Skip to Content

CC. Naturais/Bioloxía

Departamento de Ciencias Naturais

Programación Didáctica do Departamento 22-23

Aquí tendes, no ficheiro adxunto a Programación Didáctica do Departamento; tamén a información básica dos cursos ademáis dun anexo cos contidos mínimos.

Modificación da avaliación da ESO

Adxúntase modificación da avaliación da ESO segundo establece a Orde do 25 de xaneiro de 2022.

Programación Didáctica do Departamento CCNN 20-21

Aquí tendes, no ficheiro adxunto a Programación Didáctica do Departamento; tamén a información básico dos cursos ademáis dun anexo cos contidos mínimos.

VÍDEO: Subida ao Monte Pindo co alumnado de 4º ESO

Información Básica da PROGRAMACIÓN do Departamento de Ciencias Naturais (Curso 2017-2018)

No documento adxunto (ou premendo na imaxe) podes DESCARGAR e consultar a INFORMACIÓN BÁSICA da PROGRAMACIÓN do Departamento de Ciencias Naturais, que inclúe os seguintes apartados:

1. PROCEDEMENTOS DE AVALIACIÓN DA APRENDIZAXE 

1.1. Instrumentos de avaliación.

1.2. Criterios de cualificación. 

1.3. Proba final extraordinaria de setembro. 

2.RECUPERACIÓN E AVALIACIÓN DAS MATERIAS PENDENTES

2.1.Actividades de seguimento e recuperación das materias pendentes.

2.2. Procedemento para a avaliación e a cualificación das materias pendentes.

3. PROGRAMACIÓNS de cada curso: Obxectivos, Contidos, Criterios de avaliación, Estándares de aprendizaxe e Mínimos esixibles.

MATERIAIS DIDACTICOS de 4º ESO: A célula

UNIDADE 1: Materiais didácticos

Podes descargar nos arquivos adxuntos os seguintes materais:

1) Imaxe: O tamaño das células. Segue a seguinte ligazón para ver unha animación "flash" sobre o tamaño das células (unha vez aberto o navegador, preme en "Start the animation...").

2) Imaxe: Experimentos de Redi e Pasteur sobre xeración espontánea.

3) Imaxe: Replicación dun virus bacteriófago.

4) Comentario de texto: "Os virus, unha excepción".

VIDEO.- "Os virus" (complemento de comentario de texto):

Fonte: Canal de videos de Ciencias Naturais do IES Suel de Fuengirola (Málaga)

10 características sorprendentes dalgúns animais

Interesante artigo de divulgación científica sobre adaptacións e comportamentos curiosos no reino animal:

http://www.bbc.co.uk/mundo/noticias/2015/04/150414_vert_rasgos_ridiculos_animales_ac?ocid=socialflow_twitter

Mono

Preguntas e respostas sobre o virus do Ébola

Recoméndovos este artigo do BLOG de Principia Marsupia (Alberto Sicilia): dun xeito claro e sintetico repasa varias FAQ´s imprescindibles para un achegamento ao virus Ébola, o Filovirus causante da Febre hemorráxica do Ébola.

Tedes outro artigo divulgativo básico en "Diez cosas que hay que saber sobre el virus del ébola" (infoLibre).

E podedes atopar información científica sobre o Ébolavirus PREMENDO AQUÍ.

Infección dunha célula por virus Ébola

Imaxe: Nesta imaxe de microscópico electrónico podedes observar virus de ébola (en azul) medrando desde unha célula infectada (en amarelo). Fonte: Principa Marsupia

3º ESO: Instrucións para os TRABALLOS sobre “A saúde e a función de nutrición”

UNIDADE 3: A función de nutrición

Tedes que elaborar unha presentación sobre algunha das enfermidades máis frecuentes que aparecen na pax. 65 do libro de texto. Podedes elixir tamén calquera outra que vos interese, sempre que teña relación con algúns dos aparatos e sistemas da función de nutrición.

Enfermidades Función de Nutrición

O traballo debe incluir os seguintes apartados (como mínimo unha diapositiva para cada un deles):

 1)      Definición.

 2)      Causas.

 3)      Sintomas.

 4)      Tratamento.

 5)      Medidas de prevención ou hábitos saudables para evitala.

 6)      Outros datos de interese sobre a enfermidade  (historia, curiosidades, algo que chame a atención, etc…)

CONSELLOS: Non incluir moito texto (resumir o máis posible) e acompañar cada apartado con imaxes que aporten información ou sexan relevantes.

Fontes de documentación

Diccionario de medicina: http://dicciomed.eusal.es/

Enciclopedias médicas:
http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/spanish/medlineplus.html
http://www.webconsultas.com/salud-al-dia

Clasificación de enfermidades: http://es.wikipedia.org/wiki/CIE-10

Wikipedias: (introducir na caixa de búsca o nome da enfermidade):
http://es.wikipedia.org
http://gl.wikipedia.org

PODEDES DESCARGAR este documento en formato PDF na parte inferior deste post ou PREMENDO AQUÍ.

 

 

 

ASÍ FOI A VISITA DO DR. ÁNGEL CARRACEDO AO CPI DE VEDRA

O CPI Plurilingüe de Vedra recibiu hoxe venres a visita do recoñecido doutor, experto en xenética e medicina legal e forense, D. Ángel Carracedo Álvarez, como primeiro dos actos organizados pola ANPA do centro dentro dos II Encontros da Comunidade Educativa que se celebra este fin de semana. O motivo da mesma foi manter un encontro co alumnado de Secundaria que dedicou as últimas semanas a preparar  a visita e elaborar  documentación para a paxina web do centro e o blogue do Departamento de Ciencias Naturais.

A primeiras horas da mañá foi recibido polo Equipo Directivo, que o acompañou nunha breve visita ao centro educativo, para posteriormente trasladarse ao salón de actos á Casa da Terceira Idade de Vedra, onde tivo lugar o acto principal.

O director do CPI, José Viaño, abriu o acto dando a benvida e agradecendo aos promotores da actividade a consecución da mesma. De seguido tomaron a palabra Ramón Lago, en nome da directiva da ANPA e o alcalde do Vedra, Carlos Carrillo.

A continuación, dúas alumnas do grupo de Bioloxía, de 4º de ESO, fixeron unha reseña biográfica de Ángel Carracedo repasando os seus méritos e cargos desempeñados na súa dilatada carreira.

Como parte principal acto, o doutor Carracedo mantivo un encontro co alumnado de ESO, no que repasou os distintos campos nos que traballan os grupos de investigadores que dirixe, e fixo un experimento de extracción de ADN dos chícharos, que foi toda unha sorpresa para o alumnado. Na última parte da charla, referiuse máis directamente aos casos de medicina forense nos que ten traballado, e rematou cun interesante turno de preguntas, nos que se puxo de manifesto a importancia da labor divulgativa no campo científico que o prestixioso investigador ben desempeñando.

Toda a comunidade educativa mostrou a súa satisfacción polo enorme interese espertado  pola visita e o bo desenvolvemento da mesma.

Distribuir contido


by Dr. Radut