BiblioViaxeira

ANDAINAS POLO CAMIÑO DE INVERNO

Aproveitando que por esta cidade pasa o Camiño de Inverno, que mellor cologón para o Proxecto: "Xacobeo - Camiño de Santiago" que percorrer  algún tramo do camiño situado no concello de Monforte.

Con ilusión, sen importar que estaba previsto que chovera, todos os cursos saíron facer a súa andaina:

• O alumnado de percorreu o tramo desde Reigada ao centro da cidade,

• O alumnado de subiron ata San Vicente:

• O alumnado de fixo un percorrido urbano:

• O alumnado de, seguindo a ruta do Camiño de Inverno sinalizada na cidade, sube ata San Vicente e logo baixa ata a rotonda do Peregrino, situada en A Vide.

• Saímos do colexio dirección Noreste

• Cruzamos o Río Cabe

• Xusto ao cruzar a ponte atopamos unha cuncha de vieira que nos indica a dirección a seguir. Temos que desviarnos porque está cortada.

• Continuamos pola Rúa Doutor Casares e Rúa da Costa. Desde esta última entramos no Parque dos Loureiros. Subimos polo sendeiro ata chegar a San Vicente.

• En San Vicente obserbamos a Torre da Homenaxe e as fermosas vistas da cidade.

• Descansamos nas escaleiras do Parador e observamos e analizamos a súa fachada.

• Na Praza de Luís de Gongora, observamos e analizamos o escudo do Pazo dos Condes

• Baixamos ata a Praza de España e analizamos o seu cruceiro.

• Continuamos pola Rúa do Comercio, facendo unha parada explicativa sobre a Oficina de Información e o Museo do Viño e Sede do Consello Regulador da Ribeira Sacra.

• Desvíamonos a ver a Casa máis estreita de Galicia (1,5 m de ancho e 20 m de profundidade) sitúada perto do Museo Lodeiro.

• Continuamos pola ponte medieval.

• Ao final da ponte atopamos un Cruceiro e o Convento das Clarisas, edificio no que se atopa o Museo de Arte Sacro.

• Tras un breve descanso explicativo diriximonos a Praza de San Antonio. Onde está o Concello e no centro un Cruceiro de base octogonal muy antigo.

• Xa toca repoñer forzas. Merendamos gardando a distancia de seguridade.

• Despois da merenda diriximonos a A Vide para intentar a última pregunta do noso formulario sobre que simbolos xacobeos se poden ver na estatúa do peregrino que está na rotonda. Aquí finaliza o noso percorrido polo Camiño de Inverno. Camiño que como indica o peregrino continúa por A Vide.

• De regreso ao cole facemos outra paradiña para beber e descansar.

• Xa no colexio recollemos os formularios das preguntas coas respostas, un por grupo. A última pregunta, referida as distancias, deberemos volver comprobar pois non había acordo entre os grupos.

E para rematar aquí tedes duas imaxes informativas con algunha pregunta por si queredes recordar e fixar información.

.........................................................

Unhas andainas moi pracenteiras e didácticas para apreciar o entorno e gozar dunha xornada festiva na compaña dos compañeiros de clase e dos profesores.

Bo Camiño!

3º de Primaria Visita o Pazo de Tor

Con motivo do Día Internacional da Muller, dende a Biblioteca programamos diferentes actividades, entre outras a visita ao Pazo de Tor para realizar a actividade didáctica “Muller na Arte, Arte na Muller” co afán de superar as desigualdades de xénero mediante o achegamento crítico á historia e teorías da arte.

Nesta visita puidemos comprobar:

- a veracidade  do dito popular “Casa grande, con capilla, palomar y ciprés, pazo es”,

- o diferente modo de vida das distintas clases sociais (señores e persoal de servizo) e

- as diferenzas que viñan impostas por razón de xénero,

-  tanto a nivel de vestimenta (o feito de que as mulleres non puidesen poñer pantalóns obrigaba a ter unha sela de montar diferente)

- como de aproveitamento do tempo libre: o xogo estaba reservado aos homes (salón de xogos cun billar francés) e tamén as armas. Por iso agás  o salón de baile aberto tamén as mulleres as outras dependencias de ocio estaban reservadas aos homes.

- e de oportunidades formativas  a nivel artístico.

Parece que había un especial interese por que a muller tocase o piano, pero non tanto por que desenrolase a súa faceta pictórica, nin estaba ben visto nin se apoiaba economicamente; razón pola que dos moitos cadros que puidemos ver no pazo

(Mari Paz de Tor e os seus pais e avós)

tan só dous foron  pintados por mulleres

(Marido de Mari Paz pintado por la pintora Monfortina, Amparo Lorenzo da Vella)

E para rematar dicir que nos impresionou, entre outras cousas,  o labirinto,

,

a abundancia de carruaxes

a litera de mulas

os instrumentais para rizar o pelo

e a afección de dona Mari Paz polos grilos e os gatos

Agradecemos a Dona Mari Paz que doara este pazo á Deputación o que fai posible a súa conservación e visita pública.

"Coñece Monforte I"

Saída Cultural organizada por Biblioforte coa colaboración do Concello de Monforte.

Onte, 14 de febreiro de 2020, as rapazas e rapaces de sexto fixemos unha visita por lugares de interese de Monforte e por lugares con presenza dos xudeus. Visita na que nos acompañou Xosé Martínez Rodríguez, o que nos permitiu coñecer algo máis da historia de Monforte, dos seus monumentos e das súas lendas.

Ao regreso, novamente na biblioteca, entrevistamos a Xosé, entrevista que podedes escoitar en RadioForte (Biblioforte dixital)

Visita ao Museo das Cornamusas (Ourense)

O alumnado de 5º de primaria o día 16 de decembro realiza unha visita cultural a Ourense.

Programación: Exposición Beléns do Mundo no obispado de Ourense, Museo das Cornamusas e As Burgas.

Visita ao Museo das Cornamusas, Ourense (La Voz de Galicia 17-12-2019)

Visita ao Museo das Cornamusas - Faro de Vigo (Ourense)

Rueiro Científico de Monforte de Lemos

Un Percorrido por Monforte da man de coñecidos científicos (La Voz de Galicia (29-11-2019).