Mellora da competencia Matemática

Contratos programa: As mates están aí

Tódolos anos no IES Illa de Sarón o Departamento de Matemáticas organizaba no terceiro trimestre o concurso fotográfico “As mates están aí”, no que o alumnado do IES aportaba fotos que relacionasen as matemáticas coa vida cotiá.

Este curso, por razóns obvias, non se puido celebrar pero o alumnado fixo igualmente as súas achegas.

Contratos programa: Corpos xeométricos

Co alumnado de 1ºESO, estamos a traballar os corpos xeométricos, e que mellor maneira de conectar as mates coa vida cotiá que buscar pola casa obxectos que teñan forma de corpo xeométrico.

O obxectivo desta actividade é conectar as matemáticas coa vida cotiá e afianzar os conceptos de poliedros e corpos de revolución.

Ao principio non atopaban ningún, pero despois de observar ben, resultou que a súa casa está chea destas figuras matemáticas. Deixámosvos algúns exemplos.

Contratos programa: Actividade do mes de abril

Para seguir mellorando a competencia matemática, no mes de abril, o alumnado de 1ºESO e 2ºESO fixo un gran esforzo traballando a unidade de Xeometría desde a súa casa. Para facelo máis ameno, traballamos os corpos xeométricos empregando as técnicas da papiroflexia.

Nesta actividade o alumnado tivo que crear os seus propios corpos xeométricos.

• Estimular a concentración
  • Activar a memoria
  • Desenvolver a paciencia
  • Potenciar a satisfacción persoal
  • Estimular o traballo e o esforzo

Para levar a cabo a actividade, proporcioneilles  os desenvolvementos planos de varias figuras e estes son algúns dos resultados:

Contratos programa: Sudokus

O mes de febreiro dedicámolo a resolver sudokus, un xogo antigo que require de lóxica e paciencia para resolvelo.  Realizamos un concurso de resolución de sudokus, cun premio para cada nivel. Ao principio o alumnado era un pouco reticente xa que a resolución supón paciencia e concentración, pero saíulles mellor do que pensaban.

Os obxectivos desta actividade son:

• Mellorar a concentración.
  • Fomentar o gusto polas matemáticas e os xogos matemáticos.
  • Estimular e potenciar as habilidades de matemática lóxica e pensamento crítico.
  • Adquirir confianza coas matemáticas.

A entrega de premios foi este luns, día 9 de marzo.

Contratos programa: Actividade do mes de decembro

No mes de decembro realizamos varias actividades e / ou xogos, neste caso adaptadas aos contidos do currículo de cada curso.

As actividades desenvoltas por curso son as seguintes:

Contratos programa: Concurso de enigmas matemáticos

No mes de novembro organizamos o Concurso de enigmas matemáticos que sempre ten unha grande acollida por parte do alumnado.

O concurso é sinxelo: “Resolve os enigmas que hai no taboleiro da túa aula e gaña premios”.

Ten dúas categorías: unha para os cursos 1º e 2º de ESO, e outra para 3º e 4º de ESO.

Os obxectivos desta actividade son:

• Aprender a xogar coas matemáticas.
  • Fomentar a investigación.
  • Aumentar a capacidade crítica.

Contratos programa: Preguntas de enxeño

Dentro do proxecto “Contratos-Programa 2019-2020" para adquirir e mellorar a competencia matemática levamos a cabo, mes a mes, diferentes actividades que iremos detallando a medida que se vaian realizando.

Durante o mes de outubro estivemos traballando con “Preguntas de enxeño”. Trátase de preguntas con dobre sentido, cuxas respostas son moi fáciles de averiguar, sempre e cando, entendesen ben o enunciado.