PEM.

PEM

Os centros educativos están sempre cambiando, de distintas formas e por distintas razóns. Só algúns destes cambios ocorren como resultado dun plan de mellora escolar explícito. Os cambios poden non ser consistentes entre si ou co desenvolvemento da inclusión. 

O cambio nos centros escolares transfórmase nunha mellora inclusiva cando está baseado en valores inclusivos. Facer o correcto implica relacionar as distintas prácticas e accións escolares cos valores. Relacionar as túas accións cos teus valores pode ser o paso máis práctico para a mellora do teu centro. A participación implica aprender, xogar ou traballar en colaboración con outros. Trátase de poder facer eleccións e de ter algo que dicir sobre o que facemos. Más profundamente ten que ver con ser recoñecido e aceptado por nós mesmos. 

Os cuestionarios poden ser utilizados para impulsar o traballo dos profesores, equipo educativo e estudantes nos aspectos que desexen mellorar no seu centro escolar. Tamén poden axudar a incorporar a un amplo grupo de persoas na análise do que está a pasar e de como melloralo. O máis adecuado sería integralos como parte dun diálogo permanente que afiance a participación de toda a comunidade escolar (equipo educativo docente e non docente, directivos, pais/titores, estudantes e novos e outras persoas involucradas no centro escolar). 

O cuestionario 1 poderá ser de maior utilidade para o equipo educativo e directivo. Os pais e os estudantes que presentan interese na forma en que están estruturados os indicadores e como se conectan coas preguntas, pódense incorporar ao proceso para xerar maior compromiso cos materiais do Index. 

O Cuestionario 2 é para os pais/titores. 

Os cuestionarios 3 e 4 son para os estudantes. 

A linguaxe no cuestionario 3 busca ser próximo para os estudantes maiores, de calquera xeito a linguaxe pódese cambiar para que sexa próximo aos nenos. 

O cuestionario 4 foi adaptado para o seu uso con estudantes máis pequenos.

Cuestionario I. Indicadores.

https://abalarbox.edu.xunta.gal/index.php/apps/forms/fpR7DZpys2YNrgEM

Cuestionario 2. Familias. 

https://abalarbox.edu.xunta.gal/index.php/apps/forms/yRwm6ExoSeGsRT72 

 Cuestionario 3. Mi centro escolar. Alumnado 3º, 4º, 5º e 6º de Ed. Primaria.

 https://abalarbox.edu.xunta.gal/index.php/apps/forms/CGRDrsxPekLgoLGa 

 Cuestionario 4. Mi colegio. Alumnado 1º y 2º Ed. Primaria. 

https://abalarbox.edu.xunta.gal/index.php/apps/forms/c3fHF86397bdf4yq 

 

AdxuntoTamaño
Catálogo AP 2023-24.pdf20.3 MB
Catálogo de AP.pdf5.65 MB
Guía de la gestión del cambio PROA+ 2023-24.pdf12.83 MB
Guía de la gestión del cambio PROA+.pdf19.4 MB
Guía Educación inclusiva.pdf4 MB

DÍA DA POESÍA.

Un roteiro literario polo patio do cole

O pasado 22 de marzo, o noso colexio encheuse de versos e aromas primaverais coa celebración conxunta do Día da Poesía e da Árbore. Nesta ocasión, quixemos unir ambas efemérides nunha actividade orixinal que fusionou a creatividade poética coa apreciación pola natureza.

Ao longo da semana previa ao evento, cada curso do colexio embarcouse na emocionante tarefa de crear un poema dedicado a unha das árbores que adornan o noso patio. Desde o maxestosa senlleira sobreira, emblema do noso centro, até os coloridos rosais do espazo rosaliano, cada árbore converteuse en musa inspiradora para o noso alumnado.

Os poemas resultantes foron recopilados nun gran cartaz en forma de libro, titulado "As árbores do Sueiro", situado no corredor que conduce á biblioteca. Este mural converteuse nun espazo de encontro entre a literatura e a natureza, un lugar onde as palabras e as follas únense para celebrar a beleza da nosa contorna.

As árbores do Sueiro

O 22 de marzo, a maxia cobrou vida cun roteiro literario polo patio. Guiados polos seus mestres e mestras, o alumnado de cada clase percorreu as diferentes árbores, recitando con entusiasmo os poemas que tiñan creado e traballado na aula. Os versos resoaron entre as ramas, enchendo o aire de sensibilidade e emoción.

O roteiro tivo o seguinte itinerario:

O broche de ouro púxoo a chegada ao espazo rosaliano, onde toda a comunidade educativa se reuniu para escoitar a recitación do poema "Dicen que no hablan las plantas" de Rosalía de Castro. Rodeados de rosais a punto de florecer, as palabras da poetisa galega resoaron con especial forza, recordándonos o poder transformador da poesía e a beleza da natureza.

Esta iniciativa, que combinou aprendizaxe, creatividade e conexión co entorno natural, foi un éxito rotundo entre o alumnado e profesorado. Celebramos a unión da poesía e a árbore nun día memorable que nos brindou a oportunidade de explorar a beleza do linguaxe e a importancia de coidar o noso medio ambiente.

Parabéns a todas as persoas participantes pola súa creatividade e entusiasmo!

PLAN VIXIA. CONSUMO DE DROGAS.

plan_vixia

O alumnado de 5º e 6º de Educación Primaria do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro realizou o martes 19 de marzo a terceira das sesións do Plan Vixía organizado pola concellería de Sanidade de Ourense sendo unha iniciativa que promove a prevención e a promoción da saúde entre a mocidade. 

A terceira das sesións centráronse no consumo de sustancias relacionadas coas drogas, tanto legais como ilegais e a problemática para a saúde sobre todo na dependencia das mesmas.

plan_vixia

Obradoiro de igualdade impartido polo CIFP Portovello

Obradoiro sobre estereotipos de xénero no CIFP Portovello

O 12 de marzo, o alumnado de terceiro e cuarto de primaria do noso cole tivo a oportunidade de participar nun obradoiro organizado polo CIFP Portovello sobre estereotipos de xénero e a súa presenza nos medios audiovisuais.

O taller, impartido polo alumnado do CIFP Portovello, comezou cunha dinámica de grupo na que os alumnos e alumnas reflexionaron sobre os roles de xénero que se mostran nos debuxos animados. A continuación, analizaron varios exemplos de series e películas infantís, identificando os estereotipos de xénero presentes e como estes poden influír na percepción que os nenos e nenas teñen de si mesmos e do mundo que os rodea.

Na segunda parte do obradoiro, os alumnos e alumnas participaron nunha actividade práctica na que debían vestir a unha boneca de acordo a un contexto inventado por eles mesmos, tendo en conta a idade, a profesión e a personalidade do personaxe. Esta actividade permitiulles aos nenos e nenas desenvolver a súa creatividade e poñer en práctica o aprendido sobre os estereotipos de xénero.

O obradoiro rematou cunha posta en común na que os alumnos e alumnas compartiron as súas experiencias e opinións sobre os estereotipos de xénero.

Tanto o profesorado como o alumnado participante valoraron moi positivamente o obradoiro. Os alumnos e alumnas destacaron a utilidade da información proporcionada e a diversión das actividades realizadas.

Este obradoiro permitiu ao alumnado de terceiro e cuarto de primaria tomar conciencia da existencia dos estereotipos de xénero nos medios audiovisuais e de como estes poden influír na súa vida.

O obradoiro tamén contribuíu ao desenvolvemento do pensamento crítico do alumnado e ao fomento da igualdade de xénero no ámbito educativo.

Queremos agradecer ao CIFP Portovello a organización deste obradoiro, así como ao alumnado que o impartiu pola súa dedicación e profesionalidade.

Premio Clara Campoamor a dúas mulleres da nosa comunidade educativa

The Tetas' Van, Premio Clara Campoamor á Igualdade de Oportunidades!

Orgullo no noso cole!

Dúas nais da nosa comunidade educativa, Lucía (vocalista) e Lorena (batería), forman parte do grupo musical feminista The Tetas' Van, que foi galardoado co Premio Clara Campoamor á Igualdade de Oportunidades polo Concello de Ourense.

O premio, que recoñece a labor de persoas ou entidades que traballan pola igualdade de xénero, foi entregado o pasado 11 de marzo no auditorio do Liceo de Ourense pola concelleira de Igualdade, Noa Rouco.

The Tetas' Van destaca pola súa música reivindicativa e o seu compromiso coa loita pola igualdade de xénero. A través das súas cancións, letras e performances, o grupo busca visibilizar as desigualdades que sofren as mulleres e promover un cambio social cara unha sociedade máis xusta e igualitaria.

No noso colexio, celebramos con gran ledicia este recoñecemento a The Tetas' Van. Lucía e Lorena son un exemplo inspirador para os nosos alumnos e alumnas, e o seu traballo co grupo musical é unha valiosa contribución á construción dunha sociedade máis igualitaria.

Parabéns a The Tetas' Van por este merecido premio!

Esperamos que esta noticia inspire aos nosos alumnos e alumnas a loitar pola igualdade!

Representación da obra de teatro "O tesouro" do grupo Trócola.

Celebramos o Día da Muller con "O Tesouro"!

O 11 de marzo, como parte das actividades programadas para celebrar o Día Internacional da Muller, o grupo de teatro Trócola deleitounos coa representación do conto "O Tesouro".

"O Tesouro" levounos nunha aventura chea de risas e aprendizaxe, onde a igualdade entre nenos e nenas converteuse na protagonista. A través dunha historia mágica e personaxes entrañábeis, a obra convidounos a reflexionar sobre a importancia de romper estereotipos e construír un mundo onde todos e todas teñamos as mesmas oportunidades.

Os nenos e nenas gozaron dunha experiencia interactiva e enriquecedora. Emocionáronse coas cancións de sempre pero con letras de hoxe, riron coas ocurrencias das personaxes e conmovéronse co mensaxe de igualdade e respecto.

Desde o colexio, queremos agradecer ao grupo de teatro Trócola polo seu talento e compromiso. A súa representación de "O Tesouro" foi un agasallo inavaliable para os nosos alumnos e alumnas, nun día tan importante como a semana do Día da Muller.

Seguimos traballando por unha educación en igualdade!

FLORA

flora

O xoves 7 de marzo de 2024 o alumnado de 5º e 6º de Educación Primaria acudiu a inauguración a exposición que leva o nome de FLORA, no edificio de ferro do campus de Ourense centrado na educación dunha nena na sociedade tradicional. 

Esta acción está coorganizada pola Concellería de Educación do Concello de Ourense e a Facultade de Educación e Traballo Social da Universidade de Vigo, no marco do 8-M, Día Internacional das Mulleres 2024. 

A exposición FLORA recolle documentos orixinais e reflexións sobre o que foi a formación da muller na sociedade tradicional, particularmente no franquismo; unha educación que transmitía unha imaxe baseada na diferenciación e exclusión, características do sistema educativo durante o século XIX e boa parte do XX. 

Na exposición amósanse libros de texto e material escolar, que orientaron a educación da muller no pasado, unha realidade ben distinta das expectativas de igualdade que reivindican as novas políticas de xénero. 

A exposición estrutúrase en seis secciones que mostran as distintas facetas da educación da muller tradicional fomentadas pola escola podendo verse os diferentes paneis sendo os seguintes: 

a) A muller adscrita ao fogar e á maternidade.

b) A formación na economía doméstica.

c) A costura e o bordado. 

d) As regras de urbanidade. 

e) O comportamento feminino, circunscrito ás diferentes clases sociais.

f) Modelos de muller exemplar que lles son transmitidos ás nenas a través da lectura e da escritura. 

 

flora_fotos

PLAN VIXÍA

VIXIA

O alumnado de 5º e 6º de Educación Primaria do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro realizou o martes 5 de marzo a primeira das sesións do Plan Vixía organizado pola concellería de Sanidade de Ourense sendo unha iniciativa que promove a prevención e a promoción da saúde entre a mocidade. 

A primeira das sesións o Educador Social, Félix, centrouse no traballo en equipo, a importancia da responsabilidade, colaboración, respecto, traballo en equipo e a importancia de coñecernos aumentando a nosa autoestima e autoconcept,. 

Xa estamos desexando realizar a segunda e última das sesións para ver con que nos sorprenden...

vixia_fotos

 

 

Sementando igualdade

A semana do 8 de marzo, o noso colexio encheuse de cor violeta e esperanza para conmemorar o Día Internacional da Muller. Baixo o lema "Sementando igualdade", a comunidade educativa uniuse nunha serie de actividades para celebrar os logros das mulleres e reivindicar a igualdade de xénero.

O día da muller non é algo que se deba celebrar un día en concreto e olvidar o resto do ano, por eso, xa o día 23 de Febreiro celebramos o día de Rosalía de Castro, unha muller reivindicativa, que proclama a liberdade das mulleres. Esa liberdade da que falamos a expón no artigo “Lieders” escrito por ela mesma, co cal as alumnas de 6º de Primaria celebraron o día lendo un pequeno fragmento.

Hoxe, o día da muller, resaltamos unha frase deste mesmo fragmento, reivindicando o mesmo que Rosalía, a liberdade de alma, corazón e pensamento das mulleres: “…libre es mi corazón, libre mi alma y libre mi pensamieto…”

Ademais deiso, para celebrar o día 8 de marzo, no CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro lembramos ás mulleres importantes das nosas vidas recorrendo a elas pedíndolles un zapato. Ese zapato, que representa a importancia que esas mulleres teñen na nosa vida, pintámolo de morado, representando así a liberdade das mesmas, e plantamos un pensamento, para evocar as lembranzas que nos levan a elas.

Esta actividade fíxonos reflexionar a todos, alumnos e profesores, sobre as nosas propias vidas, as mulleres que nos deixaron pegada, e a importancia que estas teñen na nosa existencia, e seguiremos reflexionando, xa que todos os días debemos pensar nas mulleres, xa que sen elas, o mundo non sería mundo.

Botas lilas: un símbolo de esperanza

Durante a semana, cada alumno/a decorou unha bota ou zapato das súas nais , irmás, tías, avoas... en cor lila. Estas botas, convertidas en orixinais testos, foron o símbolo das "sementes de esperanza" que plantamos a prol da igualdade. Cada planta representa o noso compromiso cun futuro onde homes e mulleres teñan as mesmas oportunidades.

Un manifesto pola igualdade

O 8 de marzo, o alumnado de 6º de Educación Primaria leu un emotivo manifesto sobre a igualdade de xénero, escrito pola icónica poeta galega Rosalía de Castro. As súas palabras, cheas de forza e significado, resoaron no colexio, recordándonos a importancia de seguir loitando por un mundo máis xusto e igualitario despois de case 200 anos de ser escritas.

Posteriormente, o alumnado de 5º e 6º curso interpretaron la canción "Flowers" de Miley Cyrus, un himno ao empoderamento feminino que encheu de enerxía a aula de psicomotricidade do noso cole.

Un xardín pola igualdade

Por mor do tempo, non nos foi posible decorar o noso xardín cos testos elaborados para a ocasión o día 8 de marzo. Esta actividade quedou adiada para a semana seguinte, na que cada alumno/a depositou a súa "semente de esperanza" nun lugar do patio do colexio. Este xardín, cheo de flores, moitas delas lilas, moradas e violetas, converteuse nun símbolo visible do noso compromiso coa igualdade de xénero.

Unha mensaxe para o futuro

A semana "Sementando igualdade" foi unha experiencia enriquecedora para toda a comunidade educativa. A través das actividades realizadas, reflexionamos sobre a importancia da igualdade de xénero e plantamos as sementes para un futuro máis xusto e igualitario.

Seguimos traballando por un futuro onde as nenas e as mulleres poidan alcanzar o seu máximo potencial!


 OUTRAS ACTIVIDADES NA SEMANA DO DÍA DA MULLER


  • Obra de teatro "O tesouro"
  • Premio Clara Campoamor
  • Obradoiro sobre igualdade do CIFP Portovello

Traballando coa electricidade en 6º de EP

Enchufados á aprendizaxe! O alumnado de 6º de Primaria ilumina os seus proxectos de electricidade.

Ao longo do segundo trimestre a chispa da creatividade acendeuse na aula de 6º de Primaria, onde o noso alumnado embarcouse nunha emocionante aventura científica: deseñar e construír os seus propios proxectos de electricidade!

Con entusiasmo e destreza, os estudantes, traballando individualmente ou en grupos, deron vida a unha gran variedade de circuítos eléctricos. Desde sinxelas lanternas que iluminaban a escuridade ata enxeñosos carruseis que xiraban sen parar, cada proxecto reflectía o enxeño e a dedicación dos seus creadores.

Guiados pola súa mestra de Ciencias Naturais, os nenos e nenas exploraron os fundamentos da electricidade, aprendendo sobre conceptos clave como a corrente eléctrica, a tensión e a resistencia. A través da experimentación e da proba e erro, lograron dominar o funcionamento de compoñentes básicos como cables, pilas, interruptores e bombillas.

Os resultados foron realmente sorprendentes. O alumnado de 6º de Primaria deslumbrounos cos seus proxectos orixinais e funcionais:

  • Carruseis que xiran sen paraR.
  • A Torre Eiffel que brilla na escuridade.
  • Coches que andan sos...

O momento máis importante chegou coa exposición dos proxectos. Cada grupo ou alumno/a tivo a oportunidade de explicar ao resto da clase o funcionamento da súa creación, despertando a curiosidade e o entusiasmo dos seus compañeiros.

Máis aló da construción dos proxectos, esta actividade fomentou no alumnado unha serie de habilidades valiosas:

  • Pensamento crítico e resolución de problemas.
  • Traballo en equipo e colaboración.
  • Creatividade e innovación.
  • Capacidade de seguir instrucións e aplicar coñecementos.

En definitiva, unha experiencia electrizante que permitiu aos nosos alumnos e alumnas de 6º de Primaria mergullarse no apaixonante mundo da electricidade, dunha maneira práctica, divertida e memorable.

Parabéns a todos polo seu brillante traballo!