Skip to Content

BiblioInclusiva

Biblioforte e as Mulleres

Como ven sendo habitual a nosa biblioteca aposta por fomentar a igualdade de xénero fomentando a presenza de persoas destacadas nos distintos eidos.

Nesta ocasión tivemos a sorte de contar con:

  • Antía Díaz, a coñecida locutora de Radio Voz, grazas a xentileza da Consellería de Educación e Bibliotecas Escolares.
  • Sonía Hermida, periodista especializada en temas de educación e fomadora en comunicación, literatura infantil e fomento da lectura. Formación incluída no programa de Lectura e Familias.

 

Foi un pracer contar con vos. Grazas

Grazas tamén a todos os organismo que apoian a dinamización das bibliotecas e a formación dos seus usuarios.

 

 

2 Abril: D. M. Autismo

A cor azul converteuse nun símbolo do autismo, xa que, dalgún xeito, representa o que as familias e as persoas con esta condición viven a diario.

Aventurín vistése de azul para conmemorar este día 

 

Un día de merecido recoñecemento a todas as persoas con autismos e as súas familias.

Recoñecemento que, este ano, manifestamos a través da música e a poesia. 

 

Canción un amigo sin igual

Canción Puentes azules por el autismo

Canción Feliz Fanny Lu

  • Poesía: HUMANO

Humano es una bella poesía sobre autismo escrita por Tere Acosta sugerida a personas y niños con autismo.

 

Pertenezco al género humano.

Nací de un óvulo

unido a un esperma

Me pertenezco a mí mismo.

También al mundo.

Sin importar

si mi paso es lento

mi oído silente

mi vista obscura.

Carezco de un miembro

o de mente sin razón

Puedo cambiar

el color de mis ojos

la forma de mi cabello.

Adoptar otro nombre,

tener distinta bandera

seguir diferente religión.

Si un pájaro vuela

por todo un continente

si un pez cruza todos los océanos

la liebre corre traspasando fronteras

¿Por qué un papel define mi inteligencia?

¿Mi creatividad, o mi expresión?

¿Por qué un número mide la riqueza humana?

¿Su valor o su posición?

Sueño el día

que solo importe:

El color del alma,

Los propósitos de las acciones

El brillo de la mirada

El amor que exista en un corazón

Respiro, hablo, pienso, amo

Soy HUMANO

 

  • TE AMO

 

  •  KAIKUS, unha forma de poesía tradicional xaponesa, que consiste nun poema curto xeralmente baseado no asombro e na contemplación da natureza:

 

 

 

PICTOGRAMAS - INCLUSIÓN EDUCATIVA

 

Pictogramas un recurso que favorece la inclusión educativa.

 

  • POESÍAS CON PICTOGRAMAS
EL INVIERNO ESTÁ LLEGANDO CUANDO HACE MUCHO FRIO EL FANTASMA CUCUFANTE

 

  • CANCIONES CON PICTOGRAMAS
UNGA BALUNGA SOMOS TROGLODITAS BUDDY, EL TIRANOSAURIO REX
LOS PLANETAS (CANCIÓN CON PICTOGRAMAS) EN MI CASA LA CALEFACIÓN ESTAMOSS EN OCTUBRE
ENTRAMOS EN CLASE ENERO FEBRERO
EL TREN CON MIS INSTRUMENTOS CANCIÓN LA FAMILIA

 

  • CUENTOS CON PICTOGRAMAS:

 

    • COLECCIÓN EL ZOO DE LAS LETRAS 

 

LA GATA Y LA PATA -A LA BRUJA BELINDA -B LA CAJA DE CARLOTA C
EL CHIVO CHIVÓN -CH EL DRAGÓN DANILO – D EL ELEFANTE ERNESTO – E
LA FOCA FAUSTINA – F EL CANGURO GASPAR – G LA FIESTA DE ÁGUEDA -GU
EL BUHO HONORATO -H EL PICO DE PIPO – I LA FAMILIA KOHALA – K
EL LAGARTO CELESTINO – L ECOMPRENSIÓN LECTORA EL LAGARTO CELESTINO L LA GALLINA GUILLERMINA -LL
LA MONA RAMONA -M LA RANA NINA Y EL CISNE NICANOR -N COMPRENSIÓN LECTORA NINA Y EL CISNE NICANOR – N
LA SEÑORA ARAÑA -Ñ EL LOBO CORNELIO -O EL PIRATA POLICARPO -P
EL FERROCARRIL DE RIGOBERTO – RR LA MULA PIRULA -U COMPRENSIÓN LECTORA LA MULA PIRULA -U
EL VIAJE DE VALENTINA – V EL DISFRAZ DE ZACARÍAS Z COMPRENSIÓN LEC. TITINA Y EVARISTO -T

 

    • COLECCIÓN LALA LUNA 

  

JOSÉ VA AL PARQUE JOSÉ EN SU CUMPLEAÑOS JOSÉ EN LA PELUQUERÍA
JOSÉ EN LA CALLE JOSÉ EN EL SUPERMERCADO EL CAZO DE LORENZO
EL OLEDOR EXPLORADOR LA FAMILIA KOHALA NAHIARTE BY FORMARTE
EL VIAJE DE VALENTINA LOS TRES CERDITOS EL PIRATA POLICARPO
DEL CARNAVAL DE LOS ANIMALES EL POLLO PEPE EL EDIFICIO QUE HABÍA QUE ROMPER
LOS SECRETOS DEL ABUELO SAPO EL RATONCITO GLOTÓN LA SELVA LOCA
UNA CASA PARA EL CERO    

 

  • BIMODAL:  PICTOGRAMAS - LSE

   

LOS DÍAS DE LA SEMANA CANCIÓN LA RUEDA DE LOS MESES CANCIÓN EL INVIERNO ES PARA DISFRUTAR
COPO DE NIEVE CANCIÓN EL DOMINGO CUENTO-CANCIÓN YA LLEGÓ LA PRIMAVERA

 

 X

PERSONAS CON DISCAPACIDAD - INCLUSIÓN EDUCATIVA

 

Aproximación a la inclusión. Diferentes tipos de personas con discapacidad.

 

¿QUÉ ES EL SINDROME DE ASPERGER? TDAH: TU DECIDES YO TENGO UN AMIGO (AUTISMO)
“Pablito un niño con TDH” MI HERMANO LUCA (AUTISMO) EL NIÑO QUE DESEABA VOLAR (AUTISMO)
HUGO, UN AMIGO CON ASPERGER Dale la vuelta : ME GUSTA COMO SOY
“Super Lucía”  

“Ian” 

 

“Cuerdas” (P.D. Motora)
Los colores de las flores ( P.D. Visual): “Tamara” (P.D. Auditiva) MAR NAVAS (AUTISMO) 
“¿Qué sabemos del autismo? LA INCLUSIÓN HACE ... 

DIFERENTES

CUENTO SOBRE LA INCLUSIÓN

CONOCIENDO EL MUNDO...

MI HERMANA LOLA
MI SILLA DE RUEDAS LA DANZA DE LAS ABEJAS EL AMARILLO CANGREJILLO  
YO Y MARÍA SOFÍA LA GOLONDRINA EL SONIDO DE LOS COLORES

 

 

CUENTOS EN LENGUA DE SINGOS ESPAÑOLA - INCLUSIÓN EDUCATIVA

1. CARAMBUCO EDICIONES

Me he perdido

EL fabricante de humo

 El secreto de la luna
 Que lío cósmico  El sol llega tarde  La bruja horipilarda
 El rey testarudo  La magia de los colores  Saltarina
 Chim y el tiramisú Noche de reyes  El hombre más valiente del mundo

El ratoncito Pérez

 Un pastel muy especial  Pompi puff
     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. MAS CUENTOS

PULGARCITO LA RATITA PRESUMIDA EL SASTRECILLO VALIENTE
LA ZORRA Y LA CIGÜEÑA LA CIGARRA Y LA HORMIGA DON PATO Y DON PITO
 LA LIBRE Y LA TORTUGA  JUAN SIN MIEDO  RAPUNZEL

 

 CANTISEÑAS Canti señas (LS)

VOCABULARIO DE INVIERNO

 

 

ABECEDARIO DA PAZ

 

ABECEDARIO DE PAZ 

O alumnado de 1º de Reli, realiza un abecedario con palabras que fomentan a paz.

Primeiramente puxemos en común que palabras consideramos que fomentan a paz.

Unha vez elixidas buscamos e coloreamos os pictogramas e, nalgúns casos, coa colaboración da profe Sonia e Bea, aprendemos como se di esa palabra en lingua  de signos

Coas pombas portadoras de palabras de paz elaboramos un mini libro que pasará a formar parte das nosas creacións, un fondo moi interesante que día a día se vai ampliando.

Estupendo traballo!

 

 

3 DE DECEMBRO: DÍA INTERNACIONAL DAS PERSOAS CON DISCAPACIDADE

Hoxe, 3 de decembro, Día Internacional das Persoas con Discapacidade, Biblioforte, sen esquecer o lema do presente curso “A biblioteca escolar ten a palabra”(o poder da palabra na narración oral, nas novas oralidades, nos medios de comunicación...) fai fincapé nun dos seus obxectivos fundamentais, a inclusión de toda a comunidade educativa, aumentando a colección de materiais inclusivos e actividades para unha mellor atención á diversidade . 

A comunicación cos demais é unha das barreiras ás que se enfrontarán constantemente as persoas con necesidades educativas especiais e con problemas graves de audición e visión.

A linguaxe é a capacidade do ser humano para comunicarse mediante un sistema de signos ou linguaxe para el. A comunicación entre as persoas (transmisión e recepción alternativas de mensaxes entre persoas) realízase predominantemente a través da linguaxe oral, aínda que non exclusivamente xa que para as persoas con discapacidade en moitas ocasións non se pode utilizar estes medios. De xeito que establecen a comunicación por outros medios como o visual (sinais de tráfico, linguaxe de xordomudos ou bandeiras, fotografías, debuxos, xestos, etc.) e táctil (presión coa man ou o pé, lectura dos cegos mediante Braille, etc.).

A este tipo de linguaxes deberemos engadir os sistemas de comunicación aumentativo e alternativo:

-Sistema aumentativo de comunicación (cando si se pode falar con palabras pero podes usar poucas. Así que se necesita un sistema que aumente a nosa linguaxe. De aí sistema aumentativo)aumentativo

-Sistema alternativo de comunicación (usase este sistema cando a persoa non pode falar coas súa voz, así que precisa doutro sistema para comunicarse. Este sistema vai a ser unha alternativa, outra forma ou opción de comunicarse) 

 

A continuación unha selección de materiais que nos invitan a reflexionar sobre a necesidade de comunicarse do ser humano e dos diferentes de sistemas de comunicación.

  •   QUEREMOS SABER

EXPLICAR LA DISCAPACIDAD A LOS NIÑOS, EDUCAR EN LA INCLUSIÓN

 

APRENDAMOS SOBRE INCLUSIÓN DE LAS PCD

 

POR QUÉ ES TAN IMPORTANT EL BRAILLE 

 

  • QUEREMOS LER
    • EN LINGUAXE BIMODAL

JOSÉ ESTÁ CONTENTO

 

TODOS A LA MESA

 

CANCIÓN COPO DE NIEVE

 

  • COMUNICACIÓN ALTERNATIVA: LENGUA DE SIGNOS

LA MAGIA DE LOS COLORES

 

ME HE PERDIDO

 

VOCABULARIO DE ME HE PERDIDO

 

EL SOL LLEGA TARDE

 

EL PASTOR MENTIROSO

 

SALTARINA

 

ROSA CARAMELO (narración oral en galego, texto castelá e lingua de signos)

 

EL FABRICANTE DE HUMO

 

NOCHE DE REYES

 

EL RATONCITO PÉREZ

 

QUE LÍO CÓSMICO

 

LA BRUJA HORRIPILARDA

 

 

  • COMUNICACIÓN CON AUDIODISCRIPCIÓN

 LOS TRES CERDITOS 

 

EL REGALO

 

OUT OF SIGHT. 

 

MI GRAN SUEÑO 

 

PIP UNIVERSIDAD CANINA

 

ABUELA GRILLO 

 

 

  • COMUNICACIÓN AUMENTATIVA E/OU ALTERNATIVA: PICTOGRAMAS

DÓNDE ESTÁ

 

CANTICUENTO ELMER

 

EL PAJARITO ROSA

 

EL OSO SIMÓN

 

AQUÍ SUMAMOS TODOS/AS

 

FELIZ DÍA E PRACENTEIRA LECTURA!

Biblioteca Inclusiva: Cuetos con pictogramas - audiovisuales

Audiciones y videos de  literatura infantil en pictogramas

 

  • A QUE SABE LA LUNA

  • JOSÉ EN EL PARQUE

 

  • JOSÉ EN LA CALLE

  • LA COMIDA DE JOSÉ

  • JOSÉ EN EL PARQUE 

  • JOSÉ EN LA PELUQUERÍA 

  • JOSÉ EN SU CUMPLEAÑOS 

  • LA ROPA DE JOSÉ 

  • JOSÉ ESTÁ SORPRENDIDO 

  • JOSÉ ESTÁ CONTENTO 

 

BIBLIOTECA INCLUSIVA RECURSOS ONLINE

RECURSOS BIBLIOTECA INCLUSIVA

 

 

 

     
     

 

   

 RECURSOS PARA

NIÑOS CON CEGUERA

PDF

 
     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Distribuir contido


by Dr. Radut