blogue deGuille Souto

OBXETIVOS XERAIS E PRIORIDADES DO PLAN DE ORIENTACIÓN 2023/2024

Achéganse os obxectivos xerais e as prioridades do Plan de Orientación para o curso 2023-2024.

ESPAZO COMPARTIDO

Hacemos llegar toda la información relativa al título universitario Espazo Compartido. Es una formación académica para formar a personas con discapacidad cognitiva en habilidades sociolaborales.    El objetivo de este título es garantizar el acceso a los estudios universitarios y proporcionar formación específica en competencias laborales. El programa tiene una duración de dos años y la fecha de preinscripción para la promoción del año 2023/2024, se realizará del 27 de marzo al 19 de mayo y ya está disponible para el alumnado que desee anotarse. El enlace al formulario de preinscripción es el siguiente: https://acortar.link/CK6y0G   En los documentos adjuntos, tienes más información sobre:

  • Las fechas para la realización de las pruebas selectivas y de la matriculación.
  • Los requisitos de acceso al programa de ESPAZO COMPARTIDO.
  • Otra información sobre el título que puede ser de interés (precio de la matrícula, asignaturas, prácticas en empresas, entre otros).
  • Un par de vídeos promocionales de nuestro título propio con el fin de que obtengáis mayor información.

 EC corto subtitulado.mp4  EC_testimonio_subtitulado.mp4         

CAMPUS DE VERÁN GALLAECIA

La Universidade da Coruña ha abierto hasta el 15 de junio el plazo de inscripción al Campus de Verano Gallaecia, una iniciativa que se celebra por primera vez este año y que está financiada por la Fundación ONCE.La actividad, de carácter gratuito, está impulsada desde el programa Espacio Compartido. El objetivo es favorecer la formación en habilidades personales, sociales y competencias básicas para la empleabilidad y el fomento de la inclusión laboral de jóvenes con discapacidad cognitiva.Junto a la Universidade da Coruña (UDC), en este campamento colaboran varias entidades con experiencia en la atención a personas con discapacidad intelectual: Universidade de Vigo (UVigo), Fundación Abrente – Proyecto ENKI, y la Asociación de Síndrome de Down Ourense.El Campus de Verano Gallaecia de celebrará en el campus coruñés del 1 al 9 de julio y oferta 34 plazas. Combinará actividades de formación y orientación vocacional, de creatividad y empoderamiento para el uso de las nuevas tecnologías, y propuestas de ocio y esparcimiento, con diversas salidas en el área metropolitana de A Coruña y Costa da Morte. Todas las personas participantes se alojarán en la Residencia Universitaria Elvira Bao (UDC - Campus de Riazor).Se trata de la primera actividad de estas características en Galicia, dirigida de forma específica a personas jóvenes que se encuentran en un periodo de formación laboral y orientación vocacional y que buscan empleo de forma activa o que acaban de encontrar su primera oportunidad laboral.Al igual que el público destinatario de Espacio Compartido, el campus de verano se dirige a personas jóvenes de entre 18 y 30 años que tengan acreditado un diagnóstico de discapacidad intelectual, del desarrollo o de trastorno de espectro del autismo. Asimismo, deben estar inscritas en el Sistema de Garantía Juvenil de forma previa al desarrollo del campus. El plazo de inscripción está abierto desde el 2 de mayo hasta el 14 de junio de 2023. Toda la información sobre la inscripción está disponible en este enlace y para cualquier duda se puede contactar en el correo programa.ecompartido@udc.esLa participación en el Campus de Verano Gallaecia es gratuita gracias al apoyo del Programa operativo de empleo juvenil 2014-2020, cofinanciado por el Fondo Social Europeo y la iniciativa de empleo juvenil Campus de Verano Unidiversidad.

GUÍA DE ACCESO Á UNIVERSIDADE

Compartimos la información sobre la guía de acceso y admisión a la universidad 2023/2024.Se trata de una guía interactiva con enlaces a los recursos directamente desde la misma. Podéis encontrarla a continuación: GUÍA DE ACCESO UNIVERSITARIO 2023-2024 

TALLER DE PROBLEMAS CONDUTUAIS

Informamos da próxima realización do Taller para pais que lanzamos neste mes de maio De novo constará dunha sesión teórica e outra práctica, ofrecendo tanto horario de mañá como de tarde, polo que a frecuencia destes talleres será quincenal.O taller centrarase en Problemas de conduta: establecemento de normas e límites. Levarase a cabo o venres 12 e o venres 26 de maio. Horario de mañá 10:30 e horario de tarde ás 19:00.O coste mensual total por persoa (inclúe as dúas sesións) para socios é de 20€, para non socios 40€.Plazo de inscripción ata o 9 de maio a través do contacto 604025589 ou do correo adahpoourense@gmail.com, onde tamén poderán solicitar máis información se o desexan. As plazas son limitadas.Agradecemos difusión e esperamos que este novo proxecto sexa de proveito para as familias.   

INFORMACION COMPLEMENTARIA TRASTORNOS DE COMUNICACION E DA LINGUAXE

1º Estes trastornos deben estar asociados a necesidades educativas especiais. Son alumnos que presentan dificultades de orixe moi diversa para comprender e expresarse que limitan significativamente a aprendizaxe, a interacción e participación social e que requiren apoios específicos e focalizados.

2º Non deben confundirse con outros trastornos que puidesen dar lugar a problemas tamén relacionados con certos aspectos da linguaxe.

Para estes efectos, facilitamos información e criterios que nos proporcionaron técnicos do Ministerio de Educación para que quede claramente acoutado o TRASTORNO DA COMUNICACIÓN E DA LINGUAXE a que fai referencia a convocatoria e que están baseados en clasificacións internacionais.

 
TRASTORNOS DA COMUNICACIÓN

Trastorno da linguaxe

A. Dificultades persistentes na adquisición e uso da linguaxe en todas as súas modalidades (falado, escrito, de signos ou outro) debido a deficiencias na comprensión ou á produción:

1. Vocabulario reducido

2. Estrutura gramatical limitada

3. Deterioración do discurso.


B. As capacidades da linguaxe están notablemente por baixo do esperable á súa idade, provocando limitacións funcionais na comunicación eficaz, participación social, logros académicos ou desempeño laboral.

 

C. O inicio dos síntomas prodúcese nas primeiras fases do desenvolvemento.

 

D. As dificultades non se poden atribuír a unha deterioración auditivo ou sensorial, disfunción médica ou afectación neurológica e non se explica mellor por discapacidade intelectual ou atraso global do desenvolvemento.

    • Trastorno fonológico  

    • Trastorno da fluidez de inicio na infancia (tatexo)  

    • Trastorno da comunicación social (pragmático)   

    • Trastorno da comunicación non especificado 

 

Os trastornos graves da comunicación e da linguaxe non deben confundirse cos trastornos específicos da aprendizaxe. Estes últimos non se atopan entre os colectivos aos que se dirixe a convocatoria.

Neste senso, considéranse trastornos específicos da aprendizaxe, segundo a mesma clasificación internacional:

  • Trastorno de aprendizaxe con dificultades na lectura ( dislexia)  

  • Trastorno de aprendizaxe con dificultade na expresión escrita  

  • Trastorno de aprendizaxe con dificultade matemática ( discalculia) 

 

INFORMACION SOBRE ESCOLARIZACION COMBINADA

NO CASO DE ESCOLARIZACIÓN COMBINADA O CENTRO TRAMITADOR DEBE SER O CENTRO DE ESTUDIOS ORDINARIO. ( Non o centro de Educación Especial).Nestes casos o orientador deberá informar da idoneidade de complementar os apoios da escolarización combinada con esta convocatoria de axudas de necesidades específicas. Non son incompatibles.

 

 

INFORMACION COMPLEMENTARIA TRASTORNOS DE COMUNICACION E DA LINGUAXE

1º Estes trastornos deben estar asociados a necesidades educativas especiais. Son alumnos que presentan dificultades de orixe moi diversa para comprender e expresarse que limitan significativamente a aprendizaxe, a interacción e participación social e que requiren apoios específicos e focalizados.

2º Non deben confundirse con outros trastornos que puidesen dar lugar a problemas tamén relacionados con certos aspectos da linguaxe.

Para estes efectos, facilitamos información e criterios que nos proporcionaron técnicos do Ministerio de Educación para que quede claramente acoutado o TRASTORNO DA COMUNICACIÓN E DA LINGUAXE a que fai referencia a convocatoria e que están baseados en clasificacións internacionais.

 
TRASTORNOS DA COMUNICACIÓN

Trastorno da linguaxe

A. Dificultades persistentes na adquisición e uso da linguaxe en todas as súas modalidades (falado, escrito, de signos ou outro) debido a deficiencias na comprensión ou á produción:

1. Vocabulario reducido

2. Estrutura gramatical limitada

3. Deterioración do discurso.


B. As capacidades da linguaxe están notablemente por baixo do esperable á súa idade, provocando limitacións funcionais na comunicación eficaz, participación social, logros académicos ou desempeño laboral.

 

C. O inicio dos síntomas prodúcese nas primeiras fases do desenvolvemento.

 

D. As dificultades non se poden atribuír a unha deterioración auditivo ou sensorial, disfunción médica ou afectación neurológica e non se explica mellor por discapacidade intelectual ou atraso global do desenvolvemento.

    • Trastorno fonológico  

    • Trastorno da fluidez de inicio na infancia (tatexo)  

    • Trastorno da comunicación social (pragmático)   

    • Trastorno da comunicación non especificado 

 

Os trastornos graves da comunicación e da linguaxe non deben confundirse cos trastornos específicos da aprendizaxe. Estes últimos non se atopan entre os colectivos aos que se dirixe a convocatoria.

Neste senso, considéranse trastornos específicos da aprendizaxe, segundo a mesma clasificación internacional:

  • Trastorno de aprendizaxe con dificultades na lectura ( dislexia)  

  • Trastorno de aprendizaxe con dificultade na expresión escrita  

  • Trastorno de aprendizaxe con dificultade matemática ( discalculia) 

 

INFORMACION SOBRE ESCOLARIZACION COMBINADA

 

NO CASO DE ESCOLARIZACIÓN COMBINADA O CENTRO TRAMITADOR DEBE SER O CENTRO DE ESTUDIOS ORDINARIO. ( Non o centro de Educación Especial).Nestes casos o orientador deberá informar da idoneidade de complementar os apoios da escolarización combinada con esta convocatoria de axudas de necesidades específicas. Non son incompatibles.

 

BECAS MEC para o alumnado con necesidades específicas de apoio educativo

Axudas dirixidas a alumnado que presenta unha necesidade específica de recibir apoio educativo derivado dalgunha das siguientes situacións:

- Discapacidade.

- TDA e TDAH

- Trastorno grave da conducta o da comunicación ou a linguaxe.

- Trastorno do espectro autista.

- Altas capacidades

Poderase pedir desde o 19 de maio ata o 30 de setembro de 2022

Resolución do BOE:https://www.boe.es/diario_boe/txt.php?id=BOE-B-2022-15578

Convocatoria: https://www.pap.hacienda.gob.es/bdnstrans/GE/es/convocatoria/828264/document/732966

Todo o proceso de solicitude da bolsa realízase a través da sede electrónica do Ministerio de Educación e Formación Profesional. Unha vez cuberto, terás que imprimir o formulario de solicitude (un PDF) e presentalo no centro educativo no que vas estudar, se non tes certificado electrónico.

 

ESTUDOS QUE ABRANGUEN AS BOLSAS DO MEC

SE PARA O PROXIMO CURSO (22/23)TEN PREVISTO MATRICULARSE EN:1
  • CFGM. 

  • CFGS.  

  • BACHARELATO.  

  • CICLO FORMATIVO DE GRAO BASICO. 

  • ENSINANZAS ARTISTICAS         PROFESIONALES         (INCLUÍDO O GRAO PROFESIONAL DE  MUSICA). 

  • ENSINANZAS DEPORTIVAS. 

  • ENSINANZAS ARTISTICAS         SUPERIORES. 

  • ESTUDIOS DE IDIOMAS (EN         ESCOLAS OFICIALES). 

  • ESTUDIOS UNIVERSITARIOS CONDUCENTES A OBTENCIÓN DO TÍTULO DE GRAO OU DE  MASTER 

  • ESTUDIOS         SUPERIORES EQUIVALENTES A GRAO UNIVERSITARIO. 

  • ESTUDIOS RELIGIOXOS SUPERIORES. 

  • CURSO DE PREPARACION PARA ACCESO A UNIVERSIDADE PARA MAIORES DE 25 ANOS 

  • CURSOS DE ACCESO E CURSOS DE  PREPARACION  PARA AS A PROBAS DE         ACCESO E CURSOS DE FORMACION         ESPECIFICOS PARA O ACCESO A CICLOS FORMATIVOS DE GRAO MEDIO E SUPERIOR IMPARTIDOS EN CENTROS PUBLICOS E         PRIVADOS CONCERTADOS QUE TEÑAN         AUTORIZADAS ENSINANZAS DE FORMACION         PROFESIONAL

  • DEBE CUBRILA-SOLICITUDE. O PRAZO PARA A CONVOCATORIA DE XERAL  REMATA O 12 DE MAIO DE 2022.

  • (UNHA VEZ REMATADO O PRAZO, AS SOLICITUDES REMITIDAS POSTERIORMENTE SERÁN DENEGADAS POLA CAUSA DE FORA DE PRAZO).

1VALIDO SALVO ERRO OU OMISION.

 

 

 

ESTUDOS QUE ABRANGUEN AS BOLSAS DO MEC

SE PARA O PROXIMO CURSO (22/23)TEN PREVISTO MATRICULARSE EN:1
  • CFGM. 

  • CFGS.  

  • BACHARELATO.  

  • CICLO FORMATIVO DE GRAO BASICO. 

  • ENSINANZAS ARTISTICAS         PROFESIONALES         (INCLUÍDO O GRAO PROFESIONAL DE  MUSICA). 

  • ENSINANZAS DEPORTIVAS. 

  • ENSINANZAS ARTISTICAS         SUPERIORES. 

  • ESTUDIOS DE IDIOMAS (EN         ESCOLAS OFICIALES). 

  • ESTUDIOS UNIVERSITARIOS CONDUCENTES A OBTENCIÓN DO TÍTULO DE GRAO OU DE  MASTER 

  • ESTUDIOS         SUPERIORES EQUIVALENTES A GRAO UNIVERSITARIO. 

  • ESTUDIOS RELIGIOXOS SUPERIORES. 

  • CURSO DE PREPARACION PARA ACCESO A UNIVERSIDADE PARA MAIORES DE 25 ANOS 

  • CURSOS DE ACCESO E CURSOS DE  PREPARACION  PARA AS A PROBAS DE         ACCESO E CURSOS DE FORMACION         ESPECIFICOS PARA O ACCESO A CICLOS FORMATIVOS DE GRAO MEDIO E SUPERIOR IMPARTIDOS EN CENTROS PUBLICOS E         PRIVADOS CONCERTADOS QUE TEÑAN         AUTORIZADAS ENSINANZAS DE FORMACION         PROFESIONAL

  • DEBE CUBRILA-SOLICITUDE. O PRAZO PARA A CONVOCATORIA DE XERAL  REMATA O 12 DE MAIO DE 2022.

  • (UNHA VEZ REMATADO O PRAZO, AS SOLICITUDES REMITIDAS POSTERIORMENTE SERÁN DENEGADAS POLA CAUSA DE FORA DE PRAZO).

1VALIDO SALVO ERRO OU OMISION.

 

 

Distribuir contido