Skip to Content

Ciencias

COMPARTINDO SABERES: Instalación de Hoteis de Insectos

Aproveitando a formación do noso alumnado de 4º, 5º e 6º recibida o 22 de marzo, na saída ao viveiro de Bóveda, “Os Trollos”, co gaio do día da árbore, onte martes, na hora de ler, tivo lugar unha actividade na que estaba invitado a participar todo o alumnado consistente na instalación dos hoteis de insectos elaborados nesta saída e dous elaborados polas familias no mes de decembro para o Belén.   Esta actividade está enmarcada no proxecto lector de centro, desde o que Voz Natura e Biblioforte queremos fomentar o coidado do medio ambiente, nesta ocasión, pondo en valor a importancia dos insectos e a súa protección, sin eles non hai vida. Desde a biblioteca ademais, buscamos fomentar o voluntariado, facilitando e incentivando compartir saberes, de aí que a instalación destes hoteis de insectos no patio organizouse en pequenos grupos nos que os asistentes á “Os Trollos” comparten información co resto do alumnado:

  • 6º A con Infantil - Hoteis familias

 

 

  • 6ºB con 1ºB

  • 5º con 2º - no horto

  

 

  • 4ºA con 3ºA

 

 

  • 4ºB con 3ºB

Nesta ocasión, aproveitando que a titora de 4ºB, Cristina, é a coordinadora de Radio Forte, utilizamos a pérgola e o equipo portátil de radio para conxuntamente realizar un programa de radio en directo a vez co alumnado de 4ºB informa ao alumnado de 3ºB sobre a construcción dun hotel de insectos e a súa funcionalidade.

Un programa no que participaron diferentes locutores e o público podía facer preguntas e comentarios. 

 

Pódes escoitar aquí o programa:

 

Grazas a todo o alumnado e profesorado participante, por colaborar nesta actividade de concienciación co medio ambiente e de colaboración solidaria de compartir cos mais pequenos os nosos coñecementos.

Parabéns!!!

Día I. das Matemáticas

A 40ª Conferencia Xeral da UNESCO proclamou o 14 de marzo de cada ano Día Internacional das Matemáticas (Resolución 40C/ 30 do 26 de novembro de 2019). En moitos países, o 14 de marzo (14/3) xa se celebraba como o Día do Pi,

Selección de recursos para o Día internacional das matemáticas

 Fuente Educación 3.0

- DESAFÍO MENTAL

La trivia de la fruta

Dirigido a estudiantes de 6º de Primaria, el objetivo es averiguar  el valor numérico de cada fruta: en el vídeo aparecen manzanas, plátanos y cocos, y cada uno tiene un valor diferente. Para calcular cada número, se formulan tres operaciones distintas de sumas y restas.

CALCULA

RETOS MATEMÁTICOS CON PALILLOS;

1)

2)

3)

4)

MEMORÍA Y LÓGIGA -

Juegos mentales

SUMAS Y RESTAS (3º Primaria)

CHISTES MATEMÁTICOS:

La esquina  “Tengo mucho frío, ¿qué hago?”, preguntó tiritando el alumno. “Colócate en la esquina”, respondió la maestra. “¿Y en la esquina por qué?”, volvió a preguntar el estudiante. “Porque la esquina está a 90º”, dijo la profesora.

Proporciones El dependiente de la pizzería pregunta: “La pizza, ¿la quiere cortada en 6 o en 8 trozos?”. El cliente responde: “Córtamela en 6 porque 8 trozos van a ser muchos y no me la podré comer…”.

Curva y tangente ¿Qué le dice la curva a la tangente? ¡No me toques!

Límites • ¿Qué tal llevas el examen? • Pues al límite. • Bueno, pues ya verás como apruebas. • Sí, salvo que la profesora me ponga en el examen que tienda a 0.

La x El profesor dice: “... despejando x obtenemos que x = 3”. El alumno señala: “¡Un momento!, ¡usted dijo ayer que x era igual a 2!”.

Ceros de fiesta En la fiesta de los 0: Llega el 8, y le dicen: “Usted sí que no entra y no me diga que viene disfrazado”. Y el 8 responde: “No, yo soy un 0, pero vine con cinturón”.

Aprender Matemáticas • “¿Oiga, no tiene una pastilla para aprender Matemáticas?” • “Sí, espere un poquito…”

El farmacéutico se mete en la trastienda y, al cabo de un rato, aparece con algo que parece un melón. • “¿Tan grande?”, pregunta el interesado. • “Bueno, ya sabes que las Matemáticas siempre fueron difíciles de tragar…”

La parábola En aquel tiempo, dijo Jesucristo a sus apóstoles: • “y = 2x2 + 3x - 5” A lo cual, respondió Pedro: • “Maestro, no te entendemos”. Y contestó Jesucristo: •  “Es una parábola”

Problemas matemáticos • “¡Papá, papá!, ¿me haces el problema de Matemáticas?” • “No hijo, no estaría bien”. • “Bueno, inténtalo de todas formas”.

¿Cuál es la media? Un estadístico podría meter su cabeza en un horno y sus pies en hielo, y decir que en promedio se encuentra bien.

.........................................

HOMBRES Y MUJERES QUE REVOLUCIONARON LAS MATEMÁTICAS

La UNESCO declaró el 14 de marzo como el Día Internacional de las Matemáticas para incentivar la propuesta de la Unión Matemática Internacional, que tiene como objetivo mostrar la importancia de esta disciplina.

La ciencia que estudia las propiedades de los números, figuras geométricas o símbolos es una materia que se encuentra en todos los cursos, desde Primaria hasta Bachillerato (de forma optativa), y se utiliza a diario en la vida cotidiana: cálculos, resolver problemas de suma o resta, economía… Esta conmemoración puede ser el momento ideal para trabajar en el aula los logros de hombres y mujeres cuyos trabajos contribuyeron a desarrollar la materia.

  Índice de contenidos

• 1 Pitágoras de Samos

• 2 Hipatia de Alejandría

• 3 Leonhard Euler

• 4 Fibonacci

• 5 Mary Cartwright

Pitágoras de Samos

Da nombre al Teorema de Pitágoras, que permite relacionar los tres lados de un triángulo rectángulo, comprobar si lo es o saber el valor de uno de los lados (ángulo hipotenusa y los dos lados catetos). También teorizó la Armonía de las esferas, basada en la idea de que el universo sigue proporciones numéricas armoniosas y que el movimiento de los cuerpos se rige en intervalos musicales.   

Hipatia de Alejandría

Escribió sobre geometría, álgebra y astronomía, y es considerada la primera mujer científica de la historia. Esta matemática, astrónoma y filósofa mejoró el diseño de los primitivos astrolabios, inventó el densímetro y desarrolló una gran labor divulgativa en el Museo; institución donde se educó y de la que posteriormente se convirtió en directora.

Leonhard Euler

Filósofo y matemático suizo, comenzó sus estudios universitarios con 13 años. Es conocido por el número de Euler: un número irracional que se toma como base de los logaritmos neperianos (2.718281828) y que aparece en muchas fórmulas de cálculo y física. Trabajó en distintas áreas de las matemáticas: introdujo la notación matemática y el concepto de función, desarrolló la topología y la teoría de los números, destacando también en el terreno del álgebra. 

Fibonacci

Leonardo Filius Bonacci fue un matemático innovador del siglo XIII cuyo ‘Libro de cálculo’ popularizó la numeración arábiga; el sistema numérico utilizado actualmente (1, 2, 3, 4...).  Su gran descubrimiento surgió cuando intentaba resolver un enigma sobre los hábitos de apareamiento de los conejos: la secuencia de Fibonnaci, que comienza con los números 0 y 1 y a partir de ellos, cada término se convierte en la suma de los dos anteriores, es decir, en una relación de recurrencia.  

Mary Cartwright

Se graduó en Matemáticas (1923) en la Universidad de Oxford y fue la primera mujer en ocupar la presidencia de London Mathematical Society y en recibir la Medalla Sylvester para la investigación matemática. Construyó el Teorema de Cartwright basado en los máximos de funciones y trabajó con John Edensor Littlewood en ecuaciones diferenciales que sirvieron de modelo para el desarrollo de la radio y el radar.

FUENTE: Educación 3.0

Día Internacional de la Mujer y la Niña en la Ciencia: Mujeres Entemólogas

El Día Internacional de la Mujer y la Niña en la Ciencia fue proclamado en el 2015 por la Asamblea General de las Naciones Unidas con el fin de lograr el acceso y la participación plena y equitativa en la ciencia para las mujeres y las niñas.

Con motivo de esta celebración y en consonancia con el Proyecto de Centro sobre los insectos se elevora esta infografía en la que se destaca el importante papel de la mujer en la Entemología.

 

 

 

 

O BIBLIOFORMIGUEIRO

Ao regreso das vacacións de Nadal recibimos un paquete cunha etiqueta que dicía FRÁXIL

Era o formigueiro que estabamos agardando! Sorriso

Despois de comprobar que todo estaba correcto, a profesora Ana Jato levouno á súa aula. Ela e o seu alumnado  encargaranse de ofrecerlles o descanso necesario,  realizar a montaxe do formigueiro  e os coidados precisos.

 

 

Despois dunha semana de adaptación e da pertinente preparación informativa realizada na aula, Ana Jato e tres alumnos presénta na biblioteca, dentro dos martes científicos, o formigueiro:

1) video informativo sobre a montaxe do formigueiro e a incormporación das formigas

2) Presentación do formigueiro e as súas partes

3) Formigas, tipos e funcións

4) Coidado e alimentación

5) Observación individualizada e ordenada

Grazas a todo o alumnado asistente polo interese amosado e o seu respetuoso comportamento, sabedores de que ás formigas non lles gusta o ruído.

Ao regreso do entroido, o Biblioformigueiro viaxeiro, visitará durante un tempo todas as aulas que o queiran acoller para observar e coñecer de primeira man ás formigas e concienciarse da dedicación que implica acoller un ser vivo, unha mascota.

Continuará...

 

Novembro mes da ciencia: a serpe do faraón

Rematamos o mes da ciencia cun experimento espectacular, a serpe do faraón. 

Comezamos mesturando bicarbonato de sodio, azucre glas e alcohol e facemos unha pílula.





Colocamos a pilula nun recipiente con area


cun chisqueiro acendemos e observamos


Parabéns ao alumnado de 4ºB de reli que compartiron con todos este experimento.


Exposición de Cogomelos e Plantas - 5º de Primaria

 O pasado 21 de novembro o alumnado de 5º primaria participou nunha xornada micolóxica formativa, organizada polas súas titoras, Aurelia e Silvia, coa presenza de Carlos, de Os Lactauros, un experto coñecedor de cogomelos.

Despois dunha charla informativa na biblioteca saen a buscar cogomelos nunha zona próxima ao colexio.

Durante a saída guiada, á que tiven a sorte de asistir, recibimos información sobre os cogomelos que fomos atopando, afianzando a información previamente recibida na biblioteca. Información contrastada e arroupada polo espírito protector dun amante da natureza, que transmite in sito, co seu exemplo, como favorecer a reprodución (tipo de contedor para recoller os cogomelos - con furados), como loitar contra a contaminación (contedor no que recoller restos contaminantes -plásticos, botellas...), como coller mostras das árbores (sen grandes estragos)... en definitiva, un comportamento cívico co noso entorno.

Unha saída guíada moi interesante na que ademais de cogomelos coñecemos o nome de moitas plantas e aprendemos a recoñecelas polas súas follas, a cor do tronco, etc.

De regreso ao centro, o alumnado, coa supervisión de Carlos e a colaboración da biblioteca, escribe unha tarxeta identificativa dos cogomelos atopados e tamén dalgunhas das plantas que vimos durante a ruta.

 

A biblioteca acolle con orgullo esta exposición informativa aberta a toda a comunidade educativa.

Grazas!

Parabéns!!!!

 

Martes científicos: Experimentos con auga

Este martes día 14, dentro das actividades dos Martes Científicos, presentamos na biblioteca 4 experimentos empregando auga:

  • a frecha que cambia de dirección - Refracción

  •   Laranxa que afunde ou flota - Flotación

A casca de laranxa contén moitas pequenas burbullas de aire que actúan como un "flotador", evitando que a laranxa se afunda.

  • Lápis que se curva - Refracción

  • Principio de Arquímides

Ata o próximo martes!

 

 

 

 

Proxecto Insectos: as abellas -martes científico

O pasado martes 7 de novembro o alumnado de 2º e a súa titora presentaron, dentro da actividade Martes científicos, un novo insecto, as abellas.

Amosaron o seu ciclo de vida

 

E invitaronnos a unha degustación de mel do caurel con tostas.

Riquísima!!

 

Ao rematar dous bibliocolaboradores fixeron entrega dunha vela feita con cera de abellas a Ana Jato, en agradecemento a súa implicación nas actividades dos Martes científicos,

 

 

e outra sorteouse entre o alumnado asistente.

Parabéns a todos por facer posible esta actividade tan divertida e  formativa!

 

MARTES CIENTÍFICOS: Ovo que flota

O martes, 24 de outubro, Oscar de 5º compartiu durante o recreo un experimento consistenten en demostrar como un ovo pode flotar si aumentamos a densidade da auga engadindo sal.

 

O efecto de salmoira permite que o ovo flote e se manteña en posición vertical.
Grazas Óscar por compartir o teu experimento.

MARTES CIENTÍFICOS: Pementa que foxe e libros inseparables

O pasado martes, 10 de outubro, durante o recreo, Noa de 4ºA realiza dous experimentos:

1.- A pementa que foxe, no que se proba a tensión superficial e a importancia de lavarse as máns

 

2.- Libros entrelazados imposibles de separar. Probando a forza do rozamento das súas páxinas.



Por moito que tiraron non lograron separalos.

 

Parabéns Noa e Román e Grazas por colaborar nos Martes Científicos.

 

 

 

Distribuir contido


by Dr. Radut