.

(web antiga do IES Francisco Aguiar)

Curso 2014-2015. Actualidade

BASES DO CONCURSO PARA ELABORAR UN TEXTO PARA O HIMNO DO INSTITUTO ( ENLACE ÁS BASES) (ENLACE AO HIMNO)

 

           IV Xornadas de formación en sensibilización sobre a Atención á Diversidade (enlace ao programa)

          Data límite de inscripción ata o 30 de abril

Club Lectura Adultos. 22.IV.2015

 

Na última reunión do Clube de Lectura Adultos Aguiar, comezamos falando do próximo encontro: o día sábado 2 de maio, exhibirase a película de Ignacio Vilar ás 8 do serán.O precio da entrada é de cinco euros.

Tras a película membros do equipo estarán á disposición dos espectadores (entre os que contamos estar os que participamos no clube de lectura), para iniciar un coloquio.

 

 

 

   Xa deixamos elexida a próxima lectura: a novela da irlandesa Maggie O'Farrell A desaparición de Esme Lennox, tamén traducida ao castelán. 

 

 

 

    Despois a conversa tivo por finalidade a disección desa novela complexa que é El padre de Blancanieves. A pluralidade de voces narrativas (incluida a voz neutra do colectivo), o estilo ensaístico (as veces planfetario) e a temática incómoda, desencadearon un fluido intercambio de pareceres que resultou fecundo, tanto cando reparabamos na construcción eficaz da persoaxe de Enrique, ou cando discutiamos si era creíble o de Manuela.

    E si...acabamos falando de política...pero so un chisquiño...

 

 

 

Cronica da yincana no Museo Domus (6.III.2015)

Todos nós entraramos na cidade diversas veces e pisaramos as súas rúas varias fins de semana. Contemplaramos o mar con frecuencia dende o Paseo Marítimo. Pero aínda así, visitar o famoso Museo do Home todos xuntos mantíñanos expectantes. Era un edificio singular e aínda que xa estabamos afeitos a velo noutras ocasións, a bonita cor do mar aquel día facía que o mirasemos doutra forma.

O feito de ter que agardar para entrar fixo que a nosa intriga aumentase por momentos. Oiamos e admirabamos dende lonxe todas as exposicións e obxectos que se presentaban daquel lugar, que máis ben parecía un parque de xogos, así que era de esperar que unha vez que a nosa entrada fose validada, puidesemos botarnos á aventura, cousa que fixemos con entusiasmo.

Aínda que ó finalizar a visita a única queixa foi a de non ter moito tempo máis para exploralo e tocalo todo -o lema de museo é “prohibido non tocar”-, pódese dicir que non só aprendemos moitas cousas sobre o corpo humano e o mundo que o rodea e o condiciona dende fai milleiros de anos, senón tamén descubrimos que facer unha “yincana” ao longo da nosa visita pode resultar divertido: traballar en equipo sen deixar de pasalo ben!

Seis alumnos do Aguiar en Vigo

     O 24 de maio, a partir das 11 h., un grupo de seis alumnos acompañados polo profesor Julio Ferreiro participarán, na escola da Enxeñeiros Industriais en  Vigo,  na Iª Competición de Robots.  Agradecemos, xa dende agora, a amabilidade do Instituto Ferrol Vello que accedeu a que a viaxe dos nosos alumnos se realizase no autobús que eles mesmos utilizarán para desprazarse ata o evento.

     O obxectivo fundamental deste concurso é amosar a universidade ós alumnos das Ensinanzas Secundarias e Bacharelato ademáis de promocionar as titulacións da EEI e fomentar o interés dos alumnos polos estudos de Enxeñería.

 

     Os alumnos do Aguiar participan ( como  alumnos matriculados durante o curso 2014/2015 no Bacharelato) na categoría WALL-E:

 

 

     Dunha maneira simple e divertida, partindo dun kit básico que lle proporcionou a organización, os alumnos realizaron a montaxe e programación dun robot móvil que lles permitirá realizar as seguintes probas na mañá do día 24:

 

  • Rastreo (proba individual)
  • Persecución en pista (proba colectiva)

 

Moita sorte e productiva mañá.

IV Xornadas de Formación e Sensibilización sobre a Atención á Diversidade

Os próximos 29 e 30 de maio, na Aula de Cultura "Xulio Cuns" (Edificio Liceo)de Betanzos, celebraremos as IV Xornadas de Formación e Sensibilización sobre a Atención á Diversidade, dirixidas a docentes, pais e nais e interesados en xeral.

Enlace ao programa

O 30 de abril é a data límite de inscripción.

 

CRÓNICA DA EXCURSIÓN DE XEOGRAFÍA POLA PROVINCIA DE LUGO (7.IV.2015)

Con algo de retraso,  atribuible á avalancha de actividades das últimas semanas, traemos á nosa web a crónica que o alumno de 2º BAC, Antonio González, fai da excursión de xeografía pola provincia de Lugo . Gracias a Antonio por tan magnífico traballo que non é o primeiro, ¿teremos que facelo de plantilla?

 

EXCURSIÓN POLA PROVINCIA DE LUGO E MÁIS ALÁ…

 

     O pasado martes 7 de abril, corenta alumnos e alumnas de Xeografía de 2º Bacharelato realizamos unha excursión pola provincia de Lugo,

acompañados das profesoras Teresa Bellón e Blanca Bello, para visitar varios lugares de interese xeográfico e chegar incluso a cruzar a

fronteira con Asturias (iso que non levabamos pasaporte).

 

 

     Acompañados por un sol radiante, saímos de Betanzos ás nove da mañá e así comezámolo percorrido, coa intención de parar primeiro na

Lagoa de Cospeito, na Terra Chá, pero para chegar a ela houbo guiarnos Carlos Silva, de 2ºC, pois iamos dereitiños á Lagoa da Carballeira,

moi próxima á principal. Alí en Cospeito fixemos unha pequeniña ruta arredor da lagoa, facendo paradas nos observatorios de aves que hai al

í para obter dende eles unha vista panorámica da lagoa.

 

 

     Despois de lle dar a volta, volvemos subir ao bus e puxemos rumbo á praia das Catedrais, para chegarmos antes de que subira a marea,

pero como tiñamos tempo, non faltou unha paradiña obrigada en Mondoñedo e a toma do café con degustación da famosa torta do “Rei das

Tartas”!

 

 

     E por fin estivemos ante o mar de fermosa cor na praia das Catedrais, e chegamos aínda a tempo de vela en todo o seu esplendor: algúns

rubiron a pequenas rochas e outros (os de Miño e algún betanceiro) subiron ao arco románticos como o camiñante sobre o mar de nubes...

Pero o día seguía a ser despexado, aínda que algo nos despeiteou o vento do norte...

 

 

     Despois das obrigadas sesións fotográficas no monumento natural, dirixímonos a Ribadeo, vila que visitamos e onde xantamos. Dende alí

tomamos a primeira vista da Ría, que divide Galicia de Asturias, e unha vez que cruzamos a Ponte dos Santos chegamos a terra asturiana, a

Castropol, e alí tivemos a segunda vista da Ría, para completar a reportaxe.

 

 

     Finalmente, amenizando o bus con cánticos improvisados, sentimentos afervoados ó cantar “Os pinos” cruzando a fronteira... e chegando

incluso a formarse un debate nos asentos do medio... fomos visitar o Pedregal de Irimia, no concello de Meira, que é o lugar de nacemento do

río Miño segundo as últimas investigacións (aínda que o río recibe bastante auga da Lagoa de Fonmiñá, situada máis abaixo do Pedregal). O

Pedregal de Irimia tamén é impresionante, co son das augas do Miño que alí xorden e coa posibilidade de andar polas grandes pedras que o

forman.

 

 

     Unha última parada fixémola en Meira, cuxo concello se atopa nunha antiga á do Mosteiro de Meira, do que xa só quedan os vestixios da

parte da casa consistorial e mais a igrexa románica situada xunto á mesma.

 

 

    E por último, volta a Betanzos: chegamos ás oito e cuarto da tarde, e con este tempo aínda era día completo, polo que ben se pode dicir

que aproveitamos a xornada ao máximo, cos ánimos que implica regresar das vacacións facendo aventura... ;)

 

 

(Atte. Antonio González)

 

Extracción caseira de ADN

Os alumnos/as da materia de ciencias para o Mundo Contemporáneo de 1º BAC ensínan como extraer o ADN dun xeito caseiro. Esta demostración formou parte da IV Semana da Ciencia e da Tecnoloxía.

Noraboa a alumnado e profesorado por tan bo traballo

EXPOSICIÓN DE LIBRO ANTIGO. 23 DE ABRIL DÍA DO LIBRO

     Nesta semana na que se conmemora o día do libro, o Equipo da Biblioteca expón as súas rosas: libros antigos aportados por alumnos, profesores e outros membros da comunidade escolar. E, por suposto, as reliquias dos nosos fondos.

     O Equipo da Biblioteca convida a toda a comunidade escolar a visitar a Exposición de Libros Antigos que conforman certos fondos da Biblioteca (moi do fondo); e os libros proporcionados por alumnos e profesores.

EL LIBRO

   En el tronco de un haya una pareja de enamorados ha grabado un corazón traspasado por una flecha. Inés y Luis son sus nombres inscritos en la corteza plateada a punta de navaja. Fue hace muchos años. El árbol era todavía joven cuando la pareja de enamorados pasó por aquí. El tronco, ya muerto, al crecer ha ensanchado y corroído los trazos. Un experto en botánica podría descubrir el tiempo exacto que ha pasado, aunque en este caso no es necesario, puesto que debajo del corazón herido hay una fecha. 23 de abril de 1968. Al pie de este árbol discurre un río apacible cuyas aguas, como la vida, puede que se hayan llevado al mar o a la tumba la memoria de estos amantes. Pero lo escrito, escrito está.

Etimológicamente el vocablo libro se deriva del latín liber, que significa la capa fibrosa que hay debajo de la corteza de ciertos árboles. Plinio el Viejo cuenta que los romanos escribían sobre estas cortezas antes de que se descubriera el papiro. Libro y libre tienen en latín la misma raíz. Lectura y libertad son pasiones que siempre acaban por encontrarse.

El Día del Libro fue instituido en recuerdo del aniversario de la muerte de Cervantes cuando los vientos saludables anunciaban que la República estaba al llegar. Tampoco 1968 fue un mal año. Tal vez aquella pareja de enamorados, Inés y Luis, hijos del Mayo francés, habían estrenado los primeros vaqueros y habían puesto el dedo en el arcén para viajar en autostop a París con un libro de poemas de Dylan Thomas en la mochila. O tal vez nada. Puede que no fueran conscientes del significado del 23 de abril, pero al grabar sobre el tronco del haya un corazón, una fecha y sus nombres habían regresado sin saberlo al origen del libro, que radica en la corteza de los árboles, donde los antiguos griegos y romanos escribieron los primeros pensamientos y las primeras palabras de amor.

MANUEL VICENT, El libro, El País, 19 de abril 2015.
Distribuir contido