromiso das nosas institucións educativas coa promoción dun estilo de vida activo e saudable entre o alumnado. A candidatura reflicte o esforzo continuo do noso profesorado, persoal administrativo e, por suposto, do alumnado que participa activamente nas actividades deportivas.

Os Premios "+ Deporte" de La Región na categoría de Xogade Xunta de Galicia buscan destacar e premiar o traballo daqueles centros educativos que promoven o deporte como ferramenta integral na formación do seu alumnado. Este recoñecemento non só celebra os logros deportivos, senón tamén os valores de traballo en equipo, disciplina e superación persoal que se inculcan a través da práctica deportiva. O centro gañador darase a coñecer na Gala Máis Deporte que se celebrará o próximo 13 de decembro no Auditorio de Ourense ás 19: 00 horas.

A competencia é forte, pero estamos seguros de que a dedicación e o esforzo da nosa comunidade educativa nos posicionou como dignos aspirantes a este prestixioso premio.

Temos a honra de compartir esta candidatura con escolas igualmente destacadas e comprometidas coa promoción do deporte entre entre os nenos e nenas.

Mentres avanzamos nesta emocionante etapa do certame, queremos expresar o noso agradecemento a todas as persoas que contribuíron a facer posible esta candidatura.

Estamos ansiosos por seguir promovendo un ambiente escolar saudable e activo, e agardamos o resultado dos Premios Xogade Xunta de Galicia "+ Deporte".

Grazas polo teu apoio continuo e por formar parte desta emocionante viaxe deportiva connosco!