Venres 8, de maio, de 2020.
Bo día familias!!Que tal estades??Espero que xenial, pois maña xa é fin de semana e tócanos descansar. Ao fío do que explicamos na anterior publicación, hoxe gustaríame invitarvos a traballar o tema do Bullying en familia, brindándovos un exemplo de como facelo.
Preséntovos a “LOU”, é unha curtametraxe fantástica de Pixar, que foi nominada ós Óscars e que nos permite traballar cos nosos fillos e fillas, desde a empatía o Acoso Escolar. Seguro que algúns xa o coñecedes, pois xa se compartiu desde o noso centro.
https://www.youtube.com/watch?v=8hgNwjTLMRw
Lou aborda ó tema do Bullying, pero desde outra visión. É un monstro de obxectos perdidos, que observa día a día o acoso escolar que sofren algúns nenos/as no tempo de lecer, no recreo.
Un neno é o causante de todos os sucesos. Nos recreos dedícase a roubar obxectos doutros nenos/as. Pero un día o monstro dos obxectos perdidos, daralle unha lección. Faralle probar a súa propia medicina, pero só para facelo reflexionar e móstranos, que detrás dun neno/a acosador ou agresor tamén existe unha problemática. Lou, móstranos o motivo de por que o neno se converte no “malo”. Co plan de Lou, o neno reflexionará e comprobará que se é unha boa persoa, terá a súa recompensa.
Qué valores traballamos con isto?
A través do corto de LOU, os nenos/as traballan a EMPATÍA (sentir como se sinte outra persoa) é moi importante para evitar o acoso escolar. Ademais traballan A TOLERANCIA, respectando as diferenzas entre as persoas; A COMUNICACIÓN das cousas que lle preocupan ou problemas; e A CONFIANZA coa familia para contalo, algo moi importante para detectar e afrontar os casos de bullying. Todo isto pódese debater e falar en familia, cos fillos e fillas, mentres vemos o curto.
Como podemos traballalo na casa con nenos/as?
-
Primeiro podemos ver a curtametraxe en familia. A primeira vez que a vemos, podemos preguntarlles sobre que creen que trata o que rematamos de ver.
-
Despois volvemos a velo cos nosos fillos/as, para extraer conclusións e opinións máis concretas de cada un, e a partir delas establecemos a problemática a traballar e falamos sobre ela.
Exemplo:
As veces moitos nenos e nenas se senten mal na hora do patio porque algúns compañeiros/as se burlan deles, quítanlle os seus xoguetes, comen os seus almorzos….
-
Preguntácheste algunha vez que lles pasa para que se porten así?
-
Pode ser que teñan algún problema e no saiban cómo solucionalo?
-
Como crees que se sinte?
Intentamos anotar nun folio como podemos solucionalo, ideas orixinais para facer fronte á problemática ou casos que podemos detectar relacionados.
Por último poden facer un debuxo dunha situación onde se mostre a Empatía ou Tolerancia.
Espero que vos sirva de axuda para concienciar aos vosos fillos/as sobre este tema, e aportar o noso grao de area para previr, detectar e loitar contra o acoso escolar, pois é un problema de todos.
Que pasedes un bo día. Unha Aperta da orientadora.
Belén Cid.