Proxectos 17/18

"Cíes, o noso Patrimonio" acadou un premio

Rematamos o ano 2018, moi contentos por recibir un novo premio.

Recentemente fíxose pública a resolución do V Concurso de Traballos por Proxectos, e estamos de noraboa porque un proxecto realizado en 5º e 6º de primaria, o pasado curso, resultou premiado, o título do mesmo é: "Cíes, o noso Patrimonio".

Queremos facer chegar a nosa felicitación o grupo de 6º do curso pasado que xa se atopan no IES xa que forman parte do mesmo.

Ligazón á resolución da convocatoria:

http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/resolucion_concurso_ttp_2018_19.pdf

A ruta proposta para afondar no tema foi a seguinte:

Ruta de traballo 5º

 https://view.genial.ly/5aca46982fc1330d9b654702/islas-cies

Ruta de traballo 6º

https://view.genial.ly/5abe524cf3a2973e058f0554/illas-cies-o-noso-patrimonio

 

O produtos máis salientables podémolo ver na crónica da visita Ás Cíes:

 

O alumnado de 5º e 6º, acompañado do seu profesorado e de Gerardo, foi a visitar as Illas Cíes.

Se premes na foto, podes desfrutar de moitas máis

 

O obxectivo da visita foi comprobar, in situ, o que aprendemos dentro do proxecto "Cíes, o noso Patrimonio". Unha vez máis a realidade superou todo o que aprenderamos nas aulas. Acompañados por un guía de excepción, Gerardo Fernández Carrera, puidemos desfrutar da súa flora e fauna dun xeito moi ameno. No seguinte enlace podedes lembrar a charla que Gerardo veunos dar ao colexio https://youtu.be/VdDEFlzx0gg

Camiñamos moito, 15 km, pero valeu a pena. O noso ascenso ó "Faro da Porta" quedou recompensando pola presenza de niños de gaivota patiamarela. Estes niños, nalgúns casos, xa estaban habitados por crías e outros por ovos.

Tamén nos achegamos ó "Alto da Campá", que extraordinarias vistas e que formaciones rochosas tan curiosas!

Pola tardiña, despois de repoñer forzas, na illa de Monteagudo, visitamos unha "duna fósil" e "un concheiro", que curiosidades agochan estas illas.

Tivemos tempo para repoñer forzas, degustar un xeado, darnos un baño e xogar.

E como todo acaba, collemos o barco de regreso, non sen antes gritar:

Cies, Patrimonio da Humanidade, xa!

No seguinte vídeo podes ver como reclamamos ese título para as Illas Cíes, que tan merecido ten; uníndonos así á campaña para lograr esta nominación.

 

Durante o percorrido polas illas tamén recollemos datos sobre as concicións meteorolóxicas ao longo do día. Con todos eses datos realizamos unha edición especial do noso programa informativo do tempo "Orballando Novas". Prestade moita atención:

 

Moita grazas, Gerardo, por contarnos tantas cousas interesantes, e pola túa paciencia; de seguro nunca esqueceremos esta viaxe.

Máis de un e unha xa está pensando en volver!

 

 

Ligazón ao proxecto completo:

https://docs.google.com/document/d/1SQkIheAaG-CJydl6mojDKa0X4Z9Js0Un51CtmbFKCHI/edit?usp=sharing

Noraboa a toda a Comunidade Educativa!

 

Proxecto 4: "Os superenerxéticos"

Continuamos o trimestre cun proxecto de Ciencias Naturais. Este proxecto centrouse no bloque 4 do currículo, investigamos coa matería, a enerxía e os recursos enerxéticos do planeta.

  • Temporalización: 15 febreiro ata final de marzo.

  • Motivación: O longo de varios días apareceu na pantalla dixital da clase a portada do “genially” que ía a ser a nosa folla de ruta para o desenrolo do proxecto.

Estaban todos/as intrigados sobre como podían axudar á terra. Partindo deste punto, seguimos traballando a partir das distintas páxinas do genially.

 

 

As tarefas finais do proxecto foron:

1.- Elaborar un vídeo explicativo dos obradoiros que fixeron, sobre a matería e a enerxía, por equipos. Estos obradoiros foron: Transformamos enerxía química en enerxía eólica Transformamos enerxía potencial en enerxía cinética Experimentamos coa luz Xogamos cos cambios de estado.

 

2.- A segunda tarefa consistiu en determinar a cantidade de gas contaminante que emitimos cada un de nós no noso traxecto ao cole cada día.

Coa aplicación google maps cada alumno/a diseñou o seu traxecto diario da súa casa ao cole e despois calculou canto anhídrido carbónico emite o seu medio de transporte cada día, según os kilómetros que faga e o medio que utilice. Pola lei de privacidade dos datos do alumnado non podemos mostrar estes traballos.

En 5º de primaria a folla de ruta estivo marcada polo seguinte genially:

 

As tarefas foron:

1. Experimentar coa materia e obter conclusións e a realización de circuitos eléctricos

Hecho con Padlet

 

 

2. A realización dun tríptico sobre recomendacións para un bo uso enerxético nas nosas casas.

 

Este tríptico foi repartido por todas as aulas do centro. Por parellas o alumnado de 5º foi dando as explicacións correspondetes sobre as súas conclusións despois de ter traballado con diferentes enerxías. No seguinte vídeo podedes ver algúns deses momentos:

 

 

Proxecto 3:"Vigo sostible" (2º trimestre)

 

 Comezamos o segundo trimestre traballando a demografía, a poboación, os movementos migratorios e os sectores económicos da nosa cidade, España e o mundo.

  -Temporalización :  mes de xaneiro e primeira quincena de febreiro.

  -Motivación:  Coa incorporación duns novos compañeiros sirios ao cole, concretamente un ao noso curso 6º, procedentes dun país en guerra. O alumnado estaba moi motivado para iniciar o estudio dos movementos migratorios e as súas causas.

     Tivemos un obradoiro impartido pola Asociación Provivienda, que traballa en Vigo axudando aos refuxiados. No seguinte vídeo recollemos un resumo dos obradoiros do segundo trimestre, un deles é o obradoiro sobre esta asociación:

A partir de aquí presentamos un “genially” que foi a folla de ruta para o desenvolvemento do proxecto. Cada alumno e alumna ten a folla de ruta no eva (entorno virtual de aprendizaxe)  e así saben en cada momento en que fase do proxecto se atopa.

-A tarefa final do proxecto foi:
1.- Diseñar, por grupos, unha empresa ubicada en Vigo. Tiveron que seguir un guión e utilizar as ferramentas dixitais:

Padlet.- para o diseño da empresa
Genially.- para elaborar o anuncio publicitario
Canva.- para elaborar o anuncio publicitario
Scratch.- para elaborar o logo da empresa
Vídeo.- para elaborar o skecht publicitario

No seguinte padlet recóllese o traballo dos grupos, once diseños de empresas fictícias para un VIGO máis sostible



Hecho con Padlet

No programa proxecta de “Máis e mellor actividade física” ,que imparte o profesor de Educación física, fixeron un circuito de búsqueda de empresas de Vigo para asocialas a cada un dos sectores económicos da cidade. (enlazar vídeo).

 

En 5º de primaria a ruta de traballo partiu do seguinte genially:

 

ACTIVIDADE 1:

Facemos enquisas dixitais, queremos saber os gustos dos noso compañeiros/as: Esta tarefa consistiu en pasarlle os/as compañeiros/as enquisas dixitais sobre gustos en distintos temas. A enquisa a fixemos con formularios de drive e as compartimos por correo electrónico. Recollimos os datos das respostas a modo de gráfica e as colocamos neste muro.

 

 

 ACTIVIDADE 2:

ACTIVIDADES ECONÓMICAS DA NOSA VECIÑANZA: encuestamos a 10 veciños/as cada un de nós, analizamos a que sector pertence, realizamos gráficas e táboas e sacamos conclusións:

 

 

TAREFA:

Realizamos unha comparación para poder saber se os resultados das nosas enquisas teñen que ver cos resultados reais publicados polo Instituto de Estadística:

 

 

Hecho con Padlet

Hecho con Padlet

Proxecto 3: "Máster Chef"

O último proxecto do trimestre está adicado á nutrición e aos hábitos de alimentación saudable.

Temporalización: 15 de novembro ata 20 de decembro.

O plan de traballo recollémolo, como nos proxectos anteriores, nun “genially”:

Continuamos a traballar en lingua a elaboración de esquemas, esta vez, fixémolos dos aparellos da nutrición.

En plástica debuxamos os aparellos e fixemos unha práctica co sistema respiratorio.

As tarefas finais do proxecto foron as seguintes:

1.- Elaboramos unha bebida isotónica propia: Cada alumna e alumno inventou un nome para a súa bebida. Deseñou, coa ferramenta dixital canva, a etiqueta para o envasado tendo en conta as partes imprescindibles de toda etiqueta comercial. E para finalizar prepararon un vídeo para publicitar o seu produto. Pon unha bebida isotónica na túa vida:

Promocionando as nosas bebidas isotónicas:

2.- Deseñamos un almorzo saudable: o último día de curso almorzamos todos e todas xuntos/as no cole. Foi unha experiencia moi gratificante, practicando hábitos saudables e compartindo cos compañeiros/as uns intres inesquecibles.

 

En 5º de primaria o porxecto foi seguido a través da seguinte "Genially"

 

Realizamos tres tarefas:

1º- Libros cooperativos dos distintos aparatos

2º- Mapa conxunto do corpo humano

3º- Consellos saudables sobre os distintos aparatos.

 

2º Mapa conxunto do corpo humano

Proxecto 2 : "Frian Express"

Continuamos a nosa viaxe por Europa, España e Galicia pero esta vez traballando o relevo e o clima.

Temporalización: 16 de outubro ata o 15 de novembro.

Motivación: En “Máis e mellor actividade física”, co profe de Educación Física, a partir de un circuíto de exercicios físicos cada equipo atopou un sobre. No sobre viña o nome e a imaxe dun prato típico dun país europeo. Tiñan que adiviñar o país, buscando información cos seus ordenadores, e escribir a receita do prato. En lingua galega traballamos as receitas como tipo de textos prescriptivos.

A partir de aquí presentamos un “genially” que vai ser a folla de ruta para o desenrolo do proxecto. Cada alumno e alumna ten a folla de ruta no eva e así saben en cada momento en que fase do proxecto se atopa.

As tarefas finais do proxecto foron:

1.- Planificamos por equipos, en google my maps, unha viaxe ao país que nos tocou investigar a receita do seu prato típico. Despois da súa elaboración fixeron unha exposición da súa viaxe aos demais compañeiros/as.

VIPE

 

VIP

 

VOANDO VOU, VOANDO VEÑO

EXPERTOS EN ARTES MARCIAIS

 

VIAXE A ALEMAÑA

 

HELSINKI

 

VIAXE PRATO TÍPICO

VIAXE A RUSIA

 

2.- Continuamos ampliando o mural colaborativo de Europa. Situamos os sistemas montañosos e os ríos principais. Este mural o utiliza o profe de Educación Física cos circuítos en “Máis e mellor actividade física”.

Ligazón ao traballado en MMAF http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipfrian/node/3236

 

 

 

En 5º de primaria a motivación realizouse do mesmo xeito na sesión de Máis e mellor actividade Física, tendo en conta que a nosa viaxe correspóndese co territorio español.

A folla de ruta quedou marcada polo seguinte plan de traballo:

As tarefas finais do proxecto foron:

1.- Planificamos por equipos, en google my maps, unha viaxe a través de España que nos tocou investigar a receita do seu prato típico. Despois da súa elaboración fixeron unha exposición da súa viaxe aos demais compañeiros/as.

VIAXE A ANDALUCÍA

VIAXE AO PAÍS VASCO

VIAXAR EN GLOBO A VALENCIA

 

A NOSA VIAXE A CATALUÑA

 

 

2. Realización dun libro de receitas dos pratos que nos levaron a cada comunidade autónoma

Powered by Drupal - Design by artinet