Bioloxía e Xeoloxía

Departamento de Bioloxía e Xeoloxía

Visitamos os museos científicos da Coruña

ies a Sangriña coruña

O alumnado de 3⁰ de ESO do IES A Sangriña visitou, hoxe luns día 26 de febreiro o museo Domus e o Aquarium Finisterrae da Coruña. A actividade foi organizada e acompañada polo profesorado dos departamentos de Bioloxía e Xeoloxía e Física e Química.

Domus foi o primeiro museo interactivo do mundo dedicado integramente ao ser humano, e é o segundo dos tres Museos Científicos da Coruña. O edificio, obra do arquitecto xaponés Arata Isozaki, conta con máis de 150 módulos interactivos para divertirse e reflexionar sobre as características da especie humana.

O Aquarium Finisterrae é un centro científico público dedicado á educación ambiental e á divulgación científica de temas mariños. O terceiro dos Museos Científicos Coruñeses ten como obxectivo promover o coñecemento do océano e educar actitudes amorosas cara o mar e a vida mariña. Foi creado polo Concello da Coruña o 5 de xuño de 1999. O Aquarium Finisterrae conta con catro salas de exposición, cada unha con personalidade propia, e unha colección biolóxica formada por máis de trescentas especies diferentes.

Imos ao cine e visitamos o monte do Castro

Visita vigo 1 eso sangrriña

O alumnado de 1⁰ de ESO do IES A Sangriña desprazouse onte a Vigo da man do departamentos de Lingua Castelá e Literatura e Bioloxía para asistir a unha proxección cinematográfica e visitar o monte do Castro na cidade de Vigo.

O filme escollido foi "El peor equipo del mundo", baseado na historia do adestrador holandés Thomas Rongen, o artífice de levar a cabo unha tarefa practicamente imposible no deporte: tomou as rendas da selección de fútbol de Samoa Americana, e tentou converter un grupo desastroso nun equipo de vencedores naturais.

Mo monte do Castro, realizouse unha visita guiada á fortaleza, edificada sobre as ruínas dun castelo medieval derruído no século XV, que foi a principal construción defensiva da cidade. A visita incluíu o acceso ás galerías subterráneas empregadas durante a guerra contra os franceses, abertas ao público recentemente polo Concello de Vigo.

Descubrimos o universo en Cotobade

Cotobade IES A Sangriña

O pasado venres 15 de decembro alumnado de 4º da ESO e 1º de bacharelato visitou o observatorio astronómico de Cotobade.

Guiados polos membros da Asociación Astronómica Sirio, puideron admirar imaxes da Lúa con todo detalle. Tamén descubriron a Xúpiter e a Saturno en todo o seu esplendor. Aprenderon a distinguir algunhas das constelacións que adornan o ceo nocturno, como as Pléiades, e a orientarse segundo a posición da Estrela Polar.

Grazas á pericia dos guías e aos medios técnicos empregados (punteiros láser sinalando as estrelas, prismáticos e telescopios de excelente calidade, cúpula orientable...) foi moi fácil localizar os obxectos máis interesantes e entender as explicacións. Foi tamén moi emocionante ver as famosas estrelas expostas na Rede no seu lugar no ceo, tan preto de nós... A xigante Aldevarán e a impresionante xigante vermella Betelxeuse. Por outra banda, descubriron dúas estrelas "xemelgas" (estrelas binarias) de distinta cor, unha amarela e outra azul; dúas nebulosas, a de Orión e a do Anel (unha estrela que conserva os sinais da súa explosión); e a galaxia Andrómeda.

O observatorio astronómico construíuse grazas a unha subvención da Xunta de Galicia e mantense polas aportacións dos visitantes que, coma nós, reservan cita para asistir a este impresionante espectáculo.

Mil grazas aos membros de Sirio pola súa dedicación.

Roteiro xeolóxico

O martes 2 de maio as alumnas e alumnos de Bioloxía, Xeoloxía e Ciencias Ambientais de 1º de Bacharelato e o alumnado do programa internacional procedente de Dimanarca e Italia realizaron un roteiro xeolóxico pola zona do Baixo Miño acompañados polo doutor en Xeoloxía Francisco Canosa.