blogue demquintans

África contada

Onte, día 11 de novembro, conmemorábase o día das librarías. Con tal motivo o departamento de francés quixo render tributo a este acontecemento e invitou a Samuel Mountoumnjou para que lles contara historias aos nosos alumnos.

Este contacontos, de orixe camerunés, aínda que vive en España dende hai algúns anos, adícase tamén ao ensino. Nestes intres atópase en Galicia facendo unha xira por centros culturais e institutos propagando a literatura oral africana, na que el foi educado.

Faise rapidamente co público e, en especial, cos rapaces dende que sae á escena ataviado coas roupas típicas do seu país e acompañado por diversos obxectos que servirán de ilustración para a compresión dos seus contos.

O venres deleitounos cun primeiro conto “L’éléphant qui perdit son oeil”  adaptado dunha fábula de orixe camerunesa, para pasar despois a un conto etíope “C’est qui le roi?

Os alumnos axudábano no seu labor, colaborando na interpretación das distintas personaxes. Axiña se conseguiu un nivel alto de complicidade co público asistente. Temos que dicir que pasamos un bo rato no día da conmemoración do Armisticio de 1918 que marca o final dos combates da primeira guerra mundial, día festivo en Francia. Pasámosvos algunhas fotos tomadas durante o acto.

(Estas fotos e outras poden verse facendo clic aquí)

Sous le ciel de La Corogne

Lembrando a lexendaria canción de Edith Piaf "Sous le ciel de Paris", poidemos escoitar aos alumnos participantes no intercambio con Fontenilles (Francia) na sala de usos múltiples, o pasado 16 de outubro.

Unha nova edición do noso intercambio para alumnos de 3º e 4º da ESO púxose en marcha e 30 alumnos do collège Irène Joliot-Curie visitáronnos na nosa cidade a semán pasada..

As actividades realizadas foron moitas e os lazos estreitábanse cada vez máis. Agora toca o intercambio epistolar ata que chegue a primavera, aló polo mes de abril devolverémoslles a visita.

O momento da despedida foi triste pero esa tristeza hase ir tornando pouco a pouco en ilusión ante o achegamento da data elexida para viaxarmos nós ata terras galas.

Nestes días fixemos moitos amigos, agardamos que esa amizade que comeza, perdure moito tempo. Estamos seguros que na segunda parte deste intercambio verase fortalecida. Ata pronto amigos.

À très bientôt. Bises de nous tous.

Ampliación: O programa Boas Tardes da CRTVG recolleu a visita cando os rapaces visitaron Cambados. Aquí podes velo.

Festa da Chandeleur 2015

Durante esta semana e maila pasada, nas clases de francés estivemos festexando a "Chandeleur". Festa tradicional en Francia cunha orixe relixiosa (a presentación do neno Xesús no templo aos corenta días do seu nacemento) pero tamén pagana, ainda moito mais antiga, con rituais de purificación da terra mediante o lume,  para levar a cabo  unha boa semente e posteriormente unha boa colleita. No que atinxe á  gastronomía o prato por excelencia son as "crêpes" elaboradas con fariña de trigo "sarrassin ou froment", que representa a riqueza da terra.

(fai clic para velas todas)

Primeiramente cunha sesión de inmersión no significado da festa (orixes, refraneiro, ritos ancestrais da cultura bretona, receitas) para pasar logo a degustar unhas deliciosas crêpes elaboradas polos nosos alumnos ... Para enriquecelas un pouco mais, se cabe, engadímoslles doce de leite, nata, xarope de chocolate, zucre e moitas cousas mais. Vive la Chandeleur!!! "

chandeleur.jpg

Viaxe á rexión de Midi-Pyrénées

Dende o día 23 ata o 29 de abril, un grupiño de 11 alumnos de 3º e 4º  da ESO desprazaranse a Francia acompañados pola profesora de francés Mª Jesús Quintáns Rodríguez. Durante a súa estadía no país veciño serán acollidos no collège de Fontenilles, localidade situada a 25 km. de Toulouse. A viaxe ten dous obxectivos principais: lingüístico (facer progresar aos alumnos e suscitar o interese pola lingua e a cultura francesas) e social (descubrir a rexión mediante a inmersión familiar e escolar).

Ademáis das actividades realizadas no collège, o grupo  visitará as cidades de Toulouse e Carcasonne.

O traballo en común co collège de Fontenilles vense dando dende o curso 2010-11 mediante a correspondencia epistolar dos alumnos que continúa no presente curso. Mediante esta viaxe que agora se leva a cabo, é intención do departamento de francés sentar as bases para poder efectuar un intercambio de alumnos nos vindeiros anos.