Ed. Plástica e Visual

Programación Departamento Artes Plásticas 2023-24

EXPOSICIÓN: CONSTRUCIÓN VISUAL DO MUNDO

Cada individuo constrúe a súa visión particular do mundo segundo a súa percepción a través dos sentidos, experiencias, bagaxe cultural e imaxinario persoal. Así pois, o alumnado de 3°ESO elixiu un obxecto, un espazo ou un fenómeno natural para representalo co grao de mímese que considerou. Esta é a exposición de traballos que se pode ver na cafetería do centro.

LUZ E COR NA AULA DE PLÁSTICA

Nas clases de Plástica de 1°ESO fixéronse estas dúas últimas semanas experimentos para estudar o comportamento da luz e a cor. Descompúxose a luz branca nas sete luces de cor do arco da vella a través dun prisma de cristal e tamén se fixo o procedemento inverso co disco de Newton.

Ademais, estudáronse os dous tipos de mesturas. A aditiva e a sustractiva. Para a aditiva mesturamos as cores primarias luz co fin de conseguir a luz branca e o amarelo, azul cian e maxenta. Comprobamos o emprego de cores en CMYK cunha impresora portátil e fíxose un mural mesturando cores de papel celofán nas fiestras da aula.

O alumnado tamén veu diferentes cores en forma de pigmentos naturais procedentes de Marrocos e Estambul.

AS CASAS NIÑO XA ESTÁN NO NOSO XARDÍN

As casas niño construídas polo alumnado de 3º ESO xa están no xardín do noso instituto.

EXPOSICIÓN EXPERIENCIA SINESTÉSICA

Xa está exposto no corredor principal o mural resultante da actividade sinestésica da semana cultural.

III SEMANA CULTURAL. PAISAXES POÉTICAS

Durante a III Semana Cultural puidemos desfrutar da exposición Paisaxes Poéticas, coordinada polos departamentos de Lingua Galega e Plástica.

Collage realizado polo alumnado de 3º ESO

III SEMANA CULTURAL. TALLER DE SINESTESIA

Dúas alumnas de plástica de 3°ESO C desenvolveron unha actividade baseada na sinestesia.
A actvidade estaba enfocada a todo o alumnado do IES de Cacheiras que quixo participar de forma voluntaria. 25 estudantes e unha profesora desfrutaron a experiencia na aula de debuxo. Primeiramente as alumnas explicaron que é a sinestesia, puxeron exemplos, explicaron diversas formas de facer sinestesia e incluso proxectaron un vídeo coa testemuña dunha persoa sinestésica que elixía as súas mozas polo sabor do seu nome.
Despois pasouse a acción e as participantes experimentaron 10 estímulos que apelaban a varios sentidos que tiñan que expresar mediante outros. Así expresaron mediante a cor un son, mediante o olfacto un fragmento dunha película, mediante unha onomatopeia o sabor dun alimento ou coa representación dun número para referirse ó sentido mentres lle poñían unha calcamonía. Todo o experimentado foi representado nun mural de tres metros que se exporá no corredor do centro no 3º trimestre.

III SEMANA CULTURAL. TALLER DE RECICLAXE DE PAPEL.

O alumnado de 1° de ESO de plástica ensina a compañeiros/as o procedemento de reciclaxe de papel na semana cultural do IES de Cacheiras. Primeiro se recolleu o papel usado para reciclar, logo se triturou e se fixo unha pasta con agua e cola en po para poñer nos bastidores e darlle un formato rectangular. Despois prénsase a pasta e ponse a secar. Tamén se pode facer papel de cores mesturando a pasta con pintura líquida ou decorando con flores en follas.

III SEMANA CULTURAL. TALLER DE ECOPRINT.

Ecoprint, a alquimia das plantas, foi un obradoiro que tivo lugar na semana cultural do IES de Cacheiras organizado polo departamento de Artes Plásticas. No obradoiro o alumnado de 1° de ESO ensinou a outros alumnos/as a técnica natural de imprimir as cores e formas das follas e flores elixidas sobre teas, tote bags e camisetas. Os estampados resultantes quedaron moi chulos.

ATURUXO FILMS NA SEMANA CULTURAL

O profesor Sergio Clavero mostrou ao alumnado de 4º ESO varias das curtas premiadas realizadas no proxecto Aturuxo Films, inaugurando así a III Semana Cultural.