Concurso solidario - Reciclaxe de tapóns e plásticos

Durante o primeiro trimestre do curso 2014-15, en todas as clases do IES CASTELAO, levóuse a cabo unha recollida encamiñada a conseguir unha gran cantidade de tapóns que foron doados para axudar a Alex ("Facebook: Ayúdanos a caminar").

Visita dos alumnos de 3º e 4º da ESO (PDC) ao Mercado do Calvario

En grupos de catro alumnos, acompañados polos profesores  de Bioloxía Julio Astor e Pablo Samartín, os  alumnos de 3º da ESO e 4º (PDC) fixeron unha visita de traballo ao Mercado ou praza de abastos do Calvario.

Actuación musical (decembro 2014)

O pasado 19 de decembro o departamento de Música organizou un concerto no que participou alumnado de diversos cursos. Aquí podes acceder ós vídeos (actuación completa e reducida) e ás imaxes.

Patinaxe (decembro 2014)

Os días 15 e 16 de decembro varios grupos da ESO acudiron á pista de xeo instalada en Samil. Pica nesta ligazón ou na foto inferior para ver algunhas das imaxes da actividade.

Maletas viaxeiras de Poesía e Banda Deseñada

Os libros gostan da viaxe e da sorpresa, agardan nas baldas dos andeis, nos expositores, nas Caixas de Lectura e nas Mochilas Viaxeiras por esa man que, ao abrilos, poña en funcionamento a maxia da lectura.

[Clica na imaxe ou aquí para acceder á Galería]

Queremos tanto a Julio

El departamento de Lengua Castellana y Literatura quiere homenajear bajo este título general (recuerdo del relato que da título a uno de sus volúmenes de cuentos Queremos tanto a Glenda) la figura del escritor Julio Cortázar por celebrarse este año el centenario de su nacimiento. Además, hace algo menos de año y medio se cumplieron cincuenta años de la publicación de su novela más representativa y una de las cumbres de la narrativa en lengua española del siglo XX: Rayuela.

Átomos e moléculas

Clica sobre a imaxe para acceder á galería

No vestíbulo do centro amósanse algúns dos traballos con átomos e moléculas que fixemos en 1º da ESO A, B, e C para que comprendan a estrutura da materia e que está formada por partículas en movemento e relacionen estas coa enerxía, ademáis de aprender as partículas que compoñen os átomos.

Deformacións plásticas (dobras) e ríxidas (faias)

Clica na imaxe para acceder á galería

No vestíbulo do centro están expostos traballos de 4º eso A e B para ver a diferenza entre as deformacións plásticas (dobras) e ríxidas (faias) ás que están sometidas as rochas. Con isto aprenden as súas partes e adquiren visión espacial á hora de analizar cortes xeolóxicos como os que se observan nas estradas ó facer un túnel.

PRIN: A Batalla de Rande

Na última quincena de novembro están expostos no vestíbulo os traballos realizados en Proxecto Interdisciplinar polos alumnos de 1º ESO B e 1º ESO C sobre a Batalla de Rande.

Baixo a tutela e guía dos seus respectivos titores, Nacho González e Ismael Arnoso, todos os alumnos traballaron distribuídos en grupos sobre distintos aspectos relacionados con este importante episodio histórico, tan próximo a nós, sucedido hai 312 anos.

Premio Cervantes 2014: Juan Goytisolo

De familia de escritores (irmán do poeta José Agustín e mais do tamén narrador Luis Goytisolo -Premio Nacional das Letras 2013-), o novelista Juan Goytisolo naceu en Barcelona no ano 1931.

Día en Recordo das Vítimas de Accidentes de Tráfico (2014)

O terceiro domingo de novembro celébrase cada ano o Día en Recordo das Vítimas de Accidentes de Tráfico. Con ese motivo realízanse actividades de concienciación destinadas en moitos casos a xente nova e en centros escolares.

Microrrelatos gañadores do concurso do Día en Recordo das Vítimas de Accidentes de Tráfico

Neste vídeo Iván Fernández López de 1º bacharelato B le os microrrelatos gañadores no concurso do Día en Recordo das Vítimas de Accidentes de Tráfico:

Na procura dos ... libros prohibidos

Esta actividade pretende contribuír á formación de usuarios da biblioteca. Circula hai xa anos polas bibliotecas que, coma a nosa, andan no PLAMBE. Seguímola desenvolvendo porque pensamos que resulta útil e divertida.

Lecturas na biblioteca: Samaín 2014

O xoves, 30 de outubro e o mércores, 5 de novembro celebramos o Samaín 2014, cunha lectura de contos de medo, na Biblioteca.

Día da biblioteca (2014)

O 24 de outubro celebramos o Día da Biblioteca, instituído en 1997. En Galicia as bibliotecas escolares organízanse cada ano ao redor dun lema, que nesta ocasión era “Biblioteca escolar… matemático!!!”.

Exposición: Sistema Solar

Mónica Vaz Veiga, profesora de Bioloxía e Xeoloxía,  coordinou esta exposición producida polos alumnos de 1º ESO A, 1º ESO B e 1º ESO C. Pedíuselles que utilizaran materiais que atoparan na casa para realizalos a fin de promover a reciclaxe e de que non existiran custos económicos ou estes foran os mínimos. Insistiuse especialmente en que non tiñan necesidade de comprar nada para realizar os seus proxectos.

Último traballo de Antonio Giráldez

Os presentamos el último trabajo del compañero Antonio Giráldez Lomba, profesor de Geografía e Historia en nuestro centro y miembro fundador del Instituto de Estudios Vigueses.

Día da Tradución

Ao redor do 30 de setembro, celebramos unha exposición e mais un concurso sobre a tradución. Nesa data, desde 1991, conmemórase o falecemento (no século V) de San Xerome, tradutor do libro máis lido na historia da humanidade, a Biblia; el é o responsable da versión latina, a Vulgata, que foi durante moito tempo por estas latitudes a versión oficial do texto sagrado, con graves consecuencias nalgúns casos para os que a lían na versión orixinal. Pero iso é outra historia.