Celebración do Día das Letras Galegas: hogano, dobre festa!

Para acceder a todas as fotos pinchar no enlace

Celebrouse no centro tan senlleira data, adicada este ano a Francisco Fernández del Riego, o polifacético fundador da Editorial Galaxia, quen destacou cunha impecable traxectoria vencellada non só ao mundo da cultura, senón tamén ao da actividade política. Traballáronse nas aulas as diversas facetas deste esgrevio intelectual, continuador do ideario do Grupo Nós e, xa antes, das Irmandades da Fala, un de cuxos membros, por certo, Xohán Vicente Viqueira, foi catedrático de Filosofía neste instituto. Así, montouse no vestíbulo principal do 1º andar do Edificio histórico unha exposición co material enviado pola Secretaría Xeral de Política Lingüística e cunha selección de libros do dito autor e tamén doutros escritores que fixeron cadansúas versións da súa semblanza.

Alén disto, dentro da Semana das Letras Galegas, unha profesora substituta do noso departamento, Alba María Rodríguez, recoñecida cantante e regueifeira, impartiu un obradoiro destes cantares improvisados para o alumnado de 3º e 4º da ESO. Ademais de pasaren un tempo moi divertido, as alumnas e alumnos constataron que cómpre recuperar estas manifestacións da literatura oral, facendo que este xénero sexa atractivo para as xeracións máis novas, onde teñen cabida cuestións de actualidade como o ecoloxismo, o feminismo, a loita contra a discriminación, e máis temas de interese para a rapazada.

E, nunha marabillosa serendipia, hogano o Día das Letras Galegas cómpre festexalo con foguetes de sete estalos, porque tamén se cumpren os 160 anos da publicación de Cantares Gallegos, de Rosalía de Castro. Ademais, hai que lembrar que Francisco Fernández del Riego foi o principal impulsor da celebración dun día para a nosa lingua, e a primeira escritora homenaxeada non podía ser outra que a nomeada “meniña gaiteira”, da que o intelectual mindoniense foi un afervoado admirador. Tamén se fixo unha homenaxe a este feito asemade coa exposición de Fernández del Riego, e a regueifeira Alba María tivo a xentileza de cantalo nunha sinxela e á vez magnífica regueifa. Máis primaveras para as nosas letras!

Teresa Pastor Novo

(Coordinadora do EDLG)