Club de lectura de 1º Ciclo

O Club de Lectura do 1º Ciclo experimenta un impresionante crecemento e éxito durante o Curso 2023/2024

Tras o éxito do curso anterior, o Club de Lectura do 1º Ciclo experimentou un notable crecemento e consolidación durante o curso académico 2023/2024. A participación e o entusiasmo do alumnado alcanzaron niveis sen precedentes, convertendo esta iniciativa nun pilar destacado dentro do programa educativo.

Durante este ano escolar, o club explorou unha variedade de libros cativadores, abordando temas que espertaron a curiosidade e o interese dos mozos lectores. Os títulos traballados incluíron unha selección diversa que podedes consultar máis abaixo.

Un dos aspectos máis destacados foi a continuación e o éxito dos concursos de animación á lectura, organizados como actividade final despois da lectura de cada un dos libros seleccionados. Estes concursos non só incentivaron a comprensión e o goce coa lectura, senón que tamén fomentaron a participación activa e a creatividade entre o alumnado.

Unha innovación notable este ano foi a introdución de técnicas de relaxación antes da lectura, utilizando técnicas de mindfulness. Esta práctica permitiu que os nenos e nenas se prepararan mentalmente para a lectura, creando un ambiente propicio para absorber e disfrutar das historias.

Ademais, como parte das actividades do club, incorporouse a gravación de lecturas de algúns capítulos dos libros utilizando o programa Audacity. Esta iniciativa non só mellorou as habilidades de lectura en voz alta do alumnado, senón que tamén contribuíu significativamente a elevar o nivel lector de todos os participantes.

En resumo, o Club de Lectura do 1º Ciclo foi unha experiencia enriquecedora e exitosa para todos os implicados. A combinación de actividades innovadoras, concursos emocionantes e unha coidadosa selección de lecturas contribuíu a fomentar o amor pola lectura e o desenvolvemento integral do alumnado.

A continuación, encontraredes unha lista dalgunhas das actividades realizadas este ano no club:

Mochila viaxeira 2023/2024 en 2º de Ed. Primaria

Ao longo do curso 2023/2024, volvemos implementar na aula de 2º de Educación Primaria o programa de Mochilas viaxeiras que se promove desde Bibliotecas escolares de Galicia.

Estas mochilas ofreceron aos estudantes a oportunidade de levar o seu contido durante unha semana para compartir coas súas familias. O material foi seleccionado coidadosamente polo titor e a mestra de lingua, coa supervisión da biblioteca, asegurando unha ampla variedade de textos e formatos en galego e castelán para que os nenos e nenas tiveran opcións diversificadas.

Cada mochila contiña un libro en galego, outro en castelán e unha revista, e ao comezo de cada trimestre renováronse os materiais para manter o interese e a variedade.

Ademais, ambas mochilas ían acompañadas de "O diario da mochila", onde tanto os nenos como as súas familias podían expresar as súas opinións, crear novas obras, debuxar e facer suxestións sobre o contido da mochila e os libros lidos.

Esta iniciativa resultou ser moi divertida para a maioría das familias, promovendo a interacción e o vínculo entre todos os seus membros, enriquecendo así a experiencia de aprendizaxe e lectura.

Podedes atopar unha selección dos traballos realizados polo alumnado no diario da mochila na seguinte ligazón:

Hora de ler de 2º Ed. Primaria

Éxito na Implementación da "Hora de Ler" en 2º de Ed. Primaria

Na aula de 2º de Ed. Primaira levouse a cabo con gran éxito a implementación da "Hora de ler", unha actividade diaria que se realiza entre as 12:00 e as 12:20 horas co obxectivo de fomentar o amor pola lectura e desenvolver as competencias literarias no alumnado.

Durante esta actividade estruturada, os nenos e nenas gozaron dun tempo dedicado exclusivamente á lectura autónoma cunha selección de materiais adaptados á súa idade e nivel. Libros, revistas, contos e outros recursos foron proporcionados para enriquecer a experiencia dos alumnos de primeiro.

O ambiente na aula transformouse nun recanto acolledor de lectura, deseñado para que os alumnos e alumnas se sentiran cómodas e estimuladas durante a actividade. Ademais, o profesorado estivo presente para ofrecer orientación, apoio individualizado e fomentar o intercambio de ideas entre os lectores sobre os libros lidos.

Entre outras, destacamos as seguintes actividades:

Os resultados foron extraordinarios. Observouse un notable aumento do interese pola lectura entre o alumnado ao longo do curso. Manifestaron entusiasmo pola selección de libros e compartiron activamente as súas experiencias cos seus compañeiros. Do mesmo xeito, observáronse melloras significativas na comprensión lectora e na ampliación do vocabulario.

A "Hora de ler" non só estimulou a imaxinación e a creatividade dos estudantes a través da lectura de diversos xéneros literarios, senón que tamén sentou as bases para desenvolver habilidades de lectura independente desde unha idade temperá.

En conclusión, esta iniciativa foi todo un éxito para fomentar o amor pola lectura e o desenvolvemento de competencias literarias no alumnado de segundo. Recoméndase continuar promovendo a lectura como unha práctica habitual na aula, dado que contribúe de maneira significativa ao desenvolvemento integral e ao enriquecemento cultural e lingüístico dos e das estudantes.

Lobo Ramón

O Club de lectura do 1º ciclo mergúllase nas aventuras de "Lobo Ramón"!

Os lectores e as lectoras do Club de lectura do 1º ciclo están inmersas nunha emocionante viaxe polas páxinas de "Lobo Ramón", obra da recoñecida autora María Canosa. Nesta ocasión, os pequenos e pequenas lectoras non só están a gozar da historia, senón que tamén están a aproveitar a oportunidade para perfeccionar as súas habilidades lectoras.

Para mellorar a súa fluidez lectora, os estudantes están a gravarse lendo utilizando a aplicación Audacity. Desta forma, poden identificar os seus erros de pronunciación e entoación e traballar na súa corrección. Ademais, están a empregar o caderno de lectura proporcionado pola editorial Loqueleo para avaliar a súa comprensión do texto.

Unha vez rematada a lectura do libro, o Club de lectura dedicará unha sesión a compartir as súas impresións sobre a historia e a participar no tradicional concurso de animación á lectura, unha actividade que sempre esperta gran entusiasmo entre os nenos e nenas participantes.

Sen dúbida, esta experiencia lectora está a ser enriquecedora para as persoas participantes do Club de lectura, permitíndolles non só gozar da literatura infantil, senón tamén desenvolver importantes habilidades para a súa aprendizaxe.


 RECURSOS PARA TRABALLAR O LIBRO


A porta secreta do museo do Prado

“La puerta secreta del museo del Prado” foi o libro que nos acompañou durante todo o curso no club de lectura, eso si, con outras lecturas polo medio: Somos quen de ler varias historias ao mesmo tempo e de facer un alto no camiño lector para retomalo de novo.

Alá polo mes de outubro, achegámonos a este libro, pero non dun xeito calquera. Lembramos as andanzas doutros compañeiros/as uns cantos cursos atrás, en proxectos arredor do Museo del Prado:

Chegado o mes de novembro, descubrimos que a ciencia tamén estaba nos segredos do Museo del Prado: Espertaron os nosos sentidos coa lectura do libro do que estamos a falar.

E, como é ben sabido que no noso cole todos somos iguais e diferentes, no Club de Lectura “Sueiriños”, demos un paso adiante para que todos e todas podamos desfrutar dunha boa lectura.

Por eso, e grazas aos recursos didácticos a prol da diversidade do alumnado no proxecto “Prado inclusivo”, accedemos aos seguintes materiais:

E chega o remate final: Gravamos un audio libro de “La puerta secreta del Museo del Prado”. Non foi o libro enteiro: Na nosa teima de que todos e todas coas nosas diferencias desfrutemos da lectura, un resumo foi suficiente para que ninguén quede sen descubrir cal é ...

“A PORTA SECRETA DO MUSEO DO PRADO”.

Visita á biblioteca Pública provincial de Ourense

O alumnado de Infantil goza dunha xornada na Biblioteca Pública de Ourense!

O pasado 10 de maio, os nenos e nenas de Educación Infantil do noso cole viviron unha experiencia inesquecíbel na Biblioteca Pública Provincial de Ourense. Co obxectivo de fomentar o amor pola lectura en tempo de lecer e familiarizalos co uso da biblioteca, o alumnado participou nunha completa xornada de formación de usuarios e animación á lectura.

Durante a visita, os cativos descubriron que os libros poden adoptar diferentes formas e tamaños, desde os clásicos libros encadernados ata aqueles con texturas, despregables, con movemento ou mesmo con sons. Esta experiencia sensorial espertou a súa curiosidade e convidounos a explorar o mundo da lectura dunha maneira máis interactiva e divertida.

A continuación, mergulláronse nunha máxica sesión de contacontos narrada cun kamishibai, un teatro de papel xaponés que utiliza láminas ilustradas para narrar historias. A narradora, coa súa voz expresiva e as imaxes cativadoras, transportou aos nenos e nenas a un mundo de fantasía e aventuras, espertando a súa imaxinación e fomentando a súa atención.

Para rematar a xornada, gozaron dun tempo libre para explorar os fondos da biblioteca. Entre estantes cheos de libros, quebracabezas, … puideron elixir os seus favoritos e gozar da lectura nun ambiente tranquilo e acolledor.

Esta xornada na Biblioteca Pública de Ourense foi unha experiencia enriquecedora para o alumnado de Educación Infantil, quen tivo a oportunidade de descubrir o pracer da lectura en tempo de lecer e familiarizarse cun espazo cultural tan importante como a biblioteca.

Unha experiencia que sen dúbida repetiremos!

Carreira solidaria do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro

Carreira Solidaria no Sueiro: Un Éxito de Participación e Solidariedade!

O pasado 9 de maio, as instalacións de atletismo da Universidade de Ourense foron testemuñas dun evento especial e cheo de entusiasmo: a segunda edición da Carreira Solidaria do Sueiro. Esta actividade, que o ano pasado recibiu unha cálida acollida, volveu este ano con aínda máis forza e propósito.

Nesta ocasión, a carreira non só foi un momento para promover a actividade física e o traballo en equipo, senón tamén para apoiar causas solidarias de importancia global. Xunto con Save the Children, este ano unímonos a UNICEF e o seu programa "Cada Pinga Conta", que busca concienciar sobre os dereitos fundamentais da infancia.

O evento contou cunha participación extraordinaria: todo o alumnado do centro sumouse con entusiasmo, xunto con moitos familiares que se uniron para mostrar o seu apoio. Foi un momento emocionante ver a nenos, nenas, pais e nais correndo xuntos por unha causa significativa.

Durante a carreira, respirábase un ambiente de alegría e solidariedade. Os participantes non só gozaron do deporte, senón que tamén compartiron valores de empatía e compromiso social. Cada paso dado representou un acto de xenerosidade e conciencia cara aos dereitos da infancia en todo o mundo.

Desde o Colexio, queremos agradecer a todas as persoas participantes, colaboradores/as e patrocinadores/as que fixeron posible este evento. Grazas ao seu apoio e compromiso, estamos contribuíndo activamente a crear un mundo máis xusto e equitativo para todos os nenos e nenas.

Esperamos con entusiasmo volver a organizar máis actividades solidarias que fortalezan os nosos lazos como comunidade e nos inspiren a seguir traballando por un mundo mellor!


VÍDEOS DAS DIFERENTES CARREIRAS


HORA DE LER. 5º EDUCACIÓN PRIMARIA.

hora

HORA DE LEER:
A  hora de ler realízase todos os días, de 12:00 a 12:20 horas e a súa configuración está deseñada polo titor José Manuel Rego García (3 sesións) e por Mª Pilar Iglesias Gómez (2 sesións).
No curso escolar 2023/2024, a hora de ler, realizouse todos os días en horario de 12:00 a 12:30 horas, tendo como obxectivo espertar e realzar o gusto e o pracer por ler en tempos de lecer a través do Club de lectura Leo e releo con Leo.
https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/taxonomy/term/246
Obxectivos:
•    Desenvolver o hábito lector.
•    Traballar as competencias clave, principalmente: Comunicación Lingüística, Aprender a aprender, Conciencia e expresións culturais e Social e cívica.
•    Compartir as nosas lecturas con outras persoas.
•    Promover a lectura como fonte de diversión e aprendizaxe.
•    Mellorar a través da lectura, o vocabulario, a comprensión lectora e a expresión oral e escrita.
•    Coñecemento de persoas escritoras e obras literarias galegas.
•    Fomentar o traballo en equipo a través da biblioteca escolar.
Actividades.
•    Ler o conto en distintas versións (lectura en voz alta e en voz baixa)
•    Dramatizar algún episodio do conto.
•    Colorear debuxos do conto.
•    Escoitar o conto.
•    Traballaremos coa prensa analizando noticias. Miraremos, asemade, como a mesma noticia pode ser interpretada de diferentes xeitos dependendo da persoa que a lea.
•    Traballar teatro.
Temporalización.
Na hora de ler, que se realizou todos os días  utilizáronse os seguintes libros:

1º trimestre: libro común a todos os nenos e nenas.

•    LIBRO 1º: “Mi nombre es Skywalker” de Agustín Fernández Paz da editorial SM.
O libro foi traballado nos meses de setembro e outubro do curso escolar 2023/2024 centrado na invisibilidade da xente pobre. https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2338
•    LIBRO 2º: “Delfines amigos” de Mary Pope Osborne da editorial Sm. 
O libro foi traballado en outubro e novembro do curso escolar 2023/2024 contando a importancia do medio ambiente, a lectura dos libros e as bibliotecas. https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2384   
•    LIBRO 3º: “Los hombres no pegan” de Beatriz Monco e Mabel Pierola da editorial Bellaterra.  
O libro foi traballado no mes de novembro do curso escolar 2023/2024 e conta a historia dunha familia na que observan a existencia da violencia de xénero na casa dun amigo. https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2385

2º trimestre: libro común a todos os nenos e nenas.

•    LIBRO 4º: “Segredos Soterrados” de Alba de Evan e Xabier Domínguez da editorial Xerias.
O libro foi traballado nos meses de xaneiro e febreiro e conta a historia de Lois que viaxa coa súa familia a pasar outro verán en Ribadeo. https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2386

•    LIBRO 5º: A nena do vestido de flores de Manuel Fontemoura da editorial Aira.
O libro foi traballado nos meses de febreiro, marzo e abril e conta a historia de Dania unha nena TEA.
https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2454

3º trimestre: libro común a todos os nenos e nenas.

•    LIBRO 6º: O destino de Kameko de Abel Alves da editorial Aira.

O libro foi traballado no mes de maio de 2024. Con este libro intentamos iniciar ao alumnado no mundo co cómic en galego e nunha temática como é o mundo oriental, como é Xapón que tanta curiosidade lle produce.

 

hora

PROXECTO DOCUMENTAL INTEGRADO. 5º EDUCACIÓN PRIMARIA.

pdi

O curso escolar 2023/2024, a aula de O grupo 5º de Educación Primaria traballou o ODS 16 que se centra en: "Promover sociedades xustas, pacíficas e inclusivas ". A paz, a transparencia, a rendición de contas e o estado de dereito son elementos esenciais para lograr un desenvolvemento sostible. Entre os principais obxectivos do Obxectivo 16 están para garantir o acceso en igualdade de condicións á xustiza, a toma de decisións inclusiva, participativa e representativa e o acceso público á información, así como o establecemento de institucións eficaces, responsables e transparentes e a adopción de leis e políticas non discriminatorias. a favor do desenvolvemento sostible.
Para a realización do Proxecto Documental Integral durante todo o curso escolar 2023/2024 usáronse diversos materiais entre os que se encontrar os seguintes:
•    ¡Nata y chocolate invencibles!. Alcia Borras Sanjurjo. Ed. Anaya.
•    Alzar la voz. Ana Alonso. Ed. Anaya
•    Un girasol en Kiev. Ana Alonso. Ed. Anaya.
•    Aún te quedan ratones por cazar. Blanca Álvarez. Ed. Anaya.
•    Chicas alrescate. Bruce Lansky. Ed. Anaya.
•    El árbol de la mujer dragón y otros cuentos. Ana María Shua. Ed. Anaya.
O porqué deste traballo integrado resúmese nas seguintes liñas centradas nas súas vantaxes tales como:
•    Aumenta a motivación. O alumnado alcanza unhas necesidades de rango superior.
•    Os membros dun equipo de traballo teñen a oportunidade de aplicar os seus coñecementos e competencias, e ser recoñecidos por iso, mesturando fortalezas complementarias.
•    Maior compromiso mellorando o desempeño.
•    Máis ideas.
•    Máis creatividade e a aprendizaxe.
•    Mellora a comunicación e reduce a tensión.
•    Mellores resultados, aumentando a eficiencia e a produtividade.

Obxectivo xeral:
Ser capaz de coñecer, identificar e propor modificacións no modelo actual para garantir o acceso en igualdade de condicións á xustiza, a toma de decisións inclusiva, participativa e representativa e o acceso público á información, así como o establecemento de institucións eficaces, responsables e transparentes e a adopción de leis e políticas non discriminatorias. a favor do desenvolvemento sostible.

Obxectivos específicos:

1.    Coñecer e valorar a importancia do acceso en igualdade de condicións á xustiza,
2.    Coñecer e valorar a importancia do acceso a toma de decisións inclusiva, participativa e representativa.
3.    Coñecer e valorar a importancia do acceso a información.
4.    Coñecer e valorar a importancia do establecemento de institucións eficaces, responsables e transparentes
5.    Valorar a importancia e a adopción de leis e políticas non discriminatorias. a favor do desenvolvemento sostible.
6.    Recoñecer e identificar as propias emocións en distintas situacións.
7.    Coñecer e practicar a empatía como instrumento para mellorar a convivencia cos demais.
8.    Tomar conciencia do valor que teñen os elementos da natureza e do planeta.
9.    Comprender o papel que temos en coidar o medio ambiente que nos rodea e no resto do mundo.
10.    Promover a nosa capacidade como defensoras e defensores do medio ambiente.
11.    Desenvolver unha posición crítica e participativa con respectoas leis e políticas non discriminatorias.
12.    Aprender sobre o papel das mulleres, novas e comunidades ao redor do mundo na defensa do medio ambiente.
13.    Promover accións de mobilización e incidencia polo coidado do medio ambiente nas nosas contornas educativas e comunitarias

Contidos:
1.    A xustiza. Igualdade.
2.    A toma de decisión: inclusividade, participación e representatividade.
3.    A información: acceso a información pública. 
4.    Institución internacionais: a eficacia, responsabilidade e transparencia.
5.    Leis e políticas internacionais e nacionais: non discriminatorias e a favor do desenvolvemento sostible.
6.    Diferentes emocións: tenrura, amor, odio, ira, irritación,...
7.    Papel da muller na defensa do medio ambiente.

Criterios de avaliación.
1.    Coñece e valora a importancia do acceso en igualdade de condicións á xustiza,
2.    Coñece e valora a importancia do acceso a toma de decisións inclusiva, participativa e representativa.
3.    Coñece e valora a importancia do acceso a información.
4.    Coñece e valora a importancia do establecemento de institucións eficaces, responsables e transparentes
5.    Valora a importancia e a adopción de leis e políticas non discriminatorias. a favor do desenvolvemento sostible.
6.    Recoñece e identifica as propias emocións en distintas situacións.
7.    Coñece e practica a empatía como instrumento para mellorar a convivencia cos demais.
8.    Toma conciencia do valor que teñen os elementos da natureza e do planeta.
9.    Comprende o papel que temos en coidar o medio ambiente que nos rodea e no resto do mundo.
10.    Promove a nosa capacidade como defensoras e defensores do medio ambiente.
11.    Desenvolve unha posición crítica e participativa con respectoas leis e políticas non discriminatorias.
12.    Aprende sobre o papel das mulleres, novas e comunidades ao redor do mundo na defensa do medio ambiente.
13.    Promove accións de mobilización e incidencia polo coidado do medio ambiente nas nosas contornas educativas e comunitarias

Indicadores de logro ou desempeño.
1.    Coñece o acceso do acceso á xustiza en España e o compara con outros países do mundo. 
2.    Coñece a toma de decisións de organizacións como UNICEF, OTAN e a UE si son inclusivas, participativas e representativas.
3.    Coñece e valora a importancia do acceso a información veraz e de calidade na internet. 
4.    Coñece o funcionamento de institucións eficaces, responsables e transparentes en España.
5.    Valora a importancia de leis e políticas non discriminatorias. a favor do desenvolvemento sostible propostas por España para o desenvolvemento da Axenda 2030.
6.    Recoñece e identifica as propias emocións en distintas situacións.
7.    Coñece e practica a empatía como instrumento para mellorar a convivencia cos demais.
8.    Comprende o papel que temos en coidar o medio ambiente que nos rodea e no resto do mundo.
9.    Promove a nosa capacidade como defensoras e defensores do medio ambiente.
10.    Desenvolve unha posición crítica e participativa con respecto as leis e políticas non discriminatorias.
11.    Aprende sobre o papel das mulleres, novas e comunidades ao redor do mundo na defensa do medio ambiente.
12.    Promove accións de mobilización e incidencia polo coidado do medio ambiente nas nosas contornas educativas e comunitarias

Contribución ás competencias clave e transversais e competencias claves da unión europea:
O desenvolvemento deste Proxecto Documental Integrado contribuirá ao desenvolvemento do conxunto das competencias claves definidas no marco normativo, contribuíndo as seguintes:  comunicación lingüística; competencia matemática e competencias básicas en ciencia e tecnoloxía; competencia dixital; aprender a aprender; competencias sociais e cívicas; sentido de iniciativa e espírito emprendedor e conciencia e expresións culturais. En especial destacar as competencias sociais e cívicas xa que llos diferentes coñecementos que desenvolveremos e a aplicación dos mesmos por parte dos alumnos na súa vida diaria, dotándolles das estratexias necesarias para unha mellora da convivencia cos demais e con iso un mellor desenvolvemento social e persoal nos diferentes aspectos da súa vida; aprender a aprender e sentido de iniciativa e espírito emprendedor.  

Número de sesións: unha por semana.
Temporalización:  durante todo o curso en sesións de 50 minutos cada unha.
Metodoloxía: traballouse a través dunha metodoloxía activa e do descubrimento guiado, para que o alumno sexa capaz de construír as súas propias aprendizaxes de maneira autónoma. Apoiarémonos na maioría das actividades de soporte dixital, priorizando en todo momento o traballo a través da comunicación oral, axustándonos ás características do alumnado.
    O PDI, “Todos xuntos melloramos o noso mundo”, desenvolveuse en dúas fases.
A primeira das fases, durante os dous primeiros trimestres facendo referencia a como atopamos o noso mundo e as diversas accións que vai realizando a sociedade, unhas que axudan a mellorar o noso planeta e outras que son necesarias melloralas. As actividades realizadas ao longo da primeira fase que permitiron ao alumnado de 5º de Educación Primaria ver como se atopa o noso mundo foron:
1º) Outubro : presentación do PDI de 5º de Ed. Primaria para o curso escolar 203/2024. (Día das bibliotecas escolares). https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2277
2º) Día da alimentación. Co lema “Fame cero” (semana do 19 a 21 de outubro).
https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2271
3º) Mes da ciencia. Como a ciencia mellora a calidade de vida e o coidado do planeta (mes de novembro). https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2333
 4º) Dereitos da infancia. (20 de novembro). https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2322
5º) PLAN Director (21 de novembro). https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2332
6º) Reflexión sobre o libro “Mi nombre es Skywalker”.  https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2338
7º) Reflexión sobre o libro “Los hombres no pegan”.  

hombres
https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2385


8º) Reflexión sobre o libro “Delfines amigos”.  

delfines
https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2384

A segunda das fases, comezou no mes de febreiro de 2024. O alumando partiu da frase do libro Guerra e paz “Pese a todo lo malo que hay en la vida, la humanidad va dejando atrás, poco a poco, lo peor que ella arrastra”
9º) Semana da prensa (6 ao 10 de marzo) Buscando noticias relacionadas sociedades xustas, pacíficas e inclusivas. O alumnado puido observar cales son as diferenzas entre as sociedades occidentais, orientais e países nos que aínda son gobernadas por ditadores.  

semana
https://newspapermap.com/#41.05102,-6.18765,5z

https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2486

10º) A seguinte actividade centrouse na investigación propiamente dita do PDI establecendo cales son as ideas que teñen que tratar. Para o cal utilizamos a técnica de lapis ao centro recollendo as seguintes ideas que deben investigar.
Idea 1: que entendemos por sociedades xustas, pacíficas e inclusivas?
Idea 2: de onde ven o termo inclusivo?
Idea 3: a inclusión e o mesmo que integración?
Idea 4: que son os Obxectivos de Desenvolvemento Sostible?
Idea 5: alternativas ao desenvolvemento sostible.
Idea 6: un planeta con sociedades xustas, pacíficas e inclusivas..
Idea 7: países xustos, pacíficos e inclusivos.
Idea 8: España é un país, xusto pacífico e inclusivo?
Idea 9: obxectivos de España para alcanzar o ODS 16 e ser un país máis xusto, pacífico e inclusivo.
Unha vez centradas cales son as ideas que son obxecto de investigación o alumnado reunido en grupo decidiron como repartir o traballo e as características do mesmo. O reparto foi o seguinte:

“Todos xuntos melloramos o noso mundo”,
Temas    Responsables    Temas    Responsables
Idea 1: que entendemos por sociedades xustas, pacíficas e inclusivas?    Sara Álvarez    Idea 7: países xustos, pacíficos e inclusivos.     Francisco e Hamed
Idea 2: de onde ven o termo inclusivo?    Myrom.     Idea 8: España é un país, xusto pacífico e inclusivo?     Desiré e Jordana
Idea 3: a inclusión e o mesmo que integración?    Valeria    Idea 9: obxectivos de España para alcanzar o ODS 16 e ser un país máis xusto, pacífico e inclusivo.     Yara, Tiago e Mateo
Idea 4: que son os Obxectivos de Desenvolvemento Sostible?    Valery     ÍNDICE    Jeray e Tiago
Idea 5: alternativas ao desenvolvemento sostible.    Anais    PORTADA    Sara Arias.
Idea 6: un planeta con sociedades xustas, pacíficas e inclusivas.    Sara Arias e Jeray       
Aspectos común do traballo:
•    Letra: Celtic. Tamaño 12. Título 16 en negrita. Separación 1,5 entre liñas.
•    Cada un dos apartados deberá estar redactado en galego e cunha fotografía, ben feita polo alumno/a ou que se obteña da internet libre de uso. Esta foto deberá conducir a un enlace dun vídeo relativo a temáticas explicada.
 
11º) A seguinte actividade centrouse na aplicación práctica do PDI centrándose no exemplo da Comunidade Galega e a súa organización e aspectos participativos na súa xestión e organización. Saída escolar ao Parlamento e Xunta de Galicia. https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2442
12º) A última das actividades centrouse na confección da investigación en formato pdf respectando as normas e indicacións establecidas.   

AVALIACIÓN:
Será continua, baseada na observación diaria, mediante a recollida de datos segundo un rexistro de ítems. Para avaliar o resultado utilizaremos a seguinte táboa de dobre entrada, sendo avaliada por cada un dos alumnos/as e polo docente. A táboa indícase os seguintes aspectos (SI (S), NON (N), Mellorable (Me).
Avaliación profesorado: cos indicadores Si, Non, Mellorable.
A experiencia resultou satisfactoria?           
Cal foi o sentir do alumnado?           
Os nenos/as foron protagonistas?           
Participaron as familias?           
O alumnado expuxo  o seu proxecto?           
Foi axeitada a temporalización?           
Acadáronse os obxectivos específicos propostos?           
As actividades resultaron atractivas?           
Os recursos proporcionados pola biblioteca foron os axeitados?           
A metodoloxía de aprendizaxe por proxectos resulta ben?           
Desenvolvemos os obxectivos iniciais?           
O proxecto aplicase a vida cotiá do alumnado?           

Avaliación do alumnado: cos indicadores Si, Non, Mellorable.
A experiencia resultouche satisfactoria?           
Te consideraches que fuches o protagonista da actividade?           
A túa familia axudouche a entender os libros?           
Fuches quen de expoñer o proxecto ante os teus compañeiros/as?           
Deuche tempo a ler cada un dos libros?           
Fuches capaz de resolver os problemas que se lle presentaban a cada un dos personaxes?           
Gustáronche os libros?           
Serías capaz de aplicar o que aprendiches para conseguir novos amigos/as?           
Gustouche a maneira de traballar os contos a través do diálogo e o intercambio cos compañeiros/as?           
Resultouche interesante o que liches nos libros?           

Como conclusión, destacar que cando as persoas dialogan e saben escoitar e poñerse no lugar dos outros, é indiscutible os resultados melloran así como a convivencia e relación cos demais. A valoración do traballo foi en aumento ata o punto de pasar, dunha estratexia de motivación e de resolución de problemas, a darlles capacidade para tomar decisións, planificar e conducir os mesmos procesos dos que son protagonistas.

MOCHILA VIAXEIRA.5º ED. PRIMARIA.

mochilas

MOCHILAS VIAXEIRAS:

O curso escolar 2023/2024 o alumnado de  5º Educación Primaria curso utilizaron dúas mochilas viaxeiras que foron intercambiadas cada quince días durante todo o curso. O traballo do alumnado queda reflectido nos debuxos que se acompañan nos libros configurados para elo.
As mochilas viaxeiras permiten ao alumnado un préstamo por un período de quince días, para compartir coas familias o contido da mesma. O  contido do material foi escollido polo titor de  5º curso de Educación Primaria, supervisado pola biblioteca e procurando que teña a maior variedade de textos e formatos para que o alumando poida elixir.
Acompañan a estes materiais “O diario da mochila” no que, tanto os nenos/as como as súas familias, aportan a súa opinión, novas creacións, debuxos, achegas, …, sobre o contido da mochila.
O material que acompaña a mochila do alumando de 6º curso de Educación Primaria foi o seguinte.
    
1º mochila:

•    Lingua Galega. Megatoxos e o aprendiz de druída. Ed. Xerais.
•    Lingua castelá. El último curso en Torres de Malory. RBA
•    Papagaio. Nº 9. Os dinosaurios, dos libros aos videoxogos
•    Reportero DOC. Nº 282. ¡Bienvenidos a Japón!

2º mochila:
•    Lingua Galega. Megatoxos e os templarios da luz. Ed. Xerais.
•    Lingua castelá. Quinto grado en Torres de Malory. RBA
•    Papagaio. Viaxe á Galicia medieval.
•    Reportero DOC. Nº 283. ¿Quién inventó la escuela?

Como conclusión, destacar que ler en familia é unha actividade moi divertida que axuda a entrelazar lazos entre os pais e nais e os seus fillos e fillas enriquécenos a todos. Ademais, a lectura enriquece intelectualmente aos nenos e nenas, estimulando a súa imaxinación, a capacidade para resolver problemas, a memoria e a linguaxe, axúdalle a coñecer o mundo no que vive e impúlsalle a querer saber máis. Comentando as lecturas que facemos todos xuntos podemos reflexionar sobre o lido, os valores do libro infantil e xuvenil que escollésemos, explorando nosos propios sentimentos. É, en definitiva, unha axuda na educación dos nosos fillos, polo que é importante proporcionarlle ao alumnado lecturas estimulantes, acompañalos no descubrimento do pracer da lectura, sendo un hábito moi saudable e cheo de beneficios.

mochila_fotos