E.N.D.L. C.E.I.P. BELESAR

EQUIPO DE NORMALIZACIÓN E DINAMIZACIÓN LINGÜÍSTICA

Este ano o E.N.D.L. ten como tarefa promover o uso do galego para que os nenos/as acaden unhas competencias boas no noso idioma.

No estudio feito o ano pasado, os alumnos/as presentan un claro dominio do castelán, tanto na escrita como na fala, polo que será preciso reforzar a lingua galega, a súa dimensión en relación con contextos vivos, nas que o alumnado perciba a utilidade da lingua.

Este é un obxectivo de todos se queremos enriquecernos e posibilitar aos nosos nenos/as aumentar as súas competencias lingüísticas, perdurar as tradicións da nosa terra e darlles a posibilidade de sentir no idioma da súa terra.

Para elo temos que dotar o galego dun espazo no que eles se sintan cómodos/as e poidan expresarse sen temores.

Hai unha crenza de que non saben falar en galego, sen embargo non pasa o mesmo co castelán. Nós por vivir nunha comunidade bilingüe temos moitas expresións, utilizamos moi poucas veces os verbos compostos,..., que fan que non usemos un castelán normativo, pero isto non parece importar, sen embargo co galego si que aparecen temores.

A lingua é un instrumento do pobo, que serve para expresarnos e deberíamos perder o medo e utilizalo indistintamente.

O E.N.D.L propón diversas actividades este anoencamiñadas a reforzar o galego: a celebración de festas como o Samaín, oMagosto, o Entroido, semana das letras galegas, os Maios,..., concursosliterarios para motivar ao alumnado o gusto polos escritos en lingua galega, eun espazo no recuncho de normalización no que atopen xogos, sorteos einformación da nosa cultura.

Animádevos a participar e lembrade que unha visión afable, moderna e útil da lingua galega depende de todos nós!