Skip to Content

    erasmus  stembach

av  plan d

proxectos

anpa1

Axencias de viaxes

Unha charla con Goretti

Os alumnos e alumnas de segundo curso do Ciclo Superior de Axencias de Viaxes e Xestión de Eventos do IES Eusebio da Guarda organizaron o pasado mércores 3 de marzo unha conferencia dixital sobre a adaptación do Acuarium Finisterrae á actual crise sanitaria. A relatora, Goreti Prego, resaltou a necesidade de manter o coidado dos animais durante o confinamento, circunstancia que lles obrigou a compaxinar a actividade presencial e telemática. Tamén subliñou a gran oportunidade que supuxeron as actividades virtuais para achegar o Acuarium ás familias e a outros públicos non habituais do museo como nenos hospitalizados, persoas con discapacidade ou maiores. Foi todo un pracer contar coa súa intervención!

Visita do Ciclo Superior de Axencias e Xestión de Eventos ao Hotel Attica21 Coruña.

Os alumnos e alumnas do Ciclo Superior de Axencias de viaxes e Xestión de eventos visitaron onte as instalacións do Hotel Attica21 Coruña. Foron recibidos por un estupendo equipo profesional que lles explicou en profundidade o funcionamiento do departamento de eventos.

TÉCNICO SUPERIOR EN AGENCIAS DE VIAJES Y GESTIÓN DE EVENTOS

 

TÉCNICO SUPERIOR EN AGENCIAS DE VIAJES Y GESTIÓN DE EVENTOS

La competencia general de este título consiste en programar y realizar viajes combinados y todo tipo de eventos, vender servicios turísticos en agencias de viajes y a través de otras unidades de distribución, proponiendo acciones para el desarrollo de sus programas de marketing y asegurando la satisfacción de los clientes.

Competencias profesionales, personales y sociales.

Las competencias profesionales, personales y sociales de este título son las que se relacionan a continuación:

a) Analizar el mercado turístico para conocer las necesidades de los consumidores, las estrategias de los competidores y la evolución del sector, con objeto de encontrar oportunidades de negocio.

b) Programar y ofertar viajes combinados y otros servicios turísticos complejos que se adecúen en calidad, tiempo y precios a las demandas del cliente.

c) Programar y ofertar servicios para congresos, convenciones, ferias y otros eventos, que se adecúen a las expectativas y necesidades de los clientes.

d) Seleccionar los proveedores, según su relación calidad/precio, calculando tanto los costes como el beneficio, para fijar el precio final de la oferta.

e) Proponer programas de promoción y comunicación así como canales de distribución, para dar a conocer la oferta de la empresa al mercado, controlando la efectividad de los mismos.

f) Asesorar y proponer al cliente diferentes alternativas de servicios turísticos y análogos, interpretando sus solicitudes y calibrando sus necesidades, para cubrir sus expectativas.

g) Reservar los derechos de uso de servicios y productos turísticos, calculando las tarifas a aplicar, emitir los bonos y documentos de confirmación de los mismos.

h) Establecer estructuras organizativas y administrar departamentos de agencias de viajes, para optimizar los recursos tanto humanos como materiales y controlar los resultados.

i) Aplicar asiduamente las diferentes herramientas de las tecnologías de la información y comunicación propias del sector en el desempeño de las tareas, así como mantenerse continuamente actualizado en las mismas.

j) Poner en funcionamiento un servicio post-venta aparejado a la oferta y atender el cliente para dar respuesta a sus solicitudes y/o reclamaciones asegurando su satisfacción y la calidad de los servicios.

k) Motivar al personal a su cargo, delegar funciones y tareas, promoviendo la participación y el respeto, las actitudes de tolerancia y los principios de igualdad de oportunidades.

l) Mantener el espíritu empresarial para la generación de su propio empleo.

m) Desarrollar tareas de administración para cumplir los requisitos legales, económicos y empresariales, incluyendo operaciones de facturación, cobros y pagos para así poder liquidar económicamente con clientes y proveedores.

Entorno profesional.

1. Este profesional ejerce su actividad en el sector turístico, en el subsector de las agencias de viajes minoristas, mayoristas y mayoristas-minoristas, así como en las agencias especializadas en recepción y eventos.

Se trata de trabajadores por cuenta por cuenta propia que gestionan su propia agencia de viajes o eventos, o de trabajadores por cuenta ajena que ejercen su actividad profesional como empleados o jefes de oficina y/o departamento en las áreas funcionales de:

Administración.

Reservas.

Producto.

Venta de servicios/productos turísticos y eventos.

2. Las ocupaciones y puestos de trabajo más relevantes son los siguientes:

Jefe/a de oficina de agencia de viajes.

Jefe/a de departamento en agencia de viajes.

Agente de viajes.

Consultor/a de viajes.

Organizador/a de eventos.

Vendedor/a de servicios de viaje y viajes programados

Promotor/a comercial de viajes y servicios turísticos.

Empleado/a del departamento de «booking» o reservas.

Prospectiva del título en el sector o sectores.

Las Administraciones educativas tendrán en cuenta, al desarrollar el currículo correspondiente, las siguientes consideraciones:

a) El sector de la intermediación de viajes, lejos de ser una actividad en retroceso, ha experimentado un crecimiento importante en los últimos años. Pero el futuro para las agencias pasa por la especialización, la inversión en personal cualificado, el uso de Internet y el incremento de las actividades de asesoría y asistencia a los viajeros. Las agencias de viajes deben afrontar el reto de las nuevas tecnologías, aprovechándolas al máximo, como herramientas básicas de un servicio que debe apostar por la calidad y, por tanto, por la formación, para sacar el máximo partido a la enorme información disponible también para el cliente. Por lo que se refiere a los proveedores, sin duda, la agencia sigue siendo una pieza clave de su red de ventas y de promoción comercial.

b) Las agencias de viaje, por definición, son, básicamente, valor añadido, poniendo en relación a proveedores y clientes. Para ello, deben ofrecer un servicio de calidad, que no puede limitarse al billetaje cada vez más accesible para el consumidor final (páginas web de proveedores, agencias on-line, etc.). Es preciso que se profundice en lo que constituye el eje básico de la agencia, explotando el elemento «seguridad-confianza» que aporta el agente que se encarga de buscar la mejor alternativa, lo más adaptado a los gustos del cliente y con la mejor garantía. Éste es el elemento diferencial respecto de otros canales alternativos a la agencia. Las agencias se deben centrar en su hecho diferenciador como especialistas en viajes y asesoramiento para discernir entre la gran variedad de productos y servicios turísticos disponibles, asegurando la calidad.

c) Por último, el sector de eventos se ha convertido en uno de los de mejor proyección y que experimentará un mayor crecimiento en los próximos años, al convertirse en una de las herramientas de marketing más rentables para las empresas. En relación con esto, es necesario poner de relieve que España se ha erigido en uno de los principales destinos de convenciones. Entre las tendencias del sector, destacan la especialización, la concentración, la diferenciación, el asesoramiento y la complejidad. La creatividad y la profesionalidad son el factor más demandado por los clientes, siempre deseosos de novedades y calidad en los servicios.

 

Módulos profesionales.

1. Los módulos profesionales de este ciclo formativo:

0171 Estructura del mercado turístico.

Este módulo profesional contén a formación nece­saria para situar o alumnado no contexto do mercado do turismo, ao dotalo de coñecementos básicos da súa estrutura a nivel local, autonómico, estatal e internacional. Deste xeito, fáiselle comprender a importancia deste sector para o desenvolvemento económico dunha área deter­minada.

Este módulo abrangue aspectos como:

Introdución ao mundo do turismo.

Tipoloxías turísticas e a súa distribución espacial.

Principais características da oferta.

Elementos básicos da demanda.

0172 Protocolo y relaciones públicas.

Este módulo profesional contén a formación nece­saria para desempeñar as funcións de atención á clientela e coñecementos do protocolo institucional e empresa­rial.

Estas funcións abranguen aspec­tos como:

  • Protocolo institucional básico.
  • Protocolo empresarial.
  • Elementos dunha correcta atención á clientela.
  • Xestión de queixas, reclamacións e suxestións.
  • Actitudes básicas referentes a unha correcta atención á clientela.

0173 Marketing turístico.

Este módulo profesional ten como finalidade a adqui­sición de competencias básicas e iniciais, conceptos e criterios específicos do márketing no ámbito profesional turístico.

Desenvólvense nel aspectos relacionados cos modelos básicos de márketing e as técnicas máis emprega­das en turismo desde unha óptica científica, e amósanse na súa aplicación real e práctica.

As actividades profesionais asociadas a esta función aplícanse en:

  • Plans de márketing.
  • Tarefas de comercialización e comunicación dos pro­dutos.

Aumento do número de visitantes, reservas e vendas

0383 Destinos turísticos.

Este módulo profesional é de soporte, e contén formación necesaria para desempeñar a función de información e asesoramento.

As funcións de asesoramento e información turística abranguen aspectos como:

  • Compilación e análise de información sobre recursos e oferta dos destinos turísticos antes do inicio da viaxe.
  • Información e asesoramento a turistas en visitas e viaxes.

 

 

 

0384 Recursos turísticos.

Este módulo profesional contén a formación necesaria para desempeñar a función de asesoramento e información sobre recursos turísticos, integrando o feito cultural patrimonial e o contorno natural dentro da oferta turística de cada zona.

Este módulo abrangue aspectos como:

  • Comercialización de turismo especializado no recurso que lle proporcione valor engadido aos destinos.
  • Aproveitamento da zona para favorecer o posible desenvolvemento turístico.
  • Potenciación da cultura e das tradicións.
  • Mantemento e conservación do patrimonio.
  • Mellora dos niveis de ingresos nas zonas turísticas en desenvolvemento ou sen consolidar, así como naquelas que xa son destinos maduros.

As actividades profesionais asociadas a esta función aplícanse en:

  • Actividades de guía de turismo, tanto en destinos como en rutas.
  • Oficinas de información turística.
  • Actividades de promoción turística local de calquera índole.
  • Aspecto de asesoramento en venda de produtos e servizos turísticos.

0397 Gestión de productos turísticos.

Este módulo contén a formación necesaria para xestionar viaxes combinadas e organizar eventos de tipoloxía diversa.

As funcións da xestión de viaxes combinadas e organización de eventos abranguen aspectos como:

  • Caracterización das viaxes combinadas.
  • Deseño e cotización de viaxes combinadas.
  • Comercialización e distribución de viaxes combinadas.
  • Organización de eventos.
  • Desenvolvemento e control de eventos.

As actividades profesionais asociadas a esta función aplícanse en:

  • Áreas técnica e de produtos de axencias maioristas, retallistas e mixtas que elaboren e comercialicen viaxes combinadas.
  • Axencias e outros tipos de empresas especializadas en eventos e incentivos.

0398 Venta de servicios turísticos.

Este módulo profesional contén a formación necesaria para desempeñar a función de venda de servizos e produtos turísticos en axencias de viaxes.

A función da venda de servizos turísticos en axencias de viaxes abrangue aspectos como:

  • Información, asesoramento e a atención á clientela.
  • Venda de servizos de transporte, aloxamento, viaxes combinadas e outros servizos turísticos.
  • Uso das novas tecnoloxías: programas de xestión específicos das axencias de viaxes, sistemas globais de distribución, terminais e programas de provedores de servizos de transporte e ofimática.

As actividades profesionais asociadas a esta función aplícanse nos procesos de venda de servizos, información e atención á clientela en axencias de viaxes retallistas, maioristas e mixtas. É preciso considerar a vocación comercial e o público obxectivo da axencia: xeneralistas, de empresas, call centers, in-plants, e outras.

0399 Dirección de entidades de intermediación turística.

Este módulo profesional contén a formación necesaria para desempeñar a función de dirección en axencias de viaxes e outras empresas de intermediación e de distribución turísticas.

A función da dirección de axencias de viaxes abrangue aspectos como:

  • Organización e planificación empresarial.
  • Xestión económico-financeira, administrativa, comercial e de recursos humanos.
  • Control da calidade nos procesos.

As actividades profesionais asociadas a esta función aplícanse en:

  • Realización das actividades de organización, planificación e control empresarial en unidades de produción de servizos de intermediación e distribución turísticas.
  • Análise dos estados contables e financeiros da empresa.
  • Avaliación de custos, e cálculo de orzamentos e de marxes de beneficios.
  • Control dos procesos administrativos derivados das relacións con clientes, intermediarios e provedores.
  • Aplicación de métodos para a xestión comercial.
  • Selección, dirección, liderado e motivación dos recursos humanos.
  • Aplicación de sistemas de calidade no ámbito da empresa.

0179 Inglés.

Este módulo contén a formación necesaria para o desempeño de actividades axente de viaxes e xestor de eventos

A xestión de axencias de viaxes e eventos abrangue o desenvolvemento en lingua inglesa dos procesos relacionados e o cumprimento de procesos e protocolos de calidade.

A formación do módulo contribúe a alcanzar os obxectivos xerais do ciclo formativo e as competen­cias do título.

As liñas de actuación no proceso de ensino e aprendizaxe que permiten alcanzar os obxectivos do módulo han versar sobre:

  • Descrición, análise e aplicación dos procesos de comunicación utilizando o inglés.
  • Caracterización en lingua inglesa dos procesos incluídos nas actividades de axente de viaxes e xestor de eventos.
  • Avaliación e identificación de procesos de calidade na empresa, e elaboración en lingua inglesa de documentos asocia­dos ás axencias de viaxes e empresas de xestión de eventos
  • Identificación, análise e procedementos de actua­ción en inglés ante situacións imprevistas (queixas, reclamacións, etc.).

0180 Segunda lengua extranjera.

  • Descrición, análise e aplicación dos procesos de comunicación utilizando a lingua estranxeira.

•       Caracterización na lingua estranxeira dos procesos incluídos nas actividades das axencias de viaxes e xestión de eventos.

•       Avaliación e identificación de procesos de calidade na empresa, e elaboración na lingua estranxeira de documentos asocia­dos á xestión de axencias de viaxes e eventos.

  • Identificación, análise e procedementos de actua­ción na lingua estranxeira ante situacións imprevistas (queixas, reclamacións, etc.).

0400 Proyecto de agencias de viajes y gestión de eventos.

Este módulo profesional complementa a formación establecida para o resto dos módulos profesionais que integran o título nas funcións de análise do contexto, deseño do proxecto e organización da execución.

A función de análise do contexto abrangue as seguintes subfuncións:

  • Compilación de información.
  • Identificación de necesidades.
  • Estudo de viabilidade.

A función de deseño do proxecto ten como obxectivo establecer as liñas xerais para dar resposta ás necesidades presentadas concretando os aspectos salientables para a súa realización. Inclúe as seguintes subfuncións:

  • Definición do proxecto.
  • Planificación da intervención.
  • Elaboración da documentación.

A función de organización da execución inclúe as seguintes subfuncións:

  • Programación de actividades.
  • Xestión de recursos.
  • Supervisión da intervención.

As actividades profesionais asociadas a estas funcións desenvólvense no sector das axencias de viaxes e a xestión de eventos, e abranguen de xeito integrado aspectos doutras funcións como a xestión de recursos turísticos, a xestión dos recursos propios dos eventos, o márketing, a comercialización e as reservas, a promoción do sector, a seguridade ambiental, a prevención de riscos e a seguridade laboral.

A formación do módulo relaciónase coa totalidade dos obxectivos xerais do ciclo e das competencias profesionais, persoais e sociais do título.

As liñas de actuación no proceso de ensino e aprendizaxe que permiten alcanzar os obxectivos do módulo están relacionadas con:

  • Execución de traballos en equipo.
  • Responsabilidade e avaliación do traballo realizado.
  • Autonomía e iniciativa persoal.
  • Uso das tecnoloxías da información e da comunicación.

 

 

0401 Formación y orientación laboral.

Este módulo profesional contén a formación necesaria para que o alumnado se poida inserir laboralmente e desenvolver a súa carreira profesional no sector das axencias de viaxes e xestión de eventos.

As liñas de actuación no proceso de ensino e aprendizaxe que permiten alcanzar os obxectivos do módulo han versar sobre:

  • Manexo das fontes de información para a elaboración de itinerarios formativo-profesionalizadores, en especial no referente ao sector de axencias de viaxes e xestión de eventos.
  • Posta en práctica de técnicas activas de procura de emprego:
  • - Realización de probas de orientación e dinámicas sobre as propias aspiracións, competencias e capacidades.
  • - Manexo de fontes de información, incluídos os recursos da internet para a procura de emprego.
  • - Preparación e realización de cartas de presentación e currículos (potenciarase o emprego doutros idiomas oficiais na Unión Europea no manexo de información e elaboración do currículo Europass).
  • Familiarización coas probas de selección de persoal, en particular a entrevista de traballo.
  • Identificación de ofertas de emprego público ás que se pode acceder en función da titulación, e resposta á súa convocatoria.
  • Formación de equipos na aula para a realización de actividades mediante o emprego de técnicas de traballo en equipo.
  • Estudo das condicións de traballo do sector das axencias de viaxes e xestión de eventos a través do manexo da normativa laboral, dos contratos máis comunmente utilizados e do convenio colectivo de aplicación no sector das axencias de viaxes e xestión de eventos.
  • Superación de calquera forma de discriminación no acceso ao emprego e no desenvolvemento profesional.
  • Análise da normativa de prevención de riscos laborais que lle permita a avaliación dos riscos derivados das actividades desenvolvidas no sector produtivo, así como a colaboración na definición dun plan de prevención para a empresa e das medidas necesarias para a súa posta en práctica.

0402 Empresa e iniciativa emprendedora.

Este módulo profesional contén a formación necesaria para desenvolver a propia iniciativa no ámbito empresarial, tanto cara ao autoemprego como cara á asunción de responsabilidades e funcións no emprego por conta allea.

As liñas de actuación no proceso de ensino e aprendizaxe que permiten alcanzar os obxectivos do módulo han versar sobre:

  • Manexo das fontes de información sobre o sector das axencias de viaxes e xestión de eventos, incluíndo a análise dos procesos de innovación sectorial en marcha.

•       Realización de casos e dinámicas de grupo que permitan comprender e valorar as actitudes das persoas emprendedoras e axustar a súa necesidade ao sector das axencias de viaxes e xestión de eventos

  • Utilización de programas de xestión administrativa e financeira para pequenas e medianas empresas do sector.
  • A realización dun proxecto empresarial relacionado coa actividade das axencias de viaxes e xestión de eventos composto por un plan de empresa e un plan financeiro e que inclúa todas as facetas de posta en marcha dun negocio.

O plan de empresa incluirá os seguintes aspectos: maduración da idea de negocio, localización, organización da produción e dos recursos, xustificación da súa responsabilidade social, plan de márketing, elección da forma xurídica, trámites administrativos, e axudas e subvencións.

O plan financeiro ha incluír o plan de tesouraría, a conta de resultados provisional e o balance previsional, así como a análise da súa viabilidade económica e financeira.

0403 Formación en centros de trabajo.

Este módulo profesional contribúe a completar as competencias deste título e os obxectivos xerais do ciclo, tanto aqueles que se alcanzaran no centro educativo como os de difícil consecución nel.

Acceso y vinculación a otros estudios.

1. El título de Técnico Superior en Agencias de Viajes y Gestión de Eventos permite el acceso directo para cursar cualquier otro ciclo formativo de grado superior, en las condiciones de admisión que se establezcan.

2. El título de Técnico Superior en Agencias de Viajes y Gestión de Eventos permite el acceso directo a las enseñanzas conducentes a los títulos universitarios de grado en las condiciones de admisión que se establezcan.

3. El Gobierno, oído el Consejo de Universidades, regulará, en norma específica, el reconocimiento de créditos entre los títulos de técnico superior de la formación profesional y las enseñanzas universitarias de grado. A efectos de facilitar el régimen de convalidaciones, se han asignado 120 créditos ECTS en las enseñanzas mínimas establecidas en este real decreto entre los módulos profesionales de este ciclo formativo.

Distribuir contido


by Dr. Radut