Visita de persoeiros: José Alfeirán Rodríguez

Para acceder a todas as imaxes pinchar no enlace

Onte, 14 de marzo, recibimos a visita do catedrático e historiador José Alfeirán Rodríguez, no marco dunha actividade coordinada polo profesor de Xeografía e Historia Abel Fernández Maroño, en colaboración co EDLG. Logo do recibimento e presentación realizados pola directora Isabel Ruso de Lago, deu comezo o seu relatorio nun Salón de Actos ateigado, destacando a presenza de varios profesores e profesoras e mais o alumnado dos 1ºs de Bacharelato de CC. Sociais e Humanidades xunto co de Letras. O profesor, erudito en Historia Contemporánea, explicoulle á mocidade o contexto sociopolítico no que se desenvolvería o nacemento e primeiros anos de vida na cidade herculina dunha das coruñesas con máis proxección internacional: María Casares.

Reputada actriz de teatro e cine, houbo de trasladar a súa residencia a Francia, con apenas oito anos, cara a un longo exilio, ao ser represaliado o seu pai, Santiago Casares Quiroga, quen fora ministro e xefe de Goberno da Segunda República Española, baixo a presidencia de Manuel Azaña.

Nunha lección maxistral, o profesor Alfeirán engaiolou un auditorio con diversas curiosidades explicadas a partir do álbum fotográfico familiar conservado. Así, entre outras, explicou o seu segundo nome, Victoria, cunha foto onde aparece unha pequecha María, vestida cun curioso vestidiño “pelele”, coas pernas espidas. Seica a gadaña da tuberculose deixara varias fendas familiares e por iso, os pais decidiron vestila deste xeito, mesmo no cru inverno, para que se fixese forte e aturase todos os embates das doenzas infantís, co fin de que saíse vitoriosa no duro camiño da vida.

Outra fotografía que deu pé a interesantes comentarios, foi a dunha María moza, xa na súa faceta artística, nunha estampa que daquela resultaba irreverente: abrazada a un rapaz e ataviada seguindo a moda das mulleres “flappers” americanas, unha adiantada aos seus tempos.

En definitiva, unha charla que suscitou o interese do alumnado e do profesorado alí presente. Tralo acto, o historiador foi agasallado cun prato de Sargadelos, entregado pola directora Isabel Ruso de Lago. Asemade, a coordinadora do EDLG, Teresa Pastor Novo, aproveitou para lembrarlle ao auditorio que aquí, na nosa cidade, foron creadas as Irmandades da Fala en 1916, sendo un dos seus principais obxectivos impulsar o uso do galego en todos os ámbitos sociais e culturais, polo que lle agradeceu dobremente o seu labor divulgativo empregando a nosa lingua e, en xeral, o seu compromiso coa cultura propia, ao mergullarnos nunha intensa viaxe  pola vida da grande actriz coruñesa, María Casares. Por todo isto, a coordinadora, en representación do EDLG, tamén lle fixo entrega dun agasallo de cerámica galega.

Teresa Pastor Novo

Coordinadora do EDLG